X
lucrari-dioda-hipodrom-strada-asfaltare-8

Ce străzi și cartiere pregătește Primăria pentru lucrări în noul an

Pe lângă cele 24 de străzi și cele două cartiere rămase în lucru de anul trecut, Primăria Sibiu a pregătit pentru noul an documentațiile pentru intervenții la infrastructura unor noi zone de blocuri (Turnișor, Gară și Lazaret), dar și pentru reabilitarea câtorva alte zeci de străzi. Cele de pământ primesc, în continuare, partea leului, pentru anul în curs fiind preconizată lansarea unor șantiere extrem de costisitoare. Cum ar fi exemplul străzii Prelungirea Săcel, pentru care investițiile necesare sunt estimate la peste un milion de euro.

De anul trecut, în lucrări au rămas două cartiere importante ale Sibiului: Hipodrom II și Dioda. Primăria susține că aceste lucrări vor fi finalizate în cursul acestui an: în cartierul Dioda au mai rămas de finalizat patru alei (din 16), dar în Hipodrom II, lucrările înaintează mai încet, din cauza numeroaselor modificări de proiect. Tot în acest an ar urma finalizarea celorlalte 24 de străzi rămase în lucru de anul trecut (Ceaikovski, Ecaterina, Petru Maior, Principatele Unite, Strungului, Balanței, Turgheniev, Munteniei, Porumbeilor, Rândunelelor, Mărului, Părului, Vișinilor, Prunelor, Nucului, Berzelor, Sălciilor, Oltului, Smigelschi, General Bălan, I. P. Reteganu, Narciselor, Păltiniș și Zidarilor).

Nu cartiere întregi, ci doar zone de blocuri

În ultimele zile ale anului trecut, Primăria a lansat mai multe proceduri de achiziție publică pentru proiectarea lucrărilor de refacere a infrastructurii în trei zone de blocuri din municipiul Sibiu. Este vorba de blocurile delimitate de străzile Henri Coandă și Oțelarilor, dar și de zona de blocuri din cartierul Turnișor (triunghiul delimitat de strada Alba Iulia – Agricultorilor – Aleea Pajiștei). Cea de-a treia zonă este situată în apropierea Gării CFR Sibiu, fiind împărțită la rându-i în două: triunghiul delimitat de străzile Uzinei – Constituției – Gen. Magheru și zona de blocuri cuprinsă între străzile Abatorului – Constituției – Aleea Țesătorilor și 9 Mai (partea dinspre Gară).

În aceste zone, căile de rulare și trotuarele au fost afectate de o serie de lucrări la rețelele de apă-canal și la cele de gaz, iar timpul scurs de la ultimele intervenții la infrastructură a lăsat loc formării de gropi, denivelări și fisuri atât în carosabil, cât și în zona trotuarelor.

Lucrările solicitate a fi proiectate prevăd nu doar refacerea asfaltului de pe străzi și trotuare, amplasarea de noi borduri, ci și instalarea de noi semne rutiere, amenajarea de parcări acolo unde este posibil, schimbarea gurilor și capacelor de canal, amplasarea de coșuri de gunoi, refacerea branșamentelor de apă și canal, refacerea iluminatului public (cu o tehnologie eficientă, ce presupune costuri de exploatare și mentenanță reduse). Totodată, cererea de proiectare implică și coborârea în subteran a rețelelor de comunicații (cablajul metropolitan).

Continuă demolarea garajelor fără autorizație

Pentru zona de blocuri a cartierului Turnișor este prevăzut și un nou loc de joacă și o zonă verde, unde să fie amplasate și bănci de odihnă. În acest caz, însă, sunt prevăzute și lucrări de înlocuire a rețelelor de apă pentru blocurile de pe strada Alba Iulia, dar și rețeaua de apă de pe străzile Agricultorilor și Aleea Pajiștei. Și aici – la fel ca și în cazul cartierului Dioda – este prevăzută demolarea garajelor existente și ridicate fără autorizație, în locul acestora urmând a fi amenajate locuri de parcare.

Înaintea predării documentației, proiectele pentru cele trei zone de blocuri vor trebui să primească acordul reprezentanților Primăriei Sibiu. Aceste documentații trebuie predate în termen de 45 de zile de la semnarea contractului. Fapt care ar permite ca, în cursul primăverii lui 2017, indicatorii tehnico-economici pentru aceste lucrări să fie aprobați de Consiliul local Sibiu, iar lucrările să fie scoase la licitație.

Proiecte și pentru zona Cibin

Primăria a demarat la finele anului trecut și procedurile de achiziție pentru proiectarea lucrărilor de refacere a celor mai tranzitate străzi amenajate de-a lungul Cibinului. Este vorba de Râului, Metalurgiștilor și Cibin. Lucrările de reabilitare a acestor străzi au fost amânate încă de pe vremea primarului Klaus Iohannis.

În fine, pentru anul în curs, Primăria a comandat și expertizarea viaductului Gării, construcție dată în folosință în noiembrie 2005. Lung de 425 de metri, acest viaduct se pare că are probleme generate de rosturile de dilatație. La nouă luni de la darea în funcțiune a acestui viaduct, circulația a fost restricționată pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Același tip de lucrări au mai generat costuri de aproape un milion de lei și în 2014, când aceleași rosturi au mai fost înlocuite. ”Având în vedere starea de degradare a rosturilor de dilatație și apariției unor neconformități în calea de rulare a viaductului (…) se impune efectuarea unei expertize tehnice pentru stabilirea stării de funcționare în siguranță a acestui obiectiv, capacitatea lui portantă și intervențiile care sunt necesare pentru a-l aduce la situația inițială”, se arată în caietul de sarcini al licitației pentru realizarea unei noi expertize.

Costisitoarele străzi de pământ

Primăria Sibiu tocmai a trecut prin Consiliul local – în ultima ședință a anului trecut – adoptarea indicatorilor tehnico-economici pentru mai multe străzi din Sibiu, indicatori pe baza cărora poate lansa procedurile de achiziție a execuției.

Probabil că cea mai costisitoare stradă ce va fi licitată anul acesta este Prelungirea Săcel, unde sunt prevăzute investiții de aproximativ un milion de euro. Lucrările prevăzute pe strada de 880 de metri sunt nu numai cele de realizare a trotuarelor și asfaltului, ci și a canalizării pluviale (lungă de aproape 1,5 km). Lucrarea aceasta ar trebui executată în cel mult nouă luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Tot în ultima lună a anului trecut au fost pregătite pentru lansarea licitațiilor în vederea execuției străzile Mălinului și Octavian Niță. Aceste două străzi laolaltă cu strada Ana Ipătescu (ai cărei indicatori au fost aprobați în noiembrie 2016) alcătuiesc un singur pachet de străzi de pământ, care urmează a fi licitat unitar. Și care va fi unul dintre cele mai ”consistente”, având în vedere că investițiile totale sunt aproximate la aproape zece milioane de lei (TVA inclus). Lungimea cumulată a celor trei străzi este de aproximativ doi kilometri, iar lucrările prevăzute aici sunt atât de înlocuire a rețelelor de apă și canal, de modernizare a iluminatului și creare a cablajului metropolitan, cât și de amenajare a locurilor de parcare și a pistelor pentru bicicliști.

Pregătite pentru execuție

În 2015, Primăria Sibiu a împrumutat 15 milioane de euro de la BERD, pentru asfaltarea celor mai bine de 100 de străzi de pământ pe care orașul le număra la acea dată. Pentru cele 15 milioane de euro a fost pregătită o listă cu 61 de străzi, dintre care anul trecut au fost semnate contracte de execuție pentru 32. Anul trecut, în noiembrie, Primăria a licitat execuția altor 12 străzi, care ar trebui să intre în lucru din primăvara acestui an. Este vorba de străzile Dr. C. Diaconovici, Lebedei,  Luceafărului, Arcului, Libertății, Spătar Milescu, Zăvoi, Stăvilarului, Aviației, Cooperatorilor, . Iazu’ Morii, Ovăzului, Săcerătoarelor, Trifoiului și Grâului.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

19 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Rãzvan

    Dar prelungirea strãzii Viitorului spre fosta libertatea,când v-a intra în reparații.Trebuie trotoare, lãțirea strãzii și gãsitã o soluție eficientã de trecere a pietonilor peste podul de fier.e o urgențã ce așteaptã de ani buni,multã lume tranziteazã peacolo.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Franz

    Da. Traim in epoca de piatra. Suntem cu 50 de ani in urma la orice tara vestica. Vai de capul nostru. Am ajuns la concluzia ca nu banii sunt problema si incompetenta celor care ne conduc si mentalitatea

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    citizen

    citeam undeva, tot aici pe site, ca sb-ului I s-a oferit o suma f mare de bani, fonduri ue, nerambursabile, pt diverse trebusoare dar ca nu a stiut ce sa faca cu ei, in ce sa-i investeasca

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Tu es stultior quam asinus

    Ce-mi place evolutia asta a noastra….
    Fostul Viaduct gara, construit 1912, nu a avut nevoie aproape 1 secol de interventii majore.
    Cel costruit 2004-05, are nevoie de interventii dupa 9 luni !

    Bestial !!!

    Evolutie mon cher :)

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      pe vechiul viaduct, intr-un secol nu au trecut atatea masini cate au trecut pe cel nou in 10 ani. dar cel nou trebuia facut mult mai trainic si mai frumos. trebuiau sa se gandeasca aia la evolutia traficului. dar prioectantii lui peste prajit probabil au clonat planul vechiului viaduct si gata.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ELENA

    IN TOATA PERIOADA ASTA IN CARE ZAPADA A PUS STAPANIRE PE ORAS ,NU AM VAZUT NICI UN PLUG SAU O SARARITA CARE SA REZOLVE PROBLEMA DESZAPEZITULUI PE STRADA OLTETULUI IN SIBIU.SA STITI CA SI NOI SUNTEM PLATITORI DE TAXE SI IMPOZITE LA PRIMARIA SIBIU.CE FACE D-NA PRIMAR INTR-O ASTFEL DE SITUATIE? SAU NOI NU AVEM ACEST DREPT?

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dubla masura

    Care strazi si cartiere LE pregateste primaria….
    Sau… CE strazi si cartiere pregateste primaria….
    Greu cu limba romana…..
    In plus ca sa le ”pregateste” trebuie sa le deszapezeasca….

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ogorului

    strada Ogorului de ce nu este prinsa in asfaltare ?Este una din strazile cele mai solicitate din Tunisor ptr ca leaga str Alba iulia cu cartieul de blocuri de pe str Frunzei.Am prezentat de nenumarate ori situatia de pe aceasta strada si am avut proimisiunea ca se va prinde in asfalatre in cel mai scurt timp(prima data cind am avut promisiunea a fost in 2010)
    Pe strada circula toate camionele firmelor de constructii ,toate masinilie locuitorilor de la blocurile din capatul strazii ,nimeni nu reactioneaza la sesizarile noastre ,Oare de ce? si noi suntem tot locuitori ai Sibiului!

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cititescu

    Se fac multe si e bine… daca se vor face BINE! Dar mai sunt de facut si alte lucrari strict necesare: REPARAREA TROTUARELOR DISTRUSE DE LUCRARILE PENTRU INGROPAREA CONDUCTELOR! Asfaltarea NUMAI a santului, fara a reasfalta INTREGUL trotuar acolo unde acesta e intr-o stare deosebit de proasta, ar fi o mare gresala. Un exemplu de lucrare prost – si iresponsabil – organizata: lucrarea neterminata de pe str. V.Milea unde, pe langa faptul ca trotuarul de pe partea numerelor cu sot este pe anumite portiuni un dezastru, a mai ramas si santul netermint si capacele de beton cu elemente metalice proeminente ascunse acum sub zapada! Mai e cazul sa spun ca astfel de lucrari sunt un pericol public?

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Angela

    Despre cartierul Veterani nimeni nu spune nimic!!! De ce atâta dezinteres ,doar e in Sibiu nu în altă parte !!! Când se va putea construi și acolo???

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Tu es stultior quam asinus

      Despre Veteranilor de Razboi, oficial, sau Veteranilor uzual, cu parere de rau, Johannis a declarat ca nu vor mai repeta experienta cartier Tineretului, fiind foarte costisitor. Cel mai sigur, in Veteranilor se vor asfalta strazile cand majoritatea loturilor vor fi ocupate. Deocamdata acolo e construit cam 10% din spatiu.

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Loredana

    In cartierul veterani sunt foarte multe de facut si nu cred ca are cineva pretenti la modernization acestuia in totalitate doar zone le unde sa construct masiv

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact