După trei ani în care administrația sibiană a încheiat contracte anuale pentru întreținerea și repararea străzilor din oraș, Primăria a decis să lanseze o procedură de achiziție publică pentru încredințarea reparațiilor și întreținerii străzilor pe o perioadă de trei ani.
Nu mai puțin de 21,9 milioane de lei este valoarea estimată a contractului-cadru de întreținere a străzilor în Sibiu în următorii trei ani. Atribuirea acestui contract face obiectul unei proceduri de achiziție publică al cărei termen final de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru ziua de 8 mai 2017. Obiectul contractului-cadru este cel de întreținere și reparații a suprafețelor carosabile, trotuarelor, pistelor de biciclete, aleilor, parcărilor, acostamentelor, zonelor pietonale, alveolelor, dar și a străzilor de pământ din municipiul Sibiu. În documentația de atribuire a contractului nu sunt specificate zonele de intervenție. „Cunoscând și faptul că administratorul străzilor nu poate prevedea incidența deteriorărilor nici ca locație, nici ca dimensiuni, sunt enumerate categorii de lucrări necesare pentru remedierea deteriorărilor cunoscute din anii anteriori, însoțite de cantități estimate pentru fiecare din aceste categorii. Pe măsura apariției deteriorărilor și inventarierii acestora, administratorul străzilor va emite comenzi de lucru, în care va preciza locațiile și intervențiile de executat“, se arată în documentația de atribuire a contractului-cadru. Tot obiect al acestui contract vor fi și lucrările de refacere a bordurilor, dar și cele de aducere la cotă a capacelor de canal.
Termene
Respectivul caiet de sarcini enumeră modul în care administrația așteaptă să fie întreținute străzile și trotuarele din Sibiu, alături de străzile de pământ și celelalte căi de comunicație, precum și reparațiile necesare ca urmare a lucrărilor de intervenții la rețelele subterane de apă, canal, gaz sau telecomunicații. Totodată, sunt estimate și o serie de limite între administrația locală apreciază că vor fi necesare lucrări. Spre exemplu, în următorii trei ani, cantitatea de gropi izolate în stratul de uzură al străzilor care vor trebui reparate este estimată între 2.500 și 10.000 de mp. Cu precizarea că aceste cantități vor putea fi ajustate pe parcursul derulării contractului. Caietul de sarcini prevede și anumite termene de realizare a lucrărilor: 24 de ore de la emitere comenzii în cazul reparațiilor cu caracter de urgență „pentru remedierea unor probleme singulare“ sau cinci zile de la emiterea comenzii pentru remedierea unor defecte izolate, de cel mult 100 de mp, ale carosabilului. „Termenul de execuție va fi stabilit proporțional cu suprafața afectată“, se mai arată în caietul de sarcini. Garanția solicitată pentru lucrările izolate/urgente este de șase luni de la data recepției, la fel ca și pentru cele de întreținere a străzilor de pământ. În cazul lucrărilor de amploare, garanția solicitată este de 24 de luni de la data recepției.
Minim cinci echipe de lucru
Firmelor interesate de acest contract li se atrage atenția că, în anumite cazuri, lucrările de reparații vor trebui executate noaptea sau în zilele de sâmbătă și duminică, pentru a nu genera perturbări importante alte traficului. Criteriul de atribuire al contractului este prețul cel mai scăzut, dar printre condițiile pe care firmele trebuie să le îndeplinească se numără și cea referitoare la posibilitatea de organizare în cinci formații de lucru, simultan: două pentru refacerea trotuarelor, două pentru reparații izolate și una pentru așternerea mecanizată a covoarelor asfaltice.
Planuri îndrăznețe: de șase ori mai multe realizări
Suma alocată de Primăria Sibiu contractului-cadru de întreținere a străzilor – 21,9 milioane de lei, fără TVA – este una destul de îndrăzneață având în vedere lucrările executate până în prezent, de la încheierea, în 2014, a contractului cu SC DPC SA (firma care a avut contractul de întreținere și reparare a străzilor din oral din 1999). Spre exemplu, în cursul anului trecut, Primăria Sibiu a executat prin intermediul Comtram SA (firma angajată pe o perioadă de un an) lucrări de întreținere și reparații în valoare de 2,6 milioane de lei, după cum anunța administrația locală într-un comunicat de presă. Iar valoarea contractului de întreținere a străzilor de pământ încheiat anul trecut a avut o valoare totală de 723.000 de lei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 2059
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
AndreiM
Acum 1 oră
Dragoș Ratiu
Acum 1 oră
O sibianca
Acum 2 ore
Cetatean
Acum 2 ore
Hermann Stadt