cazan si popa (Copy)

Cazan încearcă și în mandatul 2016-2020. Nu se poate zbor Sibiu – București?

Deputatul PNL Mircea Cazan a depus o interpelare ministrului Traansporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, prin care îi solicit reluarea curselor TAROM Sibiu – București. Același lucru l-au făcut majoritatea parlamentarilor de Sibiu și în legislature trecută, în mai multe rânduri, însă răspunsul a fost același, indiferent de ministru: cursa aeriană nu e sustenabilă financiar, pentru că sunt prea puțini pasageri interesați de acest zbor. ”Argumentele companiei Tarom care au justificat încetarea operării curselor pe acest aeroport pentru anii 2014-2016, nu au fost concludente. Nu este normal ca la momentul actual, TAROM să nu opereze un zbor direct Bucureşti-Sibiu, dat fiind faptul că aeroportul internaţional Sibiu se află pe locul 7 în ceea ce priveşte numărul pasagerilor înregistraţi în traficul aerian intern şi internaţional, conform site-ului instituţiei dvs. Aeroportul Internaţional Sibiu este inclus pe lista celor care vor beneficia de investiţii până în 2020, cea mai mare finanţare planificată pentru Transilvania, iar proiectul de modernizare include extinderea terminalului de pasageri, achiziţionarea de echipamente pentru degivrat şi analiza oportunităţii de a dezvolta un terminal cargo. Consider că prin anularea zborurilor care făceau legătura dintre Sibiu direct cu Bucureştiul, atât din punct de vedere economic dar şi turistic, cultural, s- au suferit şi se vor suferi pierderi în continuare. Eficienţa economică a curselor va creşte în mod sigur dacă pasagerii interesaţi ştiu că acestea zboruri sunt conforme unor reguli stabilite precis şi pe termen lung. Este cert faptul că pe ruta Sibiu- Bucureşti şi retur, fluxul de călători este suficient de mare pentru a asigura eficienţa economică a acestui zbor”, scrie Cazan în interpelare.

De ce nu vrea Tarom acest zbor

Ultimul răspuns transmis de un ministru în acest sens a fost dat în 2016 de tehnocratul Dan Marian Costescu. Acesta a prezentat cifrele acestui zbor. ”Analizând indicatorii de trafic din perioada octombrie 2009 – martie 2014 se observă că media de pasageri pe cursele de Sibiu a fost de 24, cu o valoare minimă de 12 pasageri înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și o maximă de 29 de pasageri înregistrată în sezonul de vară 2010. Din punct de vedere al structurii traficului, 60% a fost reprezentat de traficul direct între București și Sibiu, restul de 40% fiind trafic ce călătorea între Sibiu și destinații internaționale via București. Gradul de încărcare al curselor a variat în perioada supusă analizei între 26% – valoare minimă înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și un maxim de 60% atins în sezonul de vară 2010. În perioada noiembrie 2013 – martie 2014 – ultimul sezon IATA operat, gradul de umplere al aeronavelor pe ruta București – Sibiu a fost de circa 28%”, susține ministrul în răspunsul postat pe site-ul Camerei Deputaților în 11 iulie.

Comments

comments

9 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Săndel

    În absența unei legături feroviare decente ori a unei autostrăzi, cred că un zbor Sibiu-București la un preț decent (40-50-60EUR) ar funcționa.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    X

    Sa nu uitam ca un avion Tarom vine zilnic gol la sibiu din București pentru zborul sibiu München. Din păcate eterna birocrație dintr o companie de stat care se încăpățânează sa se închidă, nu permite ca acel zbor sub un anumit cod sa poată fi folosit și ca zbor intern.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        X

        Probabil ca e asa, ai dreptate, dar atunci oare nu s ar putea vinde scaunele libere și pe intern? Sau mai propun un zbor București Târgu Mureș via Sibiu? Ar fi atât de complicat? Sau bucuresti sibiu Suceava. Ar prinde pt leisure mai ales vara

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    siby

    …mai aveti putintica rabdare….actualul guvern termina repede soseaua de mare viteza Sibiu-Pitesti-Bucuresti si in 2 ore vedeti capitala…sau aveti alternativa trenului de mare viteza care trece prin aceleasi zone ca si autostrada dar merge mult mai repede si ajungeti cam dupa 1ora si 30 min….am uitat sa va spun cata rabdare trebuie sa aveti…cam 15-20 de ani!!!

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    siby

    …si daca actuala putere nu apuca sa finalizeze totul, vin urmatorii pe lista si modifica total proiectele incepand de la 0 si terminand tot asa…la 0!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Politica
  • Contact