Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
6°C

Ministrul transporturilor vorbește despre rezilierea contractului pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești

Ministrul transporturilor vorbește despre rezilierea contractului pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, se declară dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Piteşti, pentru că a întârziat predarea a două dintre secţiuni, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Răzvan Cuc a declarat, luni, într-o conferinţă de presă la Constanţa, că cele două capete ale autostrăzii Sibiu - Piteşti, secţiunile unu şi cinci, au fost scoase la licitaţie, urmând ca procedura de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia celorlalte trei secţiuni să fie realizată până la sfârşitul lunii octombrie.

Ministrul Transporturilor s-a arătat dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate.

”Noi am prelungit termenul acestei firme. Eu am găsit proiectul blocat la Minister când am ajuns. Am prelungit cu încă şase luni, pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci secţiuni. Până în momentul de faţă ne-au adus secţiunile unu şi cinci, evident, pe care le-am şi lansat pe SEAP, şi secţiunea patru, în timp ce doi şi trei urmează să le aducă. Dacă nu se vor încadra în termenul contractual vom încheia contractul cu ei”, a declarat Cuc.
Ministrul Transporturilor a explicat că, în cazul în care se va ajunge la această soluţie, există un plan de rezervă, pentru că este un proiect foarte important pentru România şi nu va fi pus în nici un fel în pericol.
”Dacă nu mai prelungim perioada în continuare pentru Piteşti - Sibiu, compania are deja planul pus la punct astfel încât să ne menţinem termenul şi în octombrie să avem lansat întreg tronsonul Sibiu - Piteşti pe SEAP. Este foarte important din punct de vedere economic şi în al doilea rând pentru absorbţia de fonduri europene”, a spus el.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui proiect normativ postat, în iulie, pe site-ul Ministerului Transporturilor. Master Planul General de Transport, adoptat anul trecut, prevedea investiţii de 1,6-1,8 miliarde de euro.

Tot în iulie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţa că documentaţia pentru licitarea secţiunilor 1 şi 5 din Autostrda Sibiu-Piteşti a fost trimisă către Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), termenele prescrise arătând că tronsoanele respective vor fi finalizate în anul 2022.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la vest la est.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

17 comentarii

€€€€€€

Acum 6 ani

Normal !!! :)) Pe noi ar trebui sa ne bucure, muncitorii de la Dacia, vor veni la Continental, COMPA :)))
Raspunde

€€€€€€

Acum 6 ani

Traiasca PSD !! :)) https://media.giphy.com/media/tr4CLUizZwdZm/giphy.gif
Raspunde

Goe

Acum 6 ani

@iuliana: o sa fie gata, taiem "pamblica" in 2039 inainte de alegerile prezidentiale. Dupa asta inchidem, ca se surpa. PSD: Prostie, Saracie, Delicventa!
Raspunde

iuliana

Acum 6 ani

@Goe : Ura! Duie Mragnea Re-ales!
Raspunde

sofer

Acum 6 ani

tot nu inteleg de ce exista aceasta incapatanare de a face autostrada pitesti sibiu ??? ce se urmareste ?? unde sunt interesele ?? firmele care fac studiul de fezabilitate? de constructie castagare licitatii ? unde este raul pentru tara asta daca se face autostrada ?? sa ne spune o data si nu o mai facem, asa cheltuim o gramada de bani si nu ne alegem cu nimic, doar ca unuia i sa pus in cuor sa nu se faca !!! chiar asa de batuti in cap sunt PSD? restul erau hotarati sa o faca, chiar uniunia europeana ne da sau ne dadea bani doar sa ne apucam de ea
Raspunde

€€€€€€

Acum 6 ani

Planul e mult mai amplu si de lunga durata. Vizeaza Budapesta si PSD, de o parte interes in dezvoltarea centru, nord, vest, si intregirea Regatului Maghiar, de alta, bani ciorditi si umplut buzunare, promisiuni, de la cei cu ''poporul'' (sa nu uitam ca poporul mergea cu caruta). Ecuatia e simpla. Tarile, ca Franta, care au contribuit la crearea Romaniei, acum le doare in posterior (au altele pe cap iar Rusia nu mai e un pericol mare, deci nu mai e nevoie de buffer zone), iar de aproape, interese de reunire, intregire, dupa dezastrul din 1918-20. Ia ghici cine castiga ;)
Raspunde

Vasy

Acum 6 ani

Lasati comentariile gen...PSD in sus si in jos ca nici ailanti nu sunt mai buni! Pentru autostrada asta nu iese nimeni in strada....si va spun sigur ca TREBUIA iesiti doar pentru X sau Y dar pentru aceasta autostrada care in mod cert reduce numarul mortilor pe drumul catre Bucuresti sau Constanta etc....nici nu va intereseaza deloc !!! TIPIC Romanesc daca va iese ceva iesim in strada daca nu Jos PSD! si Duminica in targ la MICI......HALAL Sibieni si nu numai! SUNTEM CU TOTII NISTE PROSTI care ne lasam mintiti in fata de o mana de hoti de stanga sau de dreapta care de fapt a-u un singur scop ABSORTIA DE BANI EUROPENI !!! HA HA HA!!! RUSINE PORCILOR!!!
Raspunde

Vasy

Acum 6 ani

CONSTRUITI AUTOSTRADA ODATA......PORCILOR !!!
Raspunde

el

Acum 6 ani

Deci, suntem tot la studiu de fezabilitate!...de cati ani?
Raspunde

Volkischer Beobachter

Acum 6 ani

Nici vorbă , doar că nu s-au înţeles la comision ... Uşurel , cu treaba bună, ne întoarcem în Evul Mediu. Drumurile devin tot mai sufocate şi blocate de trafic. Până la colapsul infrastructurii mai e puţin.
Raspunde

McD

Acum 6 ani

De ce nu se incearca varianta unui drum expres pe actualul traseu al viitoarei autostrazi? Macar sa se dea in functiune soseaua cu o banda pe sens si apoi in paralel sa se execute (in 3-5-7 ani, egal cat mai dureaza) celelalte 2 benzi ale autostrazii, macar asa s-ar putea circula fluent si constant cu 90-100 km/h de la Sibiu la Pitesti...varianta s-ar putea aplica si la celelalte santiere ale autostrazilor aflate in constructie...poate asa in 5-6 ani s-ar termina toate...de ex. asa cum procedeaza CFR-ul cu reabilitarea cf, se realizeaza primul fir de circulatie si dupa ce se deschide circulatiei noul traseu se incepe cu al doilea...ar fi o varianta de compromis...
Raspunde

ger

Acum 6 ani

Poza din Bavaria este fainá....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus