Administrație în ciuda cui?

Alin Bratu

Primarul Sibiului, Astrid Fodor, a declarat într-o emisiune Turnul Sfatului TV că se opune oricărei discuții de a extinde traseele Tursib în afara orașului. ”Poziția mea e că vreau să protejez Sibiul și cetățenii Sibiului și de la asta nu vreau să abdic”, a spus ferm Astrid Fodor.

Cu toate acestea, vorbim în continuare de zonă metropolitană, s-a discutat de includerea Șelimbărului în cadrul municipiului, s-a discutat intens de modelul Sibiului pentru celelalte administrații. Cu toate acestea, la primul semn al unei posibile înglobări a vecinătății, fie și cu ”autobaza”, ne retragem absolut deloc diplomatic.

Sincer, nu știu de cine dorește doamna Fodor să-i protejeze pe sibieni. De alți sibieni care trăiesc poate vremelnic în Șelimbăr ori Cisnădie și muncesc în Zona Industrială Vest. De cei care își duc în Sibiu copiii la grădiniță și școală. Poate ar fi cazul să intrăm la un concert în Piața Mare pe bază de buletin. Majoritatea evenimentelor din centrul Sibiului sunt subvenționate din bugetul municipiului, deci este un afront ca de ele să beneficieze străinii din Cisnădie, Șelimbăr și Ocna. Ca să nu mai vorbim de sălbaticii de mai departe: Agnita, Mediaș, Dumbrăveni și alte nații ciudate.

Zidurile Sibiului par să se înalțe în fiecare zi. Avem deja oroare față de mașinile din VOG (Vâlcea, Olt, Gorj) deci avem tot dreptul să ne baricadăm în îngrămădita noastră cetate.

Pe lângă asta, administrația locală nu a avut niciodată problema integrării celorlalte comunități într-un proiect comun. Nu s-a legat nicium, nimic. Nu s-a construit nicio punte, ba dimpotrivă. Dacă s-a putut, chiar s-au minat. Acum se încearcă un prim pod, la propriu, un prim pod între Șelimbăr și Sibiu. După ce oamenii au fost puși într-o situație ridicolă de către administrații, locuind în multe zone la periferia Sibiului într-o zonă a nimănui. Cel mai bun exemplu e Calea Cisnădiei, un adevărat cartier construit în Cisnădie, pentru Sibiu. Și nicio administrează nu-și asumă acum eșecul rezidențial de acolo.

Societatea civilă, ONG-urile, soroșiștii, pe scurt, au fost cei care au încercat apropierea comunităților. Ar fi trebuit să fie un semn pentru administrație că oamenii de rând asta vor. Și sunt o grămadă de exemple: tramvaiul dintre Sibiu și Rășinari, aruncat de administrația de aici ca pe o măsea stricată e bun doar pentru Festivalul de teatru și pentru prezentările din Feeric Fashion Week. Alți nebuni vor să repornească Mocănița în ciuda indiferenței generale. Ar lega câteva comunități într-un proiect generos.

Veți spune că proiectul Regiunii Gastronomice e exact exemplul prin care administrația se implică în unirea comunităților. Dar după mine, inclusiv titlul ar implica o participare activă a tuturor comunităților care compun regiunea noastră. Și sincer, nu am văzut asta până acum.

Înțeleg frustrarea Sibiului care susține că celelalte comunități doar profită de vecinătătea municipiului, însă cred că primul pas ar trebui făcut de cel mai înțelept. Până nu e chiar prea târziu.

23 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Beni

    Doamna asta e un dezastru! Obtuză si incompetentă. Pe logica asta străzile de tranzit din oraș ar trebui reparate de primăriile din orașele mașinilor care tranzitează Sibiul, nu?

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dar autobuzul 15 de ce a fost lăsat să străbată teritoriul apaţinător de Şelimbăr?…Doar pentru că aduce venit Tursibului?…pot spune fără să greşesc că nu toţi cei care călătoresc spre centrul comercial au validat bilet.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Jos Cenzura ts

    De departe ii articolul anului. Sunt Chiar curios cat o fi lucrat la el Bratu? Baba asta infecta cu relatii fost bolsevice. A se vedea Cnsas. Ca si johannis. Cu totii stim cine era Tata lui Carmen. Bolnavul ala criminal de la secu. Sef pe judet. Ce Nu vreti voi Sa intelegeti e ca toata Tara ii sistematic tinuta in mizerie si saracie. Se pregatesc terenurile pt viitorii majoritari. Vorbim in 15-20 de ani copii.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Alzara 1918

      “Tata lu ‘ Carmen ” a fost un blănar priceput căutat de toată protipendada timpului . Modest ,retras în locuinţa – atelier nu a avut NICIO legăturăcu instituţiile vremii ; un meseriaş român din zona Reghin de o modestie şi discreţie absolută . Lăsaţi morţii în pace !

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Poate ar trebui ieșit în stradă, împotriva ei pentru că ignoră multe , numai cum vrea mușchii ei, fără să respecte în multe cazuri legea, ori nu știe că sare calul ori nu-i pasa sau mai e o variantă cine ar trebui să o consilieze își bate joc de ea

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ovidiu

    Nu doar la mall merge tursibu, ci si in viile sibiului, iesirea Medias, iesirea Agnita, iesirea Sebes pana la Continental sau mai departe, merge la MuzeulSatului si la Paltinis, zona Magnolia. Fodor nu lasa tursibu sa iasa din Sibiu.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      €€€€€€

      Toate mentionate de tine sunt administrativ-teritorial in Municipiul Sibiu, arunca o privire pe PUG sau harti oficiale daca nu crezi. Exceptie Shopping city ! Nu prea inteleg de ce permit Tursib-ului sa mearga acolo, dar banuim ca datorita proximitatii de oras si faptului ca e folosit de cei din oras foarte mult. Posibil si vreo legislatie care obliga (?) ca astfel de centre comerciale sa fie conectate de transport public.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alzara 1918

    Afirmaţie absolut aiuritoare şi o gafă monumentală pentru un lider minoritar ; oare să nu ştie că un oraş trăieşte prin hinterlandul său ? Ce- i cu isteria la adresa celor de peste munţi veniţi să lucreze şi trăiască aici în 2017 ? Oare copiii voştri cum sunt priviţi în Vest ?
    Ca să nu vorbim de inadecvarea administrativă : o zonă metropolitană integrată e benefică şi întârziată cu 20 de ani ! Avem Braşovul exemplu ! Zero viziune ,chiar dacă se stăduieşte în cartietele uitate din anii’ 70- ’80 !

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibianca

    1) s-au construit multe blocuri de 100 de mii de euro apartamentul in Sibiu si nu se vand. Un motiv pentru a izola Cisnadia unde cu 45 de mii de euro iei apartament cu 3 camere de 80 de metri patrati.
    2) dupa gandirea doamnei primar poate ar trebui sa punem pasaport pentru intrare in Sibiu pentru alti sibieni, o taxa de tranzit ca la Podul Fetesti iar valcenii, gorjenii si alti olteni care vin spre Sibiu ar trebui arsi pe rug!

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un om

    Sa luam inițiativă și să facem on-line o petiție împotriva ei sa strângem semnături să își dea demisia, altfel încă trei ani o să fie dezastru, alegeri locale anticipate.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Romy

    Sa stea linistita sa nu faca nimic ca si asa le face toate anapoda.la alegerile viitoare sa nu o mai regasim acolo .,nu are habar

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sandu Bellu

    Am impresia ca numai veneticii s-au apucat sa scrie pe-aici. De ce nu cereti la Cisnadie, unde locuiti, sa va faca transport? De ce e problema Sibiului ca unii si-au luat locuinta in camp?

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un om

    Veneticii cum spui tu lucrează să plătească chiriile pe care voi nu le declarați la ANAF, sunt apartamente cumpărate de voi pentru a vă proteja economiile si sa o duceți bine, cu venituri din chirii de la acești venitici, astfel stateati ci bani la bancă pe dobânda negativă , mai documentațiva insinte de s vorbi,……,….

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    floxy

    Nu inteleg de ce la Paltinis se poate efectua transport cu Tursib-ul ( uneori curse cu 4-5 clienti ) , dar in zonele Selimbar si Calea Cisnadiei ( unde ar fii clienti cu duiumul ) nu se poate. Ca sa nu mai zic de zona Magnolia ( unde la propriu se iese din oras mult mai mult decat in zonele mai sus amintite ) . Eu cred ca este vorba efecitv de rea-vointa si de lideri ai administratiilor locale incompetenti si fara viziune. Se tot vorbeste de “globalizare” , de “zona metropolitana” si ei , liderii administratiilor locale nu sunt in stare sa se aseze la o ” masa comuna” sa lege 2-3 cuvinte intre ei in interesul comun al celor pe care de fapt ii reprezinta. JALNIC !

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      €€€€€€

      Paltinisul este administrativ-teritorial parte din Municipiul Sibiu (practic ”cartier”), chiar daca ruta respectiva trece printr-o comuna separata, Rasinari.

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian

    Imi place subiectivismul autorului, dar uita ca Selimbarul nu vrea sa devina cartier in Sibiu , la ce bun sa plateasca impozite marite pentru a beneficia de transport in comun? Tursib e subventionat din bugedul municipiului, Cu toate ca pare ca e nedrept, nu pot sa ne condamn edilul ca nu subventioneaza “necajitii” din cea mai bogata comuna din tara :).

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Lucia

    Doamna uita ca toti locuitorii acestor noi cartiere lucreaza in Sibiu si automat si ei contribuie la resursele Primariei Sibiu , inclusiv prin bunurile cumparate de pe raza municipiului. Normal ar fi ca sa se faca un transfer de terenuri intre Primaria Sibiu si Cisnadie.

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cucurigu

    Tursib primește bani de la primărie (deci scoate pierderile cauzate de cei care circulă la risc, în oraș) și are contracte cu companiile mari/fabricile care decontează transportul angajaților (probabil cu un plafon..nu știu) deci și de acolo câștigă. De asemenea multe alte firme, și din Shopping City, decontează. Deci, dacă Șelimber și Cisnădie vor Tursib atunci trebuie să cotizeze și ei cu o sumă anuală la Tursib. Anul trecut am citit un articol cum că Primăria dă subvenție anuală de 10.000 euro (Posibil să greșesc). Deci pentru a exista Tursib în zona Șelimbăr (în afară de shopping city) și în zona Cisnădie, Tursib așteaptă bani de la primării. Ar merita să li se blocheze accesul în zona Shopping City, pe aceeași mentalitate de țăran coclit (că doar de ce să câștige Tursib bani, pe teritoriul Șelimbărului dacă nu sunt în stare să facă stații noi și să bage trasee peste tot pe teritoriul comunei) în condițiile în care, oricum, o mare parte din cetățenii (noi și vechi) ai comunei circulă zilnic în interiorul teritoriului administrativ al Sibiului, mulți dintre aceștia cu autobuzele Tursib – Deci Tursib câștigă deja de pe urma cetățeniilor aceștia. Oricum, cu toți nervii din lume, până Șelimbăr și Cisnădie nu cotizează, cetățenii acestora nu vor beneficia de transport din partea Tursib în zonele unde locuiesc aceștia. Asta dacă nu intenționează cele două administrații să facă o companie proprie de transport care să intre în competiție cu Tursib. (Ceea ce n-ar fi rău) 😀 Soluții sunt, însă totul ține de bani. Nimeni nu se gândește la proprii cetățeni. Sictir cu ideea de „protecție”… Baliverne pentru creduli. BANUL e motivul! :)

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    x

    DAr oare daca se introduce o linie de transport atat catre selimbar cat si spre cartierul arhitectilor, nua r scadea nuamrul de masini car ar polua inclusiv Sibiul? Probabil ca partial. Insa solutia nu este semaforizarea intersectiei cu Siretului(care apropos, nu mai functioneaza din cauza defrisari unui stalp de semafor si implicit a cablajului legat aerian intre stalpii semafoarelor din intersectie) ci a modificarii traficului cu sens unic dumbravii-siretului-cisnadiei si sens unic cisnadiei-mihai viteazu din intersectia cu siretului. Totodata dezvoltarea caii cisnadiei la 4 benzi macar pana la ferma sevis s-ar putea prelua o data cu transportul tot de orasul Sibiu. Iertati ma, dar oamenii aia sunt activi tot in sibiu. Nu trebuie sa sufere atat ei cat si noi datorita legislatiei de kkt din aceasta tara. Atat timp cat cel mare este afectat, atunci revine in sarcina lui. Majorotatea de acolo cred ca au tot buletin de Sibiu. Atata lamentare si discutii si eu oras Sibiu am excedent! Pai pune mana si fa ceva! Atat dam vina pe mafiotul ala din Cisnadie! Ala si vede interesul…fantani arteziene si stapli verzi pe pereti….nu poti cere altceva….asta inseamna sa fi cu adevarat oras mare, sa absorbi si sa preiei din problemele care iti apar in periferii. Pe sistemul ”da pe a mami dumnitale” nu se rezolva nimic!

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gyuntar dela Ooy

    Mno brava tu Astrid, in sfârșit ai zas si tu o vorba ca o suta! Oricum, ai de stau pe la periferie, is făloși tu, ca-si luară dricurile din Ober cu care ne poluează si nu le traba RATA. Mai bine, dedica-te concursului de Miss, ca o cam vinit vremea sa-l câștigi, ca de mult ne-ai promis-o….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact