Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
8°C

Planurile noului Tursib: între negocieri cu sindicatele, milioanele Camerei de conturi și autobuze speciale pentru elevi

Planurile noului Tursib: între negocieri cu sindicatele, milioanele Camerei de conturi și autobuze speciale pentru elevi

Prima adunare generală a acționarilor societății de transport public din Sibiu în urma desemnării noii conduceri a adus în discuție situația achiziționării altor zece autobuze noi, pe lângă cele planificate de Primărie, demararea procesului de demolare a fostei autobaze de pe Calea Dumbrăvii, riscul de a pierde din buget 4,8 milioane de lei – imputate de Camera de conturi -, dar și un proiect pentru elevi.

Ședința AGA a Tursib – adunare reprezentată de Consiliul local Sibiu, unicul acționar al societății – a evidențiat că, în continuare, principala problemă a societății o reprezintă lipsa de personal, mai ales în rândul șoferilor.

„Sibiul este un oraș cu o dezvoltare excepțională și noi trebuie să ținem pasul și cu salariile. Acum avem o criză de șoferi, dar mâine putem avea una de mecanici sau de economiști. Sindicatele, cu care suntem în negocieri foarte tensionate, nu sunt mulțumite, vor un buget mult mai mare pentru salarii, dar și alte facilități de Ziua transportatorului sau prime de Crăciun, de exemplu. Dar creșterile salariale trebuie corelate cu productivitatea muncii“, a declarat Ion Smedoiu, directorul economic al societății.
AGA tursib CL (7)

Acesta a arătat că propunerea conducerii executive a societății este ca venitul net să fie de aproximativ 2.200 de lei (creștere de la aproximativ 1.800 de lei), valoare în care să intre și tichetele de masă acordate. „Această creștere ar însemna una de 23% în cazul șoferilor și de 20% pentru electricieni. Personalul TESA va beneficia de creșteri mai mici“, a declarat directorul economic al societății. În acest moment, numărul șoferilor angajați la Tursib este de aproximativ 150, dintr-un necesar de 170.

„Să nu se mai compare cu șoferii din construcții“

Criza șoferilor în societatea de transport public local nu este un fenomen întâlnit doar la Sibiu. La Timișoara, de exemplu, pentru a rezolva aceeași criză – în lipsa instrumentelor de a mări și mai mult salariile – administrația locală intenționează să ridice mai multe blocuri de locuințe, care să fie oferite șoferilor din transportul public de pe Bega.

Mariana Brunchea, consilier local al Sibiu din partea PNL, este însă de părere că șoferii Tursib ar trebui să fie mulțumiți de salariile care li se oferă.

„Am făcut un calcul și rezultă că la Tursib salariul mediu brut este de 3.400 de lei. Dar șoferii de la Tursib nu se încadrează în rândul celor de pe mașini grele, de pe șantiere. Șoferii Tursib merg în cămașă cu cravată la serviciu. Dacă ei vor salarii la nivelul celor din construcții, ne pare rău, dar nici în Primărie nu sunt salarii de 3.000 de lei“, s-a adresat Mariana Brunchea conducerii Tursib.
„Sibiul nu este un oraș de second-hand“

În discuție a fost adus și raportul întocmit de Camera de conturi anul trecut, prin care se impută Tursib-ului încasarea nejustificată a 4,8 milioane de lei, de la Primăria Sibiu, sumă folosită pentru achitarea unor rate către BERD. O astfel de speță a mai existat și în trecut, când – la fel – Curtea de conturi Sibiu a imputat această sumă, cerând Tursib să returneze banii către Primăria Sibiu. Doar că, atunci, o contestație depusă la Comisia de soluționare a contestațiilor din cadrul Curții de conturi a României, a dat dreptate autorităților de la Sibiu. Într-o astfel de contestație își pune nădejdea și actuala conducere a Tursib. „Altfel, nu vom avea bani de salarii“, arată reprezentanții societății.

AGA tursib CL (11)

Care și-au bugetat ca – în cazul în care contestația va fi admisă de către Curtea de la București – să achiziționeze alte zece autobuze Euro 6. Acestea ar urma să dubleze numărul autobuzelor noi pe care Tursib le-ar avea de anul acesta: Primăria Sibiu a bugetat zece milioane de lei pentru cumpărarea a zece noi autobuze, care să fie oferite Tursibului în concesiune.

Cele zece noi autobuze prevăzute de Tursib ar urma achiziționate în sistem de leasing operațional în ultima parte a acestui an.

„Eu îmi doresc ca după șase ani să înlocuim autobuzele tot cu unele noi. Sibiul nu mai este un oraș de second hand“, a declarat directorul economic al societății.

Studiu: autobuze speciale pentru elevi

Consilierul local Paul Mezei a cerut conducerii Tursib să realizeze un studiu în vederea introducerii unui proiect pilot prin care anumite școli din Sibiu să aibă un autobuz dedicat elevilor proprii în fiecare dimineață. „Să fie alese, mai întâi, una sau două școli mari din Sibiu, care să fie deservite de autobuze în care doar elevii pot urca. Așa ar fi și părinții mai liniștiți, dar cred că și traficul din Sibiu ar fi mai ușor dimineața. Am văzut această practică în Germania“, a spus Paul Mezei.

Deși conducerea Tursib s-a arătat sceptică pe tema unui astfel de proiect, primarul Astrid Fodor le-a cerut să realizeze cel puțin studiul.

„Nu mai spuneți din prima că «nu se poate». Vă rog să analizați această idee deoarece are o logică. Poate orarul elevilor nu se suprapune total cu cel al întreprinderilor din Zona industrială vest“, a replicat Astrid Fodor la susținerea potrivit căreia, dimineața, cea mai mare solicitare vine dinspre sibienii care lucrează în zona industrială vest.
AGA tursib CL (10)

Un milion de lei pentru demolare

Bugetul de venituri și cheltuieli al Tursib prevede pe anul în curs o creștere a veniturilor cu 21% față de anul trecut. Această creștere se datorează, însă, creșterii tarifului tichetelor de călătorie, creștere aprobată la finele anului trecut. Numărul de pasageri în plus pe care conducerea Tursib își propune să îl atragă este de 1%. „Vrem să îmbunătățim relația dintre personalul de bord și călători inclusiv prin curățenie“, a declarat Mircea Ovidiu, președintele consiliului de administrație al Tursib. În bugetul pe anul în curs, Tursib a prevăzut 200.000 de lei pentru igienizarea autobuzelor existente.

tursib

Un alt milion de lei a fost alocat lucrărilor de demolare a construcțiilor aflate în prezent pe locul fostei autobaze de pe Calea Dumbrăvii. Cei aproximativ 60.000 de mp de aici ar urma vânduți pentru a acoperi cheltuielile de construire a noii autobaze din Zona industrială vest, dar și pentru achiziția altor autobuze.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

14 comentarii

x

Acum 6 ani

Ideea dlui Mezei nu este rea! Merita sustinuta! Doar ca, parerea mea, pt un transport civilizat avem nevoie:1. o inoire vizibila a parcului de autobuze(nu 10 ci 100 in decurs de 4 ani-toate de acelasi tip si un model cat de cat fiabil din care jumatate articulate) 2. de benzi dedicate pt transportul in comun -e absurd sa stai in blocaj de la Lamaitei ca sa treci de giratoriu sau de la Super Mama sau Finante ca sa treci de intersectiile mari( si astea sunt doar 3 exemple). 3. creearea unor statii principale de transbordare in piata unirii exact in linie cu pasajul pietonal subteran. Astfel se pot creea mult mai multe variante de transbordare si trasee- de ex. liniile profesionale sunt prea multe (111-118) si cu dispersie in tot orasul dar cu un program greoi. s-ar putea inlocui cu o linie principala ce face legatura cu centrul si de acolo transbordare. Totodata nu mai trebuie sa te dai jos la teatru si sa fugi la statia de la baia neptun ci schimbi doar autobuzul-nu si statia. 4. Trasee spre Selimbar si cart. Arhitectilor. Chiar daca aceste zone nu apartin de oras cred ca ar mai subtia din traficul si asa sufocant. 5. Introducerea unor midibuze electrice in sistem circuit in centrul istoric cu plecare din acea statie din piata unirii-tribunei-mitropoliei-teatrul gong-piata cibin-teclu-gara-coposu-unirii 6. Achizitionarea unor autobuze supraetajate pt sezonul estival cu circuite din Centru Sala Thalia-Unirii-Muzeul Satului- a.Cisnadioara-Cisnadie si b.Rsinari-Poplaca-Sibiel. Bineinteles ca aceste rute estivale ar trebui concretizate cu ajutorul CJ deoarece aceste rute sunt extra-urbane. 7. Introducerea unor trasee de troleibuz pe axa N-S si E-V cu punct comun in Piata Unirii. Sa nu ne mai hazardam la ideea tramvaiului pt ca avem strazi extrem de inguste iar o investitie de 8-10-12 milioane(minim) nu s-ar justifica la 2 lei pretul unei calatorii.
Raspunde

da

Acum 6 ani

ba pina la salarii veniti dreacu la timp in statii
Raspunde

Darius

Acum 6 ani

..........?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Raspunde

Monteverdi

Acum 6 ani

Nu numai dimineața, ci și la prânz, când se iese de la școli, apoi după-amiaza când se iese de la serviciu, sunt câteva linii destul de aglomerate. Sau te înghesui pe scară, sau mai aștepți. E uneori imposibil să ajungi să compostezi biletul din cauza aglomerației. Iar vara e sufocant, din cauza căldurii și a lipsei aerului condiționat. Pe linia 13 se urcă diverse grupuri să meargă la Muzeu și se aglomerează mult autobuzul. Iar pe linia 1 și sâmbăta e aglomerat, mulți oameni se duc la piață, dar mai ales la cimitir, unde au parastase. În sfârșit, pe linia 15 circulă aproape numai autobuze de mici dimensiuni, deși multă lume se duce la magazinele mari din Mall.
Raspunde

cosmin

Acum 6 ani

"Stimati"soferi ai Tursibului.Opriti in statii,mai ales pe traseele profesionale,si nu numai,treceti cu viteza si nu opriti nici daca se apasa butonul de oprire,acolo unde exista.Trebuie sa strige lumea pentru a putea cobori.
Raspunde

Ironim

Acum 6 ani

1.Iar Brunchea a gresit la calcule.La salariu net de 1800 lei,brut poate fi cam 2400.(A mai gresit dansa o data acum trei-patru ani la calcul la salarii la piata). 2.Disciplina pe traseu lasa mult de dorit. 3.SIGUR primaria nu vrea troleibuze.Ea le-a inlaturat,ea sa le renasca?
Raspunde

RADU

Acum 6 ani

Veniti voi si lucrati cu un salar de 1450, pe autobuze cu norma de casare demult facuta ,NU VEDETI CA INTERESELE POLITICE DIN CONSILIUL LOCAL NU AJUTA DELOC BUNUL MERS AL TUSIBULUI,SPUNETIi DOAMNEI BRUNCHEA SA ADUCA UN FLUTURAS AL UNUI SOFER CARE SA REZULTE CE AFIRMA.SI INCA CEVA DOAMNA CONSILIERA VENITI O ZI LA MUNCA CU UN SOFER SI DUPA ACEEA SA VORBITI. SA VA FIE RUSINE CA INCERCATI SA ASMUTITI OPINIA PUBLICA IMPOTRIVA SOFERILOR..IN CURAND VETI LUCRA DVS. PE AUTOBUZE ,NU MAI COMPARATI O BASCULA DE PAMANT CU VIATA ACEL PUTIN 50 DE CALATORI..
Raspunde

Guru

Acum 6 ani

In Sibiu sunt trasee extraordinar de prost gandite.. De exemplu, daca esti elev de liceu si locuiesti in Cartierul Tineretului, nu ai nici o sansa sa ajungi decent la liceele din Centru.. Autobuzul 18 face ”ȚUCA-HARA” pe toate stradutele de pe la Piata Cluj si ajunge dupa 40 de minute doar in statia de la Parcul Tineretului.
Raspunde

Dan

Acum 6 ani

Daca doamna Brunchea mănâncă un pui ,iar eu niciunul,statistic, am mâncat fiecare cate unu,dar practic.... Tot așa e si cu salariul mediu pe Tursib. Daca scădeți salariile celor trei directori plus prima de 40000 de mii pe care a incasat-o anul trecut fostul director,probabil ca o sa ajunget-)i la salariul real,care e cam 2300 brut, la șoferi,iar la mecanici 1900
Raspunde

Decebal

Acum 6 ani

Doamna consilier ar face nemaipomenit de bine daca afirmatile de rahat ale dânsei să fie adevărate,este foarte usor sa arunci cu noroi într-o categorie socială care munceste din greu pentru niste bănuti munciti cu sudoare. Să nu uitam că acesti soferi profesional vorbind sunt in categoria cea mai bună profesional dintre toate. Miscă orasul lucrând profesional pe niste rable care datorită nivelului lor profesional dvs. Călătorii ajungeti în siguranță acasa sau la destinatia dorită ,de ce acest ziar nu cere un punct de vedere si acestor oameni care muncesc in conditii inumane,la temepraturi vara de peste 60* grade plus in cabină pe un salar de încadrare de 1450 ron.demonstrati cu fluturasul nu cu minciuni cu le dă această consilieră acoperind de fapt un director economic si consilieri din consiliul de administratie slab pregatiti care ani de zile au supt bani din munca acestor soferi. Iar acum aceasta doamnă consilier încercând să provoace publicul calator împotriva acestui serviciu public. Oare ce urmăreste doamna,domnul dir.economic si consilieri din consiliu..????
Raspunde

Lucian

Acum 6 ani

Brunchea draga habar nu ai pe ce lume trăiesti,ai vb doar să te afli in treaba dacă crezi că e asa usor sa stai la cravata la 35 de grade afara,in cabina fiind mult mai multe si sa incerci sa transporti călătorii în condiții de siguranta.plus că suntem nevoiti sa lucram cu mult peste limita admisă de lege din cauza crizei de personal.Sa va fie rusine.De ce nu spuneti la ce oră începeți cei din Primarie programul si la ce oră un sofer de la Tursib???
Raspunde

LOREDANA

Acum 6 ani

Dna Brunchea a vorbit de salarul mediu pe societate calculat la fondul de salarii din bugetul supus aprobarii la care se adauga si tichete de masa de 15lei pe zi si tichete cadou.Vorbim aici de sume brute.dna a vut in fata bugetul iar discutia s-a creat dupa ce conducerea societatii au prezentata aceste date.Nu vorbim de ce au primit ci de ceea ce vor primi
Raspunde

LOREDANA

Acum 6 ani

Primaria Sibiu nu le da subventie numai sa isi dea toti ,in frunte cu directorii,salarii mari.Subventia se plateste din banii contribuabilului sibian.Dle fost director care va dati cu parerea pe aici ,mai bine vedeti-va de pensie sa nu ne aducem aminte de cum ati plecat.Poate va cauta cineva in urma sesizarii consilierilor PSD
Raspunde

Decebal

Acum 6 ani

CEREM ZIARULUI TURNU SFATULUI SA DEA UN PUNCT DE VEDERE SI AL ANGAJATILOR DIN TURSIB,LUAT LA CALD LA CAP DE LINIE SOFERILOR,SI DUPĂ ACEEA SA VORBIM.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus