Creată sub semnătura a trei sibieni, afacerea Smart Bill – cel mai utilizat program de facturare online și de gestiune a stocurilor din țara noastră – a depășit anul trecut pragul de vânzări de un milion de euro. Zecile de mii de clienți care folosesc Smart Bill facturează prin intermediul acestei aplicații mai bine de două miliarde de euro, anual.
Pentru anul în curs, Radu Hasan (CEO), Ioana Hasan (Product Manager) și Mircea Căpățînă (Business Development Manager) plănuiesc ca inițiativa lor să devină una de referință ”pentru tot ceea ce înseamnă software cloud pentru IMM-uri”. Planurile lor se bazează pe reacția pozitivă a clienților la versiunea Smart Bill Cloud (dezvoltată anul trecut în urma unor investiții de 750.000 de euro), versiune pentru care sunt create în continuare diferite facilități, pe toate platformele (inclusiv cele mobile). În acest moment, Smart Bill reprezintă – cel puțin la nivelul României – una din cele mai eficiente și moderne soluții pentru emiterea de facturi, managementul și încasarea acestora, dar și soluții pentru managementul stocurilor și al furnizorilor. Smart Bill este o aplicație disponibilă atât în formatul clasic al desktopului, dar și în versiunea Cloud (lansată în 2015), care poate fi accesată și utilizată de pe orice dispozitiv inteligent conectat la internet. Totul, creat în Sibiul unde, de obicei, majoritatea firmelor din IT lucrează exclusiv în outsourcing.
Creșterea de 60%, păstrată
Pentru noul an, sibienii de la Smart Bill și-au propus să aibă o creștere consistentă a volumului vânzărilor, una care să continue și în următorii ani. ”În anul ce tocmai s-a încheiat, am reușit să trecem pragul de vânzări de un milion euro. Un prag psihologic, de altfel, care ne trece practic într-o ligă superioară: nu mai suntem firmă mică de acum câțiva ani. În 2017, așteptăm vânzări de peste 1,5 mil. de euro. Obiectivul este să păstrăm creșterea de 60% câțiva ani de acum înainte”, spune Radu Hasan, CEO-ul Smart Bill.
Pentru Smart Bill, anul trecut începea cu atragerea unei infuzii de capital de un milion de euro, prin intrarea în acționariat a unor nume sonore din IT-ul românesc: Marius Ghenea, respectiv Radu Georgescu, adică fondul de venture capital Catayst România și, respectiv, GECAD Group. În urma infuziei de capital și a proiecțiilor din vânzări, pentru 2017 sibienii plănuiesc ca rezultatul financiar să ducă și la primele dividende. ”În momentul în care am luat investiția de un milion de euro, am crescut automat și cheltuielile mai mult decât veniturile (am extins echipa, demarat o promovare mai agresivă etc.) pentru a maximiza creșterea. Așa se procedează, altfel degeaba ai investiție dacă nu o cheltui pentru a crește. Ar trebui ca până la finalul acestui an să ajungem la break-even - momentul în care veniturile să depășească cheltuielile. Iar din acel moment, vom fi doar pe profit, iar marja de profit va crește continuu de la an la an, pentru că și veniturile vor crește mai accelerat decât cheltuielile”, explică Radu Hasan.
Toate aceste politici sunt discutate și cu cei doi principali investitori. ”Relația cu investitorii este excelentă, ne sunt de real ajutor în luarea deciziilor importante și ne ajută să trecem mai ușor peste noile provocări de care ne lovim odată cu creșterea. Este foarte util să ai lângă tine oameni precum Radu Georgescu sau Marius Ghenea, care au trecut de multe ori prin experiențe similare si care s-au lovit de tot felul de situații. Când există aliniere, când toată lumea trage la aceeași căruță, există și armonie”.
”În ultimii ani am investit peste 800.000 euro în Smart Bill Cloud, practic toate resursele au mers în direcția asta și vor merge în continuare în următorii ani. Din fericire, răspunsul a fost peste așteptări, adopția Cloudului merge foarte bine. În 2016, vânzările de Cloud au devenit predominante și în 2017 ne așteptăm să vindem preponderent Cloud”, Radu Hasan, CEO Smart BillCu plăcere, la birou. Chiar și din Uruguay
În primăvara anului trecut, echipa Smart Bill număra 36 de oameni. Acum, afacerea creată la Sibiu numără 45 de colegi, iar planurile de extindere evident că înglobează și creșterea numărului de angajați. ”Până la finalul anului vom fi, probabil, 55-60. Suntem împărțiți jumătate în Sibiu (echipa de produs) și jumătate în București (echipele de marketing, suport și vânzări). Extinderea echipei reprezintă și principala provocare în prezent, pentru că suntem foarte exigenți în procesul de selectare a candidaților și am refuzat multe persoane în anul ce a trecut. Pe lângă skill, punem mare preț pe personalitate și pe modul în care persoana se va integra în echipă. Rezultatul este că avem o echipă foarte eficientă și extrem de bine sudată, în care toți colegii se înțeleg și vin cu plăcere la birou. Nu exagerez, chiar așa e. Sunt foarte mândru de echipa Smart Bill, e realizarea noastră cea mai importantă și de aici pleacă încrederea că vom reuși să ne impunem ca o companie de referință în Sibiu și nu numai”, arată Radu Hasan.
Smart Bill a devenit o ”echipă cosmopolită”, arată Radu care își descrie colegii drept ”un mix de oameni, preponderent tehnici, dar și din alte backgrounduri”. ”Suntem și sibieni get-beget, dar și colegi care s-au mutat de curând în Sibiu din București, Pitești sau Bacău. Avem un coleg care este din Uruguay și o colegă proaspăt reîntoarsă în România din Canada, unde a plecat acum 15 ani, pe când era copil”.
45.000 de clienți, un milion de documente în fiecare lună
În prezent, numărul clienților Smart Bill a ajuns la 45.000. ”Distribuția lor este foarte omogenă din punct de vedere geografic. Încă preponderente sunt firmele din sectorul serviciilor, dar am început să avem succes tot mai mare și în zona de comerț, odată cu lansarea Smart Bill Gestiune Cloud”, arată Radu Hasan. Cele 45.000 de firme din România care folosesc Smart Bill emit în fiecare zi lucrătoare peste 50.000 de documente (mai bine de un milion, lunar). Iar volumul facturat de cei care utilizează Smart Bill a depășit două miliarde de lei anual.
Smart Bill este o inițiativă apărută la Sibiu în 2007. Start-up-ul a primit numeroase aprecieri de la jucătorii de pe piață (dovadă fiind investițiile ample susținute de antreprenori cu experiență în domeniu), dar și de la clienții care au transformat aplicația în cea mai utilizată din România în acest moment în zona facturării.
Radu Hasan, Ioana Hasan și Mircea Căpățînă
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Marketing Manager , Ioana Hasan , Business Development Manager , Product Manager , Radu Georgescu , facturare , Radu Hasan , Smart Bill , contabilitate , online , Titus Nicoară , Marius Ghenea , Pentru Sibiu , Catayst România , Mircea Căpățînă , Programul Memoria Lumii , Smart Bill Gestiune Cloud , Smart Bill Cloud , Pentru Smart Bill , programe de facturare
Vizualizari: 7765
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
MB
Acum 2 ore
Claudiu
Acum 2 ore
Liberal autentic
Acum 2 ore
Neli Oproiu
Acum 2 ore
Bobo