reclama pe autobuz tursib

Realitatea din Tursib: Iarna aceasta va fi cea mai urâtă pentru călători!

Toate autobuzele Tursib au norma de casare depășită și cele mai noi mașini din flotă au zece ani vechime. Șoferii simt că își pun viața în pericol, precum și pe cea a pasagerilor, de fiecare dată când ies pe traseu. În plus, majoritatea șoferilor sunt surmenați din cauza faptului că lucrează 12 ore pe zi pentru că nu există suficienți angajați. Iar orele suplimentare nu le-au fost plătite nici pe anul 2016.

Dacă ați circulat recent cu autobuzul în Sibiu și v-ați plâns de starea foarte proastă a mașinilor, ori de modul în care conduce șoferul, aflați că în Turisb sunt numeroase probleme. Și ceea ce se vede atunci când sosește autobuzul în stație este doar vârful aisbergului.

”Munca de conducător auto în Tursib este o muncă ingrată. Sibianul de rând nu știe că autobuzul care întârzie în stație poate are alte probleme decât șoferul. Conductorul auto încearcă pe cât posibil să se încadreze și să respecte programul, dar uneori e imposibil având în vedere că toate au norma de casare depășită. Apoi sunt mici defecte care apar în fiecare zi, ba în timpul lucrului, ba la plecarea din garaj, unde ești nevoit să pleci cu întârziere”, a declarat pentru Turnul Sfatului Alin Poabar, lider de sindicat în cadrul Tursib.

Poabar spune există două mari nemulțumiri în societatea de transport public a Sibiului. Prima o reprezintă remunerația șoferilor.

”Nu există suficienți șoferi și cei angajați muncesc până la limita puterilor. Avem șoferi foarte obosiți, de aceea și apar probleme sau nemulțumiri în trafic. Sunt în jur de 14.000 de ore suplimentare neplătite, avem șoferi care au în jur de 400 de ore lucrate și neplătite. Și totul pornește de la faptul că salarizarea nu a fost una corespunzătoare, salariile sunt mici. Un șofer are 1785 de lei, acesta este salariul unui conducător auto. Un salariu mult sub media salarizării în județul Sibiu și mult sub media în domeniu. Salariul care se practică acum la un șofer de autobuz, în județul Sibiu, este de 2500 de lei. Vorbim de mediul privat. Un privat dă 2500 de lei unui șofer care face trei curse pe zi. La Tursib cine să vină să lucreze într-un schimb de 12 sau 14 ore, cursă după cursă, pe 1700 de lei? Nu-i convine nimănui! Șoferii sunt extenuați! Să vii să lucrezi în fiecare zi 12-14 ore, de dimineața de la 4:00, nu-i totuna. Nu se respectă schimburile de tură, legea spune că trebuie să avem opt ore pauză între schimburile de lucru, ori aici se fac schimburi după trei ore de pauză. Gândiți-vă, trei ore de pauza, să dormi trei ore într-o noapte și să te urci iar la volan?! Nu e deloc ușor…”, explică Alin Poabar.

Cea de-a doua mare problemă în Tursib vizează starea foarte proastă a autobuzelor. Este adevărat că primăria Sibiu a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute că în perioada următoare flota Tursib se va moderniza cu 90 de autobuze noi, însă grija mare a angajaților este cum vor trece iarna.

”Autobuzele s-au aprobat în ședința Consiliului Local, dar stați să vedeți până intră pe poartă. Noi ne așteptăm acum la probleme grave pentru că vine iarna. Iarna trecută autobuzele au fost mai bune ca anul acesta din punct de vedere tehnic. În această clipă sunt în jur de 35 de autobuze defecte în garaj. Acum, vara, când e cald! După ce vine frigul cred că vor mai îngheța vreo 50.  Din 107 autobuze cât este toată flota Tursib în acest moment. Faceți un calcul simplu, cu ce o să mai iasă pe traseu la iarnă? Pe noi ne încălzea dacă veneau autobuzele acestea până în decembrie, pentru că iarna aceasta va fi cea mai urâtă pentru călători. Iar călătorii trebuie să înțeleagă un singur lucru: șoferul acela care se urcă la volan în primul rând își pune viața în pericol el, fiindcă autobuzul acela are norma de casare și nu știu ce încredere mai poți avea în el. Absolut toate au norma de casare depășită și sunt autobuze cumpărate la mâna a doua care au poate două norme depășite. Cele mai noi autobuze au zece ani vechime, în rest avem autobuze și din anii 1990”, a mai declarat Alin Poabar.

Pentru a acoperi necesarul, Tursib ar trebui să angajeze aproape 40 de șoferi, însă este foarte greu să convingi pe cineva să vină să se angajeze pe un salariu sub media pieței și în condiții grele. ”Vara șoferii stau și 12 ore în căldură ce ajunge până la 60 de grade Celsius în cabină, iar iarna conduc cu pătura pe picioare să nu înghețe de frig. Așa arată transportul într-un oraș european?”, se întreabă liderul de sindicat.

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care șoferii au început să demisioneze și să plece către alte companii, întrucât contextul economic este de așa natură încât șoferii sunt la mare căutare pe piață.

”E imposibil să fie altfel. Nu poți să plătești un șofer de autobuz, care răspunde de o sută și ceva de vieți, cu 1700 de lei pe lună! Când știi că ai plecat din bază cu frânele reglate la autobuz și după două curbe simți că s-au dereglat la loc pentru că e vechi și nu mai ține! Stresul este foarte mare!”.

Media de vârstă a șoferilor angajați la Tursib depășește 50 de ani, majoritatea au experiență mare în domeniu. ”Mulți și-ar dori să-i aibă ca șoferi”.

Toate problemele enunțate mai sus sunt cunoscute de conducerea societății și cele mai multe pleacă de la modul în care a fost stabilit bugetul pe anul în curs. ”Domnul Căprariu, directorul general, a fost dorit de majoritatea dintre noi să ajungă în această funcție. Este un om deosebit, un om deschis și care chiar vrea să facă treabă. Nu vreau să intru în politică, dar i se mai pun piedici din partea unora. Noi sperăm doar că va fi lăsat să facă treabă pentru că este un om capabil”, spune Poabar.

Pe de altă parte, liderul de sindicat recunoaște zicala ”pădure fără uscături nu există”, prin urmare mai există și cazuri răzlețe de șoferi care greșesc. Unii au fost filmați fumând în cabină, alții mai bruschează pasagerii. Alin Poabar recomandă oricărui sibian care vede vreo neregulă să o semnaleze conducerii Tursib întrucât fiecare caz în parte este analizat. Dacă observați o problemă o puteți transmite pe adresa de mail: relatiicupublicul@tursib.ro.

Alin Poabar este lider în Sindicatul Dumbrava Transport Public Local Sibiu și reprezintă aproape 80% dintre angajați.

Comments

comments

8 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    e-manuela

    Buna! Nenea, vorba basecsului “iarna nu-i ca vara”..In alta ordine de idei, bine ca in C.A. s-a aprobat acordarea unei prime de 10k euro fostului manager Adita Popa aferent anului 2016…Oare Primarele care este, si-n subordinea căruia se afla Tursibului, ce parere are? Sau a participat activ la Sfânta Împărțeala ?…

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Calator

    Nu am citit de mult ceva atat de jalnic.
    Cei care utilizam transportul in comun in Sibiu avem cu totul alte probleme: nerespectarea programului de circulatie, proasta legatura intre linii, timpii de asteptare intre doua autobuze pentru a traversa orasul, etc.
    Toate acestea, inclusiv salariile soferilor, sunt urmare a proastei gestionari a banilor pe care ii au la dispozitie.
    Dar ma deranjeaza, pe mine, calator chinuit zilnic de Tursib jelania aceasta penibila. Salariile nu sunt mult sub media din Sibiu. E clar.
    Si apropos, cand soferul celui de al doilea autobuz din statie nu deschide usa pentru a putea prinde primul autobuz , facandu-te sa astepti 20 minute pana la urmatorul este din cauza salariului, sau din alte cauze?
    Si ce e cu acest Capraru? Ne-am intors in 1990 cand angajatii isi numeau directorul? Pe banii nostri din abonamente si impozite?
    Rusine

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Baba Fodor

    Pestele de la cap … Tursib-ul inseamna Primaria Sibiu, adica In trecut, Johannis, iar acum Astrid Fodor. Avem excedent bugetar dar calatorim cu autobuze mai vechi de 10 ani (!) DE CE DOAMNA PRIMAR? Aceasta femeie trebuie sa plece din Primaria Sibiu. Lipsa de profesionalism cat si bagajul genetic al acestei individe, ne indreptateste sa-i cerem demisia!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Calator

    Discutam despre problemele pe care le avem cu acest nenorocit de Tursib.
    Nu insultam si nu ne folosim de un articol prost pentru a cere demisii.
    Nici autobuzele noi, nici demisia primarului nu rezolva problemele.
    Degeaba va fi dotat Tursib-ul cu cele mai minunate autobuze daca o calatorie dintr-o parte in alta a Sibiului schimband doua autobuze va dura tot intre 45 si 65 de minute( in timpul saptamanii !)
    Si degeaba primarul se va numi altfel.
    Dar sunt de acord ca Primaria ar trebui sa dea seama pentru subventiile alocate din impozitele noastre si pentru rezultatele dezastruoase.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Circul relativ rar cu autobuze Tursib, dar nu as putea spune ca nu se repecta programul afisat. Daca a fost o situatie in care un autobuz a avut probeme tehnice, e de inteles. Dar, asa cum au sesizat si altii, sunt probleme mult mai deranjante, ca de pilda frecventa pe anumite linii, legaturile, configuratia traseelor, pedelele sau autocolantul lipit pe geamul dinspre sofer care optureaza vederea spre inainte, indicarea gresita a traseului (indica GARA si circula spre Dumbrava!) etc.
    Responsabilitatea Primariei – si nu doar cu privire la dotare – este evidenta.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dimar dimar

    toata lumea numai reprosurii reprosurii,,, soferi de la tursib ,nu au nici o calitate? toata lumea de ei se leaga cand nu merge ceva…..daca nu va convine de ce nu apelati la alte servici?…dupa ce autobuzele au o vechie ff mare ,, se repara ,,cand se repara doar …doar cu piese de proasta calitate….toata lumea da in soferii…nu mi se pare corect……cei din conducerea primariei nu se gandesc decat la cresterea veniturilor ,la incasariii,,,,,,de investit au uitat,,,,,eu daca as fi sofer nu as mai merge la lucru……mi-=as cere drepturile,,,,dar nu asa cum fac uni doar cu vb si cand e vb de fapte nu sde mai baga,desi vor sa se rezolve treburile, totul se strica de la coducerea primariei care nu face nimic in acest sens dar si vina soferilor care nu sunt un grup unit si sa stie cand sa spuna STOP STOP…si o luam de la capat cand se rezolva toate prob ,,,incepand cu reinoirea parcului,creserea salarilor ,angajarera de soferi….dar nu pe salar de 1700….cade aceea nu vine nimeni sa se angajeze,,,sa sa se gaseasca o modalitat de a se platit orele lucrate suplimentar….apoi vb si de reprosurii, de reclamati si de comentarii……si mai este ceva,,cand toata lumea vaplati bilet si nu vor mai fi atatea gratuitati sau facilitati,,,,,din punctul meu de vedere toata lumea sa plateasca bilet,de la tineret pana la pensionari ,,cu ce sunt ei mai presus de oameni de rand,,,ca si asa se plimba toata ziua,,,urca intr-o statie si coboara la alta ,,,pt ce? caau facilitatiii? dar eu care stau 12 ore la servici de ce sa nu am,apoi mai au pretenti sa le cedez locul in autobuz….. ar mai fi multe de zis…..dar vb aceea …..cainii latra ursu trece…stiu ca nu se va rezolva nimic ca sunt in SIBIU ..si totul se invarte numai dupa castig

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact