X
pista2

Pistă de biciclete sau offroad?  Traseul mult-lăudat este plin de gropi

Aproape 4 milioane de lei a investit Consiliul Județean în pista de biciclete care leagă Sibiul de zona Calea Poplăcii, prin Pădurea Fumbrava-Tropinii Noi. La mai puțin de trei ani după finalizarea construcției, porțiunea din pădure nu arată mai bine decât un drum de pământ. Plin de gropi și denivelări, traseul poate fi cauza unor accidentări ușoare, pentru bicicliștii care nu sunt pregătiți pentru o tură off-road.

Ruta prin pădure este foarte ofertantă, mai ales în zilele calde de vară. Trebuie, însă, să parcurgeți traseul cu multă atenție, mai ales dacă sunteți însoțiți și de copii. Pista s-a stricat în foarte multe porțiuni, gropile sunt omniprezente, iar marginile pistei nu sunt finisate. În unele locuri, diferența de nivel este de peste 10 metri, așa că o clipă de neatenție poate duce la un accident.

Prin pădure, pista nu a fost niciodată asfaltată. Deși proiectul inițial prevedea acest lucru, organizațiile pentru protecția mediului s-au opus, având în vedere statutul de zonă protejată al Pădurii Dumbrava. Soluția găsită a fost turnarea unei enzime, în combinație cu pietriș, astfel încât drumul forestier deja existent să devină mai rigid și practicabil pentru bicicliști. Pista astfel rezultată este, acum, aproape la același nivel cu un traseu off road.

Hotărârea CJ prevede “întreținere permanentă”

Potrivit unei hotărâri de Consiliu Județean din 29 aprilie 2015, pista “necesită întreținere permanentă”. Pe baza acestui principiu, administrarea ei a fost trecută în sarcina SC Drumuri și Poduri SA Sibiu, societate aflată în subordinea CJ.

Deși starea pistei este departe de una ideală, reprezentanții CJ susțin că o întrețin permanent. “După inaugurarea pistei de biciclete Calea Dumbrăvii (DJ106A)-Tropinii Noi-Pădurea Dumbrava-Calea Polăcii (DJ106R) în octombrie 2014, Consiliul Judeţean Sibiu a asigurat  toaletarea/întreţinerea pistei, ori de câte ori a fost nevoie, prin intermediul societăţii de drumuri din subordine, în cadrul Programului anual de reparaţii şi întreţinere drumuri judeţene. Pista de biciclete a fost și în acest an prinsă în Contractul subsecvent  pentru lucrări de reparaţii întreţinere şi deszăpezire încheiat cu SC Drumuri şi Poduri SA, iar Consiliul Județean a solicitat recent repararea băncilor deteriorate de pe parcursul pistei”, se arată într-un răspuns din partea CJ, pentru Turnul Sfatului.

Bicicliștii: “E practicabilă, dar ar trebui îngrijită”

Bicicliștii care utilizează această pistă spun că traseul este practicabil, însă nu în cele mai bune condiții. “E practicabilă, dar asta nu înseamnă că nu ar mai trebui îngrijită. Ar trebui ca cineva să curețe în mod regulat pista, de crengi, de noroi, să vadă de gropi… Au dispărut și băncile, s-au distrus…”, spune Mihai Proca, de la Asociația Tură în Natură.

CJ vrea piste și spre Cisnădie și Ocna

Reprezentanții Consiliului Județean consideră, totuși, că pista în afara orașului este un succes și își doresc alte două trasee similare. “Consiliul Județean Sibiu și Primăria Cisnădie au început demersurile pentru realizarea pistei de biciclete Sibiu – Cisnădie, gândită și pentru a dezvolta alternative la traficul rutier din această zonă. Consiliul Județean Sibiu a contractat serviciile de ridicare topografică în vederea întabulării în domeniul județului a drumului DJ 106 C, pentru ca investiția să se poată realiza în condițiile legii. Lucrarea contractata are termen de predare 30 iunie când va exista o situație clară a proprietății și se va putea trece la etapa următoare”, arată oficialii județeni.

Potrivit acestora, o pistă care să asigure legătura între Sibiu și staţiunea Ocna Sibiului este de asemenea în plan pentru anii următori, iar Consiliul Județean a purtat discuții în acest sens cu asociațiile de profil.

pista4 pista3 pista1 pista

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

14 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    io de la tara

    hadeti sa faceti 5 poze la gropile de pe strada Barcelona si sa-i intrebati pe cei de la primarie de ce o strada din zona industrial vest (care cotizeaza mult la bugetul local) pe care circula si autobuze este offroad… au reparat gropile pe unele strazi din zona, dar au ocolit(parca intentionat) strada Barcelona…

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    biciclist

    vrem pista pe LANGA drum pana in poplaca si de acolo pana in rasinari. este loc, se poate dar probabil trebuie sa mai moara vreun biciclist ca sa se demareze treaba.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dancp2

    va mirati cind cj si mun sibiu nu fac nimic numai se lauda,si intretine cucuhampu
    turcan ce zice?jos ponta??????????????????????

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    bogo

    90% din strazile Sibiului sunt demne de un top “ASA NU”! Chiar si cele nou asfaltate sunt denivelate ca si cum calitatea lucrarilor e de mana a doua. Din pacate si Geiger este unul dintre cei care presteaza astfel de “calitati”. Nu inteleg ! Chiar nu inteleg, de ce este nevoie ca primaria sa-si dea seama de calitatea proasta a drumurilor, a pistelor de biciclete ( este doar una, restul sunt marcaje) si a trotuarelor. Chiar si piatra cubica din Piata Mare da semne de oboseala iar reparatiile sunt demne de toata mila.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      cum sa-si dea seama ca asfaltul are denivelari cineva care are creierul neted iar in momentele in care se lumineaza asupra unui fapt se lumineaza datorita lampilor cu vapori de sodiu care modernizeaza iluminatul public din sb? in primaria sb interesele financiare sunt mult mai puternice decat interesul de a face un lucru bun calitativ. avem excedent bugetar si petecim strazi, avem excedent bugetar si punem lampi cu vapori de sodiu, etc,. in sb, de multi ani nu s-a facut o lucrare de amploare pentru binele locuitorilor orasului. de ex langa dobrun in loc de piata aia idioata din fundul gropii se putea face o parcare pe 2-3 nivele si piata aia se putea pune deasupra. asistam zilnic la prostii peste prostii facute de primaria sb. pana cand?

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    bogo

    Toate trotuarele sunt rupte de cei de la Electric Serv pentru a trece in subteran cablajele…lucru de inteles. Ce nu inteleg este de ce doar pe strada Balea este refacut covorul asfaltic in totalitate (pe trotuarul de pe partea dreapta cum se merge spre gara) iar restul strazilor au parte doar de o peticeala ordinara marca DPC/Geiger?Comtram/terraB? Redactia, puteti merge sa constatati minunea! Nu ma deranjeaza ca s-a refacut trotuarul cu pricina dar atunci de ce nu se refac toate? Ca doar este excedent bugetar!!!

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    MC.D

    …nu e de mirare….uitati-va cat a tinut autostrada…2-3 ani si apoi in fiecare luna reparatii si peteciri la nesfarsit…suntem o tara formata din bucati neterminate si nealipite…

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    hai-hui

    Asta cu pista de biciclete Sibiu – Cisnadie e o mare ineptie… Din cel putin doua motive…

    1. Nu ca pista nu ar fi buna insa in Cartierul Arhitectilor, pe unde va trece pista infrastructura drumului e praf, nu exista iluminat public (risti oricand sa omori doamne fereste vreun pieton aflat direct pe carosabil), trotuarele exista si nu prea, nu sunt treceri de pietoni, nu exista statii de autobuz, nu exista benzi de viraj la stanga (foarte necesare dat fiind situatia traficului), benzile auto sunt f inguste, etc.

    Dar Consiliul Judetean + Primaria Cisnadie considera total aiurea ca trebuie sa faca o pista de biciclete inainte sa ia in brate problema modernizarii acestui drum vital pentru 6-7000 de locuitori doar din Cartierul Arhitectilor… Nu mai zic de cei din Cisnadie care tranziteaza zona…

    2. Pista de biciclete realizata bine mersi de Primaria Cisnadie intre Cisnadie si Cisnadioara e si aia o “groapa” bine valurita, greu folosibila…

    Deci cui foloseste spalarea banilor in pista Cisnadie – Sibiu ? Puneti mana si rezolvati problemele reale ale zonei, nu faceti piste pana nu ati rezolvat alea…

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact