Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Expertarom, în pas cu evoluția felului în care oamenii se hrănesc (P)

Expertarom, în pas cu evoluția felului în care oamenii se hrănesc (P)

Natural, bio, organic, eco sau healthy sunt doar câteva din marile tendințe la nivel mondial în ceea ce privește industria alimentară. Tocmai aceste tendințe au fost puse în valoare de Expertarom Food Ingredients – una din cele mai importante companii românești producătoare de semifabricate pentru industria alimentară – la întâlnirea cu profesioniștii din industria alimentară, reuniți în cadrul târgului GastroPan, organizat pentru prima dată la Sibiu.

Standul de peste 150 de metri pătrați al Expertarom Food Ingredients în cadrul târgului GastroPan, organizat zilele trecute, a fost locul în care și-au dat întâlnire mai bine de 600 de profesioniști în domeniul panificației, cofetăriei și HoReCa. În ultimii patru ani, Expertarom a avut o prezență consistentă la târgul care tocmai a consemnat cea de-a noua ediție. „Sunt foarte mulți actori din domeniul HoReCa și al panificației, care vin la acest târg, cărora le-a fost ușor să ajungă la Sibiu“, arată Laura Ștefan, manager marketing al Expertarom Food Ingredients.

expertarom (10)

Oferta companiei sibiene prezentată în cadrul târgului de la Sibiu a inclus de la semifabricatele pentru panificație, patiserie sau cofetărie, până la cele pentru înghețata artizanală italiană sau cea industrială. „Orientarea noastră este către concepte premium, iar produsele pe care le promovăm se încadrează în tendințele actuale de la nivel mondial. Un astfel de concept este cel de produs natural, acesta fiind un trend foarte puternic, legat de solicitările consumatorilor pentru produse naturale, tradiţionale, clean-label (etichetă curată)“, spune Laura Ștefan.

A vinde gelaterie italiană italienilor

Produse din categoria premium oferă Expertarom și pentru zona de gelaterie-cofetărie, sub brandul Cremolinea. Aceste produse, realizate în fabrica din Sibiu, se comercializează deja în peste 23 de țări de pe mai toate continentele, din America latină, Europa, Africa şi până în Orientul Mijlociu. De altfel, arată reprezentanții Expertarom, produsele pentru gelaterie au fost dezvoltate în cadrul unor parteneriate internaționale. Spre exemplu, produsele din gama gelateriei artizanale au fost dezvoltate împreună cu specialiști din Italia: de la gusturi, până la paleta de produse. „Aceste produse le-am testat mai întâi pe piețele din afară, pentru a ne ridica la standardul de calitate cerut acolo. Așa am ajuns, de exemplu, să vindem ingrediente pentru gelaterie italiană italienilor, ceea ce cred că spune multe despre calitatea produselor. Paleta Expertarom a devenit una unică, atât la nivel național, cât și internațional“, descrie Laura Ștefan. O mare parte a producției Expertarom merge în acest moment pe piețele externe, sub brandul Cremolinea.

expertarom (3)

Gama Expertarom pentru gelaterie – cofetărie a putut fi testată pe loc, la standul companiei sibiene având loc și degustări. „Astfel punem în valoare mult mai bine conceptele și ideile noi pe care le prezentăm clienţilor. De exemplu, din vitrina de înghețată foarte multă lume a apreciat, printre altele, îngheţata de fistic realizată cu pastă de fistic 100% naturală, certificată de origine din zona Bronte, din Sicilia. Cofetăria este, la rândul său, foarte apreciată, reprezentând tot un concept premium, de deserturi pe bază de frişcă naturală, cu ingrediente autentice cum ar fi ciocolată, caramel, paste de alune şi paste de fructe“, mai arată managerul de marketing din cadrul Expertarom.

Arome naturale obținute prin fermentarea cerealelor

Printre elementele de noutate pe care Expertarom le-a prezentat și în cadrul târgului GastroPan se numără și cele mai recente produse dezvoltate în cadrul parteneriatului de peste 20 de ani pe care compania sibiană îl are cu Backaldrin Austria, unul din liderii globali în domeniul furnizorilor de panificaţie şi patiserie. De-a lungul anilor, acest parteneriat a adus şi pe piaţa românească o gamă importantă de specialităţi cu cereale şi seminţe, din care trebuie numit în primul rând Kornspitz® - cornul cu cereale cunoscut în întreaga lume. „Cel mai recent produs dezvoltat este Sabia, o pâine care se încadrează în conceptul natural, cu un amestec inedit de semințe, fulgi și condimente“, descrie Laura Ștefan. Compoziţia Sabia include mai multe feluri de semințe, de la cele comune, la cele mai puțin cunoscute: semințe de chia, semințe de busuioc, de in sau semințe de camelina, toate cu efecte benefice pentru organism.

expertarom (11)

Tot pe partea de brutărie, Expertarom a pus în valoare rezultatele noului parteneriat dezvoltat cu compania germană Böcker, nume recunoscut la nivel internațional în rândul producătorilor de startere şi maiele naturale (fermenți pentru aluatul pâinii). Cu ajutorul acestor maiele naturale, simple sau cu adaosuri de cereale, germeni sau seminţe, se pot obţine cele mai gustoase pâini tradiţionale, cu un gust şi o aromă savuroasă.

„Preferința pentru diete naturale, simple și flexibile va conduce la extinderea în continuare a trend-urilor vegan, vegetarian și altor formulări orientate pe produse vegetale. În plus față de atenția acordată sănătății, interesul consumatorilor în privința alimentației se orientează spre produse cât mai naturale, mai puțin procesate, cu cât mai puține ingrediente necunoscute. Natural, Clean label, Fără aditivi chimici, Fără conservanți sunt cel mai des întâlnite mențiuni la nivel global pentru produsele lansate în ultimii cinci ani“, Laura Ștefan, manager marketing Expertarom Food Ingredients
Concepte noi pentru semipreparatele din carne

Printre elementele din oferta Expertarom care au atras atenția clienţilor sau potențialilor clienţi ai companiei sibiene s-a numărat și gama de produse convenience, pentru semipreparate din carne. „Știți că, pentru a da o savoare mai plăcută preparatelor din carne înainte de pregătire pe grătar sau în tigaie, aceasta este condimentată sau marinată. Partenerii noștri pe acest domeniu, compania germană AVO, a creat o gamă de marinade gata preparate, pe care le furnizează procesatorilor de carne, pentru a dezvolta gama de produse «convenience». Acestea sunt semipreparate marinate, pe care consumatorul le cumpără şi le poate utiliza direct pe grătar sau în tigaie. Marinadele sunt amestecuri de condimente şi verdeţuri, totul având la bază uleiuri vegetale cu conţinut ridicat de antioxidanți naturali. Se încadrează, la rândul lor, în tendinţa de produse naturale, deoarece și în domeniul cărnii a crescut din ce în ce mai mult cererea pentru produse sănătoase. Aceste marinade conferă savoare și gust cărnii, dar o ajută şi să își păstreze proprietățile și suculența. Această gamă se adresează nu numai procesatorilor de carne, ci și celor din domeniul restaurantelor și cateringului, care pot realiza astfel rapid o gamă largă de preparate culinare“, descrie Laura Ștefan.

expertarom (6)

Un alt concept prezentat în cadrul Târgului poartă denumirea „Snack to go“. Este vorba de sosuri gata preparate cu legume şi verdeţuri, care pot fi folosite pentru a fi alăturate unor produse precum chifteluțe, bucățele de pui, crenvurști și așa mai departe, obţinând un snack gustos şi consistent, care poate fi consumat rapid, „din mers”.

În plus, Expertarom oferă producătorilor din industria alimentară, echipamente şi soluţii la cheie pentru utilarea unităţilor de producţie din zona brutărie, patiserie, cofetărie, precum şi maşini, vitrine şi soluţii de amenajare a spaţiilor pentru cofetărie şi gelaterie.

expertarom (2) expertarom (1) expertarom (13) expertarom (12) expertarom (7)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus