autobaza tursib bing maps

Termen de patru luni. Tursib a angajat o firmă din Cluj pentru demolarea autobazei de pe Calea Dumbrăvii

SMZ Impex SRL din Cluj-Napoca este firma angajată de societatea Tursib pentru a demola toate construcțiile aflate pe terenul fostei autobaze de pe Calea Dumbrăvi. Următoarea etapă este cea de valorificare a celor peste 60.000 de mp de teren.

Contractul de demolare a construcțiilor a fost semnat cu cei de la Cluj-Napoca la finele lunii iulie pentru suma de 345.000 de lei, fără TVA. Cei de la SMZ Impex au fost aleși în urma unei proceduri de atribuire publică, la care au mai depus oferte alte trei firme.
Potrivit caietului de sarcini al contractului, singurele construcții care nu se demolează sunt cele aflate în proprietatea Electrica (o stație de redresori, post trafo etc). În rest, vor trebui demolate pavilionul administrativ, magaziile, numeroasele suprafețe betonate, precum și halele din fosta autobază. În total, construcțiile de pe vechea autobază ocupă 6.700 de mp, cărei suprafețe i se mai adaugă alte 37.500 de mp de parcaje și platforme. Termenul de finalizare a contractului este de patru luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

„Lucrările de demolare se vor efectua pe parcursul zilei, evitând orele de odihnă ale locuitorilor din vecinătatea amplasamentului“, caietul de sarcini aferent contractului

Lucrările propuse în contract vizează și desființarea singurului spațiu verde din incintă, amenajat în zona fostelor birouri. „Toate aceste suprafețe se vor desface până la nivelul terenului natural, iar după demolarea în întregime a construcțiilor și fundațiilor aferente, gropile fundațiilor se vor umple și tasa corespunzător, astfel încât nivelul general al terenului incintei să fie uniform, raportat la terenul amenajat al zonei înconjurător“, se arată în documentația tehnică a procedurii de atribuire. Materialele rezultate în urma demolării vor trebui transportate în locurile specificate de reprezentanții Primăriei Sibiu, cu excepția celor recuperabile și care pot fi valorificate. Documentațiile procedurii de atribuire aproximează faptul că pot fi recuperate aproape 29 de tone de oțel beton, nouă tone de țevi de rețea de apă, alte opt tone de confecții metalice (uși, scări etc), 34 de mc de grinzi de lemn și aproape 200.000 de bucăți de țiglă.

Autobuze noi. Vreo 50

Ulterior nivelării terenului, conducerea Tursib – a cărei nouă autobază funcționează acum pe strada Barcelona din Zona industrială vest – intenționează să îl vândă. „Pentru a asigura modernizarea flotei de autobuze, estimăm să valorificăm terenul din strada Calea Dumbrăvii 133 – 135 în trimestrul IV 2017 și să demarăm procedurile de achiziție publică pentru autobuze în limita sumei obținută prin vânzare. Ultimul raport de evaluare a terenului arată o valoare probabilă de vânzare de peste 12 milioane de euro, valoare care ar asigura achiziția a circa 48 – 50 de autobuze“, se arată într-un raport al Tursib prezentat Consiliului local Sibiu în luna aprilie a acestui an.

puz tursib siretului

Pentru terenul fostei autobuze a Tursib de pe Calea Dumbrăvii, administrația locală a elaborat un plan urbanistic zonal în vara anului 2015. Potrivit acestui plan, pe cei 60.000 de mp urmează a fi permisă ridicarea unui centru comercial pe o suprafață de 1.225 de mp, a 21 de blocuri cu șase niveluri (unul la subsol) și a unui al 22-lea imobil de locuințe cu cinci niveluri (unul la subsol). O treime din suprafață va trebui să rămână verde, alături de 525 de locuri de parcare (dintre care 350 vor trebui amenajate la subsolul blocurilor). În fine, pe același teren a mai fost proiectată și o clădire cu funcționalitate publică, în care – cel mai probabil – ar urma a fi amenajată o unitate de învățământ. Potrivit detaliilor planului urbanistic, în cele 22 de blocuri ar urma amenajate 580 de apartamente.
Procentul de ocupare a terenului va fi de maxim 25%, iar coeficientul de utilizare a terenului de 1,07. Planurile urbanistice prevăd și amenajarea unei noi străzi, care să traverseze în diagonală noua zonă de blocuri, de la actuala intersecție Calea Dumbrăvii – Siretului și până la actuala intersecție a străzilor Arieșului și Intrarea Arieșului.

Foto: Bing maps

Comments

comments

14 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ...

    Inceputul sfarsitului pentru Calea Dumbravii a fost in 2011 cand s-a schimbat regimul de inaltime. De atunci tot rasar blocuri. Proiectul tursib este cel ce anunta sfarsitul “sfarsitului”. Cand vor fi gata si locuite, blocurile de pe Dumbravii vor semna decesul acestei parti a orasului…

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian de 2 generatii

    Și locuri de case vor avea sibienii in acest mileniu undeva in orasul Sibiu..nu vorbesc de Calea Cisnadiei sau Selimbar !!!
    Dacă nu cerem prea mult…Unii cauta de 5-6 ani un teren sa si faca o căsuță in acest oras..nu in cele vecine si nu au găsit!!.. lăsăm la o parte cartierul Tineretului ca multi nu se încadrează în criteriile minune

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      A

      Cuvant cheie – “oras”. Te poti muta pe Cisnadiei sau in Selimbar sau in una din comunele f apropiate de oras si iti poti lua o casa sa ti-o faci cum vrei. Un oras se dezvolta pe verticala nu pe orizontala dar la satenii mutati la oras e greu sa le explici bazele urbanismului.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Gyuntar dela Ooy

        Hai sa-ti mai dau eu un cuvânt “cheie” Turcia.Egalitarism, socialism, nivelare sociala, spălături pe creier, si-n final dictatura…

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        ...

        Un oras se dezvolta si pe verticata dar cu cap. In nici un caz nu avem in Sibiu exemple pozitive de dezvoltare pe verticala. Singurul criteriu “urbanistic” in Sibiu de 27 de ani incoace este banul. Daca iese banul pentru “tunarul imobiliar” o sa iasa si pentru cei ce ii dau aprobarile. E un mecanism foarte simplu si care duce implacabil la aglomeratie si situatii aberante. Lucrezi cumva la urbanism? Pari a avea “logica” necesara…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Goblenz

    Iti dai seama ce reprezinta Sibiul la ora actuala si mai ales, administratia sibiana, cand privesti sau folosesti autobuzele Tursib. Vechituri, imputite, fara AC, cu temperaturi de 50 de grade, arata exact ca acum 50 de ani! Nici o investitie din partea marii administratii sibiene!!! Si aveti buget de peste 100 milioane de euro! Multa m.uie Astrid!

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Labus

    Trebuie să vinzi terenul pt achiziția de noi autobuze?Peste câțiva ani ve-ți vinde terenul de la noua autobaza pt achiziția de altele autobuze,rad turiști de noi cu roabele astea galbene.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    barbu marius

    Oare de blocuri este nevoie pe C.Dumbravii ? PUZ este o catastrofa care va fi in acord cu str, Siretului si imprejurimi.Avem o apetenta in a creea aglomerari pe spatii mici urmand parca modelulul ancestral Rasinari aflat in imediata apropiere.
    Nu mai este mult si Primaria va incuraja demolarea tuturor caselor aflate pe C.Dumbravii pentru a face loc blocurilor aducatoare de aglomeratie .Dar bocurile sunt aducatoare de profit si uite asa nu avem ce face primeaza aspectul economic.
    Mare greseala sa vanda Tursibul terenul .Mai bine il foloseste ca si garantie pentru un leasing de autobuze.Autobuzele in 5 ani vor fi ruginite si terenul facut praf si pulbere.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      din pacate primaria incurajeaza demolarile de case pe Calea Dumbravii inca din 2011 cand s-a schimbat nivelul de inaltime. Cei care au luat la cunostinta atunci poate isi mai amintesc si raspunsul primarului cand a fost intrebat de situatia proprietarilor de case care se vor trezi cu bloc langa: “Sa vanda”. Deci inca de atunci s-a dat liber la blocuri. In maxim 10 ani nu vei mai gasi o casa pe Calea Dumbravii in zonele acelea

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Geto-dac

    Baba cloanța Fodor și sasalaul Iohanis urmașii partidului lui Hitler FDGR …sasalaul ii aduce pe tinerii lui sasi sa preia stăpânirea asupra imobilelor și pământurilor plătite cu vârf și îndesat de strămoșii noștrii culmea tot sasalailor care ai subjugat populația făcută iobaga romanesca . Deși puțini la numărul cu ajutorul securității lui Merkel reușesc să pună stăpânire nu numai pe oraș ,dar și pe Țară odată cu ridicarea in rang al iohanisului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact