Sibiul apare drept nodul rutier cel mai important din centrul țării, potrivit Master Planului General de Transport al României. Aici ar trebui să se facă legăturile est-vest-nord-sud, dintre toate rutele importante care ar urma să străbată țara prin drumuri rapide. Un plan ca un vis frumos, dar un coșmar, când ne mutăm înapoi în realitate.
Legătura cu vestul țării s-a dovedit a fi prost executată, iar zona Aciliu a devenit celebră prin formularea “autostrada demolată”. Mai mult, deși a fost cerută cu insistență de investitori și mai ales de compania Dacia, autostrada Sibiu-Pitești, aprobată la finanțare de Uniunea Europeană, a fost ani de zile o minge de ping-pong cu care politicienii din România s-au jucat. Trecută, acum, în Master Plan, ca prioritate zero, autostrada Sibiu-Piteşti apare și în noul program de guvernare.
“Castana încinsă” a fost aruncată în joc de guvernarea tehnocrată cu doar câteva zile înainte de învestirea Guvernului PSD. După ce a suspendat revizuirea studiului de fezabilitate pentru Sibiu-Făgăraș în noiembrie 2015, din lipsă de fonduri, CNAIR a anunțat, acum, că s-au găsit resursele necesare și că proiectul se va relua. Decizia are aplicabilitate din 17 ianuarie 2017. Tronsonul Sibiu-Făgăraș, parte din autostrada Sibiu-Brașov, nu se regăsea, însă, în promisiunile de campanie ale PSD, în ceea ce privește infrastructura.
Ce vroia PSD
Potrivit programului economic al PSD, anunțat în campanie, prioritățile pentru infrastructură ar fi fost aceleași cu cele din Master Plan, cu câteva excepții. Sibiu-Făgăraș este una dintre aceste excepții. Social-democrații nu și-au propus să finanțeze acest proiect, în schimb aveau în plan realizarea legăturilor, prin drumuri rapide, cu Moldova și Dobrogea, respectiv execuția Autostrăzii Moldovei (București-Iași, estimare 5 miliarde de euro), a Coridorului IV Constanța-Nădlac (Lugoj-Deva; Sibiu-Pitești; Inel 0-București, estimare 3,4 miliarde de euro) și a Autostrăzii Târgu Mureș-Iași (estimare 2,4 miliarde de euro). Autostrada Transilvania apărea, în planul PSD, cu tronsonul care ocolește Sibiul, respectiv Ploiești-Brașov-Tg. Mureș.
Pe ultima sută de metri, practic doar odată cu instalarea la guvernare, în planul pe următorii patru ani a apărut și tronsonul Sibiu-Făgăraș. Potrivit Guvernului Grindeanu, segmentul de 63,4 de kilometri ar urma să fie finalizat în 2020 și s-ar ridica la valoarea de 737,22 milioane de euro.
Ce vine de la PSD se întoarce la PSD
Realizarea autostrăzii pare un joc politic din care doar şoferii au de pierdut. Guvernul PSD are, acum, în program, un proiect lansat, de fapt, tot de social-democraţi. Licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Sibiu - Făgăraş a fost lansată în iunie 2014, pe când la şefia Ministerului Transporturilor încă se afla Dan Şova. În acele ultime sale zile la minister, Dan Şova a lansat nu mai puţin de 17 noi licitaţii pentru revizuirea unor studii de fezabilitate, în cazul mai multor autostrăzi. Proiectele rămân, acum, tot în sarcina social-democraţilor.
CNAIR a anunțat deja, potrivit forumului de specialitate PeUndeMerg.ro, reluarea contractului suspendat la finalul lui 2015. "Având în vedere că a fost identificată sursa de finanţare pentru acest obiectiv şi solicitarea prestatorului cu privire la perioada de timp necesară Asocierii pentru a se mobiliza, în vederea demarării serviciilor rămase de executat, ridicarea suspendării îşi va face efectul începând cu data de 17 ianuarie 2017", se arată într-un document al CNAIR, publicat pe forumul de infrastructură. Revizuirea are o valoare de peste 3,6 milioane de euro. Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene pentru Dezvoltare Regională (FEDR 85%) și Bugetul de Stat (GOR 15%).
Rată de creştere a accidentelor de 100%
DN1, care face acum legătura dintre Sibiu şi Făgăraş, este unul dintre cele mai periculoase din judeţ, alături de DN7. Potrivit unui răspuns al IPJ Sibiu, “în anul 2016, pe tronsonul P.C. Veștem – limita cu județul Brașov, s-au produs 12 accidente rutiere grave și 9 accidente rutiere ușoare, în urma cărora 25 de persoane au fost ușor rănite, 16 persoane grav rănite iar 2 persoane au decedat”.
Comparativ cu anul 2015, au fost înregistrate creșteri de 100% la capitolul accidente grave: de la 6, câte au fost în anul precedent, la 12, în 2016. Creşteri s-au înregistrat şi la numărul de persoane rănite: în 2015, 13 oameni au fost grav răniţi aici, faţă de 16, anul trecut. Au fost, totuşi, cu trei persoane decedate mai puţin decât în 2015.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Master Planul General , PSD , Dan Sova , Munții Făgăraș , Guvernului Grindeanu , alegeri , Uniunea Europeană Guvernului P , Mircea Baniciu , Master Planului General , Fonduri Europene , autostrada A1 inchisa , Autostrada Transilvania , Tronsonul Sibiu , Dezvoltare Regională , Pentru Sibiu , Ministerului Transporturilor , Luna Braşov , Autostrăzii Moldovei , Autostrăzii Târgu Mureș , Potrivit Guvernului Grindeanu , Finanțarea Învățământului Supe
Vizualizari: 12808
Ultimele comentarii
Acum 13 ore
MB
Acum 14 ore
Claudiu
Acum 14 ore
Liberal autentic
Acum 14 ore
Neli Oproiu
Acum 14 ore
Bobo