Conducerea Aeroportului Sibiu a respins recepția lucrărilor efectuate de societatea Max Bögl la solul din preajma pistei motivând că au apărut fisuri la nivelul drumului perimetral, precum și deformări verticale. ”Ca urmare a notificării constructorului Max Bögl privind finalizarea lucrărilor de reconstrucție pentru proiectul Reparare terasamente și lucrări prag 09 la Aeroportul Internațional Sibiu, executate în baza protocolului încheiat între acesta, pe de-o parte și Consiliul Județean Sibiu și Aeroportul Internațional Sibiu, pe de altă parte, s-a procedat la organizarea recepției lucrărilor. Astfel, în data de 12 iulie 2017 comisia de recepție, în prezența reprezentanților executantului și a proiectantului, a decis amânarea recepției datorită faptului că a fost constatată lipsa/neterminarea unor lucrări prevăzute în proiect, precum și pentru faptul că apăruseră deformări verticale și fisuri la nivelul drumului perimetral și a ultimei trepte de taluz. Comisia de recepție a solicitat constructorului să dispună măsurile de remediere față de cele constatate”, susține purtătorul de cuvânt al Aeroportului Sibiu.
Și președintele Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean a confirmat pentru Turnul Sfatului problemele de la aeroport. ”Undeva s-a constatat că ar putea fi vorba de o fisură. Este o lăsare a terenului într-o zonă, din acest motiv nu s-a făcut recepția finală. Se va interveni în această zonă de către constructor”, susține președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean.
O problemă din 2010
Valoarea lucrărilor de refacere a rambleului care a luat-o la vale a fost estimată inițial , într-o primă expertiză, la 15,26 de milioane de euro. Suma a fost menționată de Consiliul Județean în procesul intentat proiectanților, constructorului și dirigintelui de șantier care au lucrat la modernizarea și extinderea Aeroportului Internațional Sibiu.
După alunecările de teren din august 2010, CJ Sibiu comandat o expertiză pentru a afla cauzele pentru care s-a surpat terenul. În urma unei tentative de concilieri eșuate între beneficiar și constructor, a urmat un proces câștigat de administrația județului. Pagubele au fost calculate pe baza unei evaluări întocmite de societatea Constotal SRL și se ridicau la 65,622 de milioane de lei. Pe de altă parte, Max Boegl a reclamat plata a aproape 28 de milioane de lei, daune. Max Boegl susține că au fost executate lucrări suplimentare neacceptate la plată, lucrări suplimentare precum terasamente, o rigolă, drumul perimetral, împrejmuirea cu gard perimetral a parcării, betonarea suprafețelor mișcătoare etc. Mai mult, cei de la Max Boegl acuză faptul că Beneficiarul nu a livrat sau a livrat cu întârziere unele documente de proiectare.
S-a renunțat la proces după ce constructorul a fost de acord să remedieze problemele de la aeroport. Data finalizării lucrărilor a fost amânată în mai multe rânduri.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Consiliul Judetean Sibiu , Aeroportului Sibiu , Turnul Sfatului , Consiliului Județean Sibiu , Max Boegl , constructor , Problemele Femeilor , Consiliul Județean , Daniela Cîmpean , Conducerea Aeroportului Sibiu , Pentru Sibiu , Max Bogl , alunecare de teren , fisuri
Vizualizari: 2750
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
MB
Acum 3 ore
Claudiu
Acum 3 ore
Liberal autentic
Acum 3 ore
Neli Oproiu
Acum 3 ore
Bobo