Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

Comparație Brașov – Sibiu.  Aici sunt banii dumneavoastră! (II)

Comparație Brașov – Sibiu.  Aici sunt banii dumneavoastră! (II)

Brașovul are conform recensământului din 2011 253.200 de locuitori, în timp ce Sibiul avea 147.245. Brașovul are peste 550 de străzi, însumând mai mult de 260 km în lungime. Sibiul are aproape 700 de străzi nominalizate, însumând mai mult de 150 km în lungime.

Deși Sibiul e mai mic și cu mai puțini kilometri de străzi decât Brașovul a reușit să cheltuie aproximativ tot atâția bani pentru construcția, modernizarea și reparația străzilor din municipiu decât brașovenii, în ultimii 10 ani. În total, din 2007 până în 2016, Sibiul a cheltuit pe străzi puțin peste 685 milioane de lei (152 milioane euro), în timp ce Brașovul a cheltuit 760 de milioane de lei (170 de milioane euro). Diferența în plus consumată pe drumuri de brașoveni este de 18,3 milioane de euro, în condițiile în care municipiul județului vecin are o sută de kilometri de drum mai mult de întreținut.

Străzi de pământ: 17% - Sibiu; 10% - Brașov

Nu mai puțin de 118 străzi din Sibiu nu au fost niciodată asfaltate, arată o statistică de la începutul acestui an. Sibiul are, în total, 691 de străzi. Procentual, numărul străzilor neasfaltate reprezintă 17,07%. Pe de altă parte, în Brașov, doar 10% din străzi au rămas fără asfalt. Reprezentanții autorităților locale din Brașov estimează la peste 90% numărul străzilor asfaltate din oraș. Cu o excepție, însă: străzile care nu sunt în proprietatea municipiului. “Noi stăm foarte rău la străzile care sunt proprietate privată, în rest le-am cam rezolvat. Doar în cartierul Stupini mai avem 7-8 străzi de asfaltat și mai sunt câteva, dar puține. Însă în zonele rezidențiale, unde s-au dezvoltat cartiere noi, oamenii nu au cedat terenul. Străzile sunt prevăzute în PUZ-uri, au nume, dar nu sunt în proprietatea noastră”, explica purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, la începutul anului într-o declarație acordată Turnul Sfatului. Competiția dintre Sibiu și Brașov a avut punctul culminant în perioada 2012-2014, când administrația centrală propunea țării un nou sistem de împărțire regională. Sibienii și brașovenii au sărit imediat cu argumente pentru a-și propulsa propriul oraș drept capitală a regiunii ce ar fi unit inclusiv cele două județe. În timp, apele s-au liniștit pentru că euforia politicienilor prind reforma în administrație s-a stins. Profităm de acest moment de liniște pentru a afla cum au reușit brașovenii să-și pună la punct străzile din municipiu cu tot atâția bani cât a cheltuit Sibiul.

263 de străzi reabilitate în doi ani

Sibiul a avut momentul de renaștere în 2007 când a devenit Capitală Culturală Europeană. S-a refăcut centrul istoric și s-a trezit la viață întreaga comunitate. Brașovenii au profitat la maxim de Festivalului Olimpic al Tineretului European (FOTE), desfășurat aici în 2012. Cu cinci înaintea acestui eveniment, municipalitatea a început să bage mai mulți bani în infrastructură. Totul a culminat chiar în 2012, când s-au cheltuit pe drumuri 103 milioane lei. Apoi, sumele au scăzut la jumătate. Administrația din Brașov a reușit în câțiva ani să asfalteze aproape toate străzile din oraș și să schimbe și rețelele de apă, gaz și termoficare. În 2012 s-a intervenit pe 163 de străzi, adică 30% din totalul drumurilor din oraș. Doi ani mai târziu, în 2014, lucrările de reabilitare a străzilor din oraș au continuat și s-a mai lucrat pe încă 100 de străzi.

Banii cheltuiți de Primăria Sibiu pe drumuri în ultimii 10 ani:

2007 - 100,192,214 lei 2008 - 69,449,072 lei 2009 - 48,977,308 lei 2010 - 65,993,009 lei 2011 - 63,983,867 lei 2012 - 97,050,266 lei 2013 - 93,410,872 lei 2014 - 63,937,242 lei 2015 - 41,306,613 lei 2016 - 40,885,033 lei TOTAL: 685,185,496 lei (152.263.443 euro, la un curs de 4,5 lei – 1 euro)

(Aceste sume includ pe lângă modernizări și reparații de străzi și construcția și reparațiile capitale la poduri și viaducte în perioada respectivă)

Banii cheltuiți de Primăria Brașov pe drumuri în ultimii 10 ani: 2007 - 107,879,809 2008 - 111,779,597 2009 - 3,996,223 2010 - 103,699,701 2011 - 80,056,955 2012 - 106,547,190 2013 - 68,224,434 2014 - 73,090,098 2015 - 62,896,093 2016 - 49,652,216

TOTAL: 767,822,316 lei (170,627,181 euro, la un curs de 4,5 lei – 1 euro)

(Aceste sume includ pe lângă modernizări și reparații de străzi și construcția și reparațiile capitale la poduri și pasarele  în perioada respectivă)

Dacă ești în căutarea unui loc de muncă sau dacă vrei un job mai bun pe turnulsfatului.ro/locuridemunca ai de unde alege. Continental, Wenglor, Stefanini, Takata, Gnoato Est, RSK Development, Arvato Bartelsmann, Fântânița Haiducului, Harting, Unimat, Compa, Harley Burger, Soma, Kulinarium, Expertarom, Astra Film, Hilton, Flaro, SmileCredit, Carrefour, Donuterie, Standard 8, Einstein și alții angajează acum.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

19 comentarii

Geo

Acum 6 ani

Au inceput sa nu mai fie cheltuiti bani dupa ce a disparut instrumentul de spalat bani numit DPC:))) Normal ca Brasovul a asfaltat dublu cu acelasi buget. Acolo Vectra a furat doar 100%, aici in Sibiu DPC fura cu preturi undeva la +200%. Cum au murit cum a inceput sa se vada incompetenta administratiei locale.
Raspunde

giyunter da la ooy

Acum 6 ani

Brasovul mereu va fi peste Sibiu! de cate ori merg la Brasov sunt placut surprins> oameni civilizati, bine imbracati, magazine super! magazinul Star de la ei e occident fata de magazinul Dumbrava despre care zici ca esti in targul porcilor... Pliis, transportul in comun... e mult mai bine gospodarit, de si orasul e mult mai mare....
Raspunde

politrucul

Acum 6 ani

Iarăși "primii"...Nu cred sa avem adversari in aceasta competiție, decat poate cei din VS sau TR
Raspunde

dan-t

Acum 6 ani

O problema mare este aceea ca nu exista nici o strada dreapta. Nu stiu cine e responsabil de strazile din oras in primarie dar cred, ca ar fi foarte interesant un interviu in care sa ni se explice cum e posibil ca o strada de nici 200 de metri cum e Str. Dealului, cred, - intre scoala postliceala si centrul militar sa aiba atatea santuri transversale. Cum e posibil sa fie facute atatea lucrari proaste? Chiar nu ne intereseaza cum arata orasul si cum se duc banii? Mi se pare ca suntem cel mai tampit popor cand vad ca nu putem sa turnam o bucata de asfalt drept.
Raspunde

Thom

Acum 6 ani

''santuri transversale'' nu tin de Primarie, ci de companii de retele. Tot Dealului dupa reabilitarea completa acum vreo 3 ani, a fost sparta de cei de la gaz daca nu ma insel, exact la 3 zile dupa inaugurare. Primaria a dat in judecata compania la Tg Mures, si a pierdut !
Raspunde

...

Acum 6 ani

....sibiul [..] a reusit sa cheltuie [...] tot atatia bani decat brasovenii....exprimare de analfabet. "Deși Sibiul e mai mic și cu mai puțini kilometri de străzi decât Brașovul a reușit să cheltuie aproximativ tot atâția bani pentru construcția, modernizarea și reparația străzilor din municipiu decât brașovenii, în ultimii 10 ani."
Raspunde

Magna Horreum

Acum 6 ani

Pai ce vrei de la Bratu? In afara descrierilor paparadelor si mamaligilor mancate prin restaurante, nu poti avea asteptari...
Raspunde

costea

Acum 6 ani

stati linistiti, uitati-va in ograda voastra: iasovul cu moldovenii + buzoienii + prahovenii lor, iar sibiul cu oltenii lui. Acelasi rahat si unul si altul!
Raspunde

Radu Dumitru

Acum 6 ani

În Gusterița sunt asfaltate 4 sau 5 străzi din 33, iar ritmul de asfaltare este de o stradă la 2 ani. În felul ăsta nu mai apuc să văd și strada mea asfaltată în viața asta.
Raspunde

bogo

Acum 6 ani

Sibiu 2007 - capitala culturala europeana Sibiu 2017 - santuri, transee, drumuri prafuite si denivelate, spatii verzi neintretinute, gunoaie peste tot, chiar si in zona istorica unde am vazut aceleasi pet-uri langa o banca cateva zile la rand,semn ca nu se mai omoara nimeni cu curatenia. Concluzie: cred ca si daca ajunge gunoiul pina la balconul doamnei primar tot nu o sa-l observe pentru ca dansa e ocupata cu taiatul panglicilor. Deci,din pacate, orice comparatie cu Brasovul sau Clujul cred ca este o aberatie...ne-au intrecut.
Raspunde

ilie

Acum 6 ani

bogo daca vezi ca cineva lasa gunoiul unde a petrecut din ce cauza nu il faci atent sasi adune mizeria .mie mii se pare ca inca esti unul din eia unde te caci acolo maninci. eu cred tie iti trebuie la toate lucrurile care nuti convine cite un primar sau politist.
Raspunde

bogo

Acum 6 ani

Nu inteleg de ce nu ne putem respecta(unii altora) puntul de vedere. Comentariile rautaciose si vocabularul plastic plin de "venin"nu ne ajuta cu nimic. Faptul ca dvs. vorbiti urat cu mine nu face ca Sibiul sa arate mai bine.Putem sa ne respectam si sa fim constructivi...Nu am spus ca am vazut cine a aruncat gunoiul,am adunat o parte din pet-urile respective si o parte au ramas pentru ca era un grup de oameni pe care trebuia sa-l deranjez pt a face eu curatenie,apoi am avut curiozitatea de a vedea cate zile stau acolo. As putea sa fiu si eu rautacios si sa va spun ca nu ar strica sa mai cititi o carte, stimate domn.
Raspunde

un sibian

Acum 6 ani

Diferente ca de la cer la pamant intre Brasov si Sibiu: Brasov: - bulevarde cu 3 benzi pe sens, sau cu sens unic si 4-5 benzi. Benzi speciale pentru autobuz, etc. _ - Intersectii mari, sensuri giratorii amenajate corect. Sibiu: - "bulevarde" cu 1 banda pe sens si locuri de parcare (M. Viteazu), stradute inguste ridicate la rang de bulevard si artera principala. - sensuri giratorii cu mult sub-dimensionate, gandite prost Deci voi vreti sa ne spuneti ca aceeasi suma de bani care s-a folosit pentru "asfaltare" in Sibiu s-a facut asfaltarea in Brasov, dar ei au drumuri mult mai late (implicit intra mai mult material), gurile de canal toate la nivel, fara santuri de-a lungul, fara denivelari, semne de circulatie amplasate cum trebuie, marcaje pe asfalt care tin mai mult de 2-3 ploi. Locuri de parcare In BV poti sa ai locul de parcare clar delimitat, numerotat, trecut pe nume, platesti o taxa anuala, dar stii ca e al tau si nu parcheaza altcineva acolo. In SB vin toti pastravii si parcheaza unde apuca, chiar pe locu unde parca bunicu din 1900 toamna si ti-a lasat tie locu lui preferat de parcare. Nu poti sa dovedesti ca e locul tau de parcare, pentru ca nu e asfaltat, marcat, delimitat si numerotat, iar tu nu platesti nimic pe el, ca nu se poate, dar avem in schimb garaje improvizate din tabla ruginita pentru unii care pot plati ca sa ocupe abuziv domeniul public!! Zona metropolitana: Brasov, zona metropolitana, plan de urbanism mult mai coerent, infrastructura catre noile cartiere, etc. Sibiu: zero zona metropolitana, dar avem in schimb: Calea Cisnadiei, cartierul chinezesc Valcele intre Kaufland si Dedeman, zero terenuri pentru dezvoltare, zero colaborare intre SB si localitatile invecinate in ultimii 10 ani. abia acum au inceput sa discute. Continuam? Chiar o ducem noi asa bine ca avem un aeroport prapadit si ceva firme in plus?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus