După șapte ani în care au muncit în Germania, doi tineri sibieni au revenit în oraș și au deschis Rennes Caffee. Experiența pe care au acumulat-o în restaurantele nemțești i-a ajutat să-și însușească tehnici de preparare a cafelei. Au pornit de la conceptul „to go” și, în scurt timp, au creat un public fidel, de unde și sloganul „cafea și prieteni”.
Ovidiu a studiat Științe Economice, iar Ana a cochetat cu Jurnalismul, dar asta nu i-a împiedicat să aleagă străinătatea. Au plecat să muncească în Germania cu gândul de a reveni la Sibiu pentru a-și deschide propria afacere acasă.
Fără angajați
Și pentru că bugetul nu le-a permis să aspire la mai mult, acum un an, pe strada Rennes, la colț cu bulevardul Victoriei, au deschis o cafenea. „Eu știam să prepar cafea. Am vrut să ne bazăm pe ceea ce știm noi să facem, nu am vrut angajați. Când deschizi o afacere, nu știi cum o să meargă lucrurile”, spune Ovidiu. De la idee și până la prima cafea preparată în noua locație au trecut nu mai mult de trei luni. Designul l-au gândit împreună, fiind rezultatul propriei lor viziuni. Când au ales numele, s-au oprit la Rennes deoarece avea un corespondent și în limba română, motiv pentru care ideea de ren se găsește și în siglă. „Ne-am inspirat de la numele străzii, ca să se identifice cu locul și, pentru că știam că e bine să ai un personaj, atunci am zis că putem merge în două direcții. Să fie și stradă și animal. Și la siglă ne-am gândit tot așa: să fie o combinație între cafea și, dacă te uiți mai bine, sunt niște coarne de ren”, povestește Ovidiu.
Pe lângă gustul pe care îl au preparatele lor, cei doi mizează și pe relația pe care o au cu persoanele care intră în cafenea. Tocmai din acest motiv, au ales să lucreze doar ei. „Noi încercăm să educăm lumea. Să le spunem cum se bea o cafea și, mai ales, cum se prepară. Facem cafeaua în fața clienților și ne adaptăm după gustul fiecăruia. E foarte important să creezi o relație de prietenie și lucrul acesta ne-a adus deja clienți fideli”, punctează el.
Preparate alternative
Și pentru că nu toți care are intră sunt și băutori de cafea, cei doi au introdus în meniu și alte preparate. Smoothie-urile, ceaiurile și ciocolata caldă nu lipsesc. „De multe ori se întâmpla să intre cu părinții și copiii. Și cum ei nu beau cafea, avem alternativă. Mizăm pe smoothie-uri din fructe naturale: din kiwi, ananas și multe altele. Le mai combinăm și în funcție de cum își doresc oamenii. Încercăm să facem din orice preparat, unul mai special. De exemplu, ciocolata caldă nu e una simplă, vine în combinație cu o brioșă și cu frișcă. Și așa brioșa se îmbibă și creăm un preparat consistent”, explică Ovidiu. De curând, au introdus sandviș și croissante, pe care le prepară chiar ei. Acestea se schimbă în fiecare zi, astfel încât să fie mereu proaspete. În funcție de ingredientele folosite, prețurile variază de la șase până la 8,5 lei. Pe lângă sandviș clasic cu șuncă și cașcaval, au unul și special pentru vegetarieni, cu brânză și roșii. „De exemplu, dimineața, vin mulți să-și cumpere cafea, dar aleg și un sandviș. În acest fel, au un mic dejun complet, cumpărat dintr-un singur loc. Nu mai trebuie să meargă în altă parte să-și cumpere de mâncare”, spune el. În ceea ce privește prețurile preparatelor pe bază de cafea, un client plătește patru lei pentru un espresso și 8,5 lei pentru un latte mare. Acesta din urmă, spun cei doi tineri, este produsul vedetă, fiind unul dintre cele mai vândute. Ciocolata caldă este nouă lei, iar ceaiul costă 6,5 lei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 12748
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Postac
Acum 2 ore
Xxx
Acum 2 ore
Wolff
Acum 2 ore
Radi
Acum 3 ore
Mopri