Pe lângă schimbarea anvelopelor de iarnă cu cele de vară, șoferii sibieni sunt invitați de către mecanici auto și la ateliere, pentru o serie scurtă de verificări ale eventualelor pagube pe care sarea și gheața de peste iarnă le-ar putea fi putut face mașinii.
Legislația în domeniul rutier din România nu prevede o perioadă anume pentru folosirea anvelopelor de iarnă, ci doar obligativitatea echipării mașinilor cu astfel de cauciucuri în cazul în care se circulă pe drumuri acoperite cu gheață, zăpadă sau polei. Cum astfel de condiții meteo devin tot mai rare în această perioadă, iar cauciucurile de iarnă sunt recomandate la temperaturi de sub șapte grade Celsius, numărul șoferilor români care se grăbesc să-și schimbe anvelopele este tot mai mare.
Recomandare: verificați tot trenul de rulare
Mecanicii auto consultați de „Turnul Sfatului“ spun că alături de schimbarea anvelopelor este recomandată și o scurtă inspecție a mașinii. „Recomandăm verificarea trenului de rulare, a elementelor de frânare, de la plăcuțe și discuri până la conducte și furtunuri. Altfel spus, cam tot ce implică sistemul de propulsie al mașinii. Nu vorbim aici de reviziile periodice, care depind de mărcile folosite, de numărul de kilometri rulați sau de calculatorul autoturismului“, explică Liviu Muntean, reprezentantul unui service auto din Sibiu, dedicat mai multor mărci. Liviu Muntean arată că această verificare se impune mai ales după o iarnă precum cea care tocmai s-a încheiat. „E bine ca mașina să fie adusă în service înainte de noul sezon atât pentru siguranța autoturismului, dar mai ales pentru cea a șoferilor și pasagerilor”, spune coordonatorul atelierului auto.
Ce pagube pot produce sarea și gheața
Un alt mecanic auto consultat de „Turnul Sfatului“ spune că în urma iernilor de pe drumurile din România, sarea și gheața sunt elementele care aduc cele mai multe noi pagube mașinilor. Sarea folosită pentru deszăpezire poate ataca caroseria, pe lângă sistemul de frânare, iar gheața poate afecta elementele din plastic și cele din cauciuc. „Sunt elemente plastice care fără o verificarea atentă nu dau semne că au avut de suferit peste iarnă. Presiunea din instalația de climatizare nu este obligatoriu de verificat chiar acum, pentru cei care vor să facă economii. Dar la vară, tot vor trebui să verifice și acest indicator, dacă își doresc confort”, arată mecanicul auto specializat pe mărci auto germane.
Cele mai bune anvelope de vară
În ceea ce privește alegerea anvelopelor de vară, mecanicii aduc în discuție clasica abordare a raportului preț calitate. „Un pneu ieftin nu va oferi nici siguranță, nici nu va putea fi utilizat pe o perioadă de timp, comparativ cu anvelopele din seria celor de calitate“, arată mecanicii sibieni care recomandă evitarea cauciucurilor care, anul acesta, au prețuri de vânzare sub o medie de 140 de lei. Un top realizat de organizația germană GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung), specializată în diferite teste ale autoturismelor, a indicat faptul că, vara trecută, cele mai bune cauciucuri de vară au fost, anul trecut, Continental SportContact 5, al căror preț pornește de la aproximativ 400 de lei, pe bucată.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Turnul Sfatului , Vectra Service , verificare auto , Continental Sport , masini , Technische Überwachung , Pentru Sibiu , Liviu Munteanu
Vizualizari: 2610
Ultimele comentarii
Acum 32 minute
Till Eulenspiegel
Acum 35 minute
Ionutz Vl
Acum 38 minute
Nxj
Acum 39 minute
Radu
Acum 53 minute
Sibianul