Deja sunt mai bine de o mie de familii – majoritatea tinere – care locuiesc în Cartierul Arhitecților, după cum ironic a ajuns să fie botezată o dezvoltare destul de haotică din punct de vedere arhitectural și prea puțin funcțională din punct de vedere al mobilării urbanistice. Zona este încă în dezvoltare, una cât se poate de accelerată, deci problemele de trafic de la intrarea în Sibiu dinspre Cisnădie sunt de așteptat să se amplifice.
În fața unui astfel de viitor cât se poate de previzibil și apropiat, conducerea Primăriei Sibiu preferă, deocamdată, să joace cartea „altceva nu se poate face“. Că centura de sud a Sibiului este un proiect irealizabil (pe motiv de Pădurea Dumbrava – zonă protejată și Școala de câini care ar sta în calea traseului) și că, în definitiv, Cartierul Arhitecților e pe teritoriul administrativ al Cisnădiei, acolo plătesc cei de acolo impozite și taxe, ce vin să se plângă și să aștepte soluții de la Primăria Sibiu.
În primul rând, centura de sud a Sibiului este un proiect semi-abandonat mult prea ușor. Doar pentru că o „gășcuță de bucureștenași“ (da, e peiorativ apelativul având în vedere munca pe care au depus-o cei de la Metroul SA pentru Studiul de mobilitate urbană a Sibiului – lucrare de 250.000 de euro) a decretat că acea centură are o singură variantă de traseu, nu înseamnă că ideea se înfundă aici. Centura de sud poate ocoli Pădurea Dumbrava pe la Rășinari, de exemplu, cine spune că trebuie lipită neapărat de Sibiu? Da, este un proiect imens, deloc ușor, chiar foarte dificil. Dar dacă am alege lideri care să facă doar lucruri facile, apoi s-ar chema că nu ne-am ales liderii buni.
Apoi, că cei din Cartierul Arhitecților nu plătesc impozite și taxe la Sibiu. Acesta argument este invocat fie de cel care nu știe exact schema de venituri a municipiului Sibiu ori de cineva care n-are chef să caute soluții pentru a rezolva problema. Să explicăm. Anul trecut, toți sibienii persoane fizice au plătit impozite pe clădiri și terenuri în valoare totală de aproape 18,5 milioane de lei. O sumă importantă, e adevărat, dar mult mai mică decât cele peste 257 de milioane de lei care au intrat în bugetul aceluiași municipiu Sibiu din sumele defalcate din TVA și din impozitul pe venit. Iar la aceste sume defalcate din TVA-ul încasat de firmele din municipiul Sibiu și la acest venit impozitat în municipiu Sibiu contribuie și părinții din cele peste 1.000 de familii din Cartierul Arhitecților, dar și zecile de mii de părinți din Șelimbăr, Cristian, Șura Mare, Șura Mică și ce alte localități-satelit vor fi mai fi gravitând economic și social în jurul municipiului Sibiu. Nu poți să le închizi strada în nas sibienilor din aceste localități doar pentru că nu plătesc impozitul pe casă și teren în municipiul Sibiu sau pentru că au primari care nu insistă pe crearea de școli de prestigiu și creșe și grădinițe decente. Nu poți să râzi de ei că au căutat cea mai ieftină variantă imobiliară, când acești oameni tot de Sibiu sunt legați economic.
Sibiul trebuie să crească în continuare și poate să crească doar dacă toată zona aceasta se dezvoltă. Nevoia de colaborare între administrațiile locale este o prioritate pe care toți primarii din zona aceasta ar trebui să o aibă în vedere în fiecare ședință executivă. Iar acea zonă metropolitană să fie înființată cât mai degrabă. Astfel încât transportul în comun să devină accesibil pentru toți acești oameni din localitățile-satelit ale Sibiului. E incredibil cât de ”la îndemână” este o primă astfel de măsură, dar înspre care nu se poate înainta din cauza unor orgolii, căci altfel nu pot numi încăpățânarea tuturor (dar absolut tuturor) primarilor din această arie. Nu vorbim de ”avioane” cu rețele de tramvai de zeci de milioane de euro, ci de înființarea unei asociații metropolitane, care să angajeze un comitet executiv care să elaboreze mai apoi planul de transport urban metropolitan în care Tursib-ul (sau de va fi licitație, cel care câștigă) să lege toate aceste localități cu un orar satisfăcător. Evident, nu va fi suficient, dar va fi un prim pas înspre normalizarea traficului din întreaga zonă.
Dar atâta timp cât îi privim ca veniți de pe altă planetă pe cei din Cartierul Arhitecților, atâta timp cât urlăm împotriva ”vâlcenilor care ne invadează” (expresie a unei crunte lipse de contact cu realitatea din partea celor care susțin astfel de atitudini, extrem de răspândite, din păcate), atâta timp cât ne place să privim doar în fața blocului nostru, nu vom fi decât niște mărunți provinciali. Care ne vom înghesui în trafic, urlând unii la alții.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Șura Mare , trafic , Primăria Sibiu , Pădurea Dumbrava , Primăria Cisnădie , sura mica , Cartierul Arhitecților , Primăriei Sibiu , Zonă Metropolitană , Pentru Sibiu
Vizualizari: 6491
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
HBomb
Acum 2 ore
@Pol-Pot
Acum 2 ore
Soso
Acum 2 ore
Bunu
Acum 2 ore
A