plan-autostrada-sibiu-boita-2 pitesti

Nu vor să construiască autostrada Sibiu – Pitești? Piedicile invocate de ministrul Transporturilor, rezolvate de luni de zile

Întârzierile în exproprierile necesare autostrăzii Sibiu – Pitești, invocate de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, ca piedici în demararea execuției nu există. Documentațiile necesare exproprierilor au fost finalizate de mai bine de o lună, planurile parcelare inexistente pentru ministru există de luni bune, ba chiar și draftul de hotărâre de Guvern necesară exproprierilor a fost redactat. Iar lista piedicilor invocate de ministru, dar inexistente de fapt, continuă.

Din cei 123 de km de autostradă care ar urma să completeze A1 între Pitești și Sibiu, Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR) a scos până acum la licitație doar 44 de km, împărțiți în două loturi. Dar lucrările la aceste două loturi nu pot fi demarate nici dacă se atribuie contractele de execuție, deoarece nu ar fi pregătite actele pentru demararea exproprierilor, arată Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor. „În prezent, procedurile de expropriere nu pot fi demarate, deoarece autoritățile publice locale (Primăriile), nu dețin planurile parcelare avizate de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară. În această situație, identificarea proprietarilor și a terenurilor acestora pe arii extinse este imposibil de realizat, informațiile deținute de primării fiind de cele mai multe ori eronate“, a răspuns în scris, pe 4 septembrie, ministrul Răzvan Cuc unei interpelări semnată de deputatul sibian Nicolae Neagu (PNL), pe tema autostrăzii Sibiu – Pitești.

De fapt, e pregătită și hotărârea de Guvern

În realitate, planurile parcelare de care vorbește ministrul au fost terminate de luni bune, fiind identificați toți proprietarii de terenuri care trebuie expropriate. Mai mult, autoritățile au primit integral și draft-ul de hotărâre de Guvern necesară declanșării procedurilor de expropriere, însoțit de întreaga documentație necesară. „În trei zile, dacă vor, trec hotărârea de guvern. Apoi, în baza acestei hotărâri, CNAIR trebuie să emită o decizie de expropriere, dar asta numai după ce se asigură fondurile necesare“, arată pentru Turnul Sfatului surse oficiale implicate în contractul de realizare a studiului de fezabilitate pentru respectiva autostradă.

Contract încheiat la termen. Nicidecum reziliat

La mijlocul lunii august, surse din cadrul CNAIR au lansat în presă informația că s-a luat decizia rezilierii contractului cu asocierea Spea Ingegneria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering România. Pe cale de consecință, autoritățile au lăsat să se înțeleagă faptul că s-a ajuns la un nou impas. În realitate, însă, contractul s-a încheiat la termen, acesta fiind 15 august 2017. Termen anunțat încă din primăvară chiar de CNAIR. „În data de 14.03.2017 contractul privind Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru «Autostrada Sibiu – Pitești» a reintrat in vigoare ca urmare a finalizării perioadei de suspendare de trei luni notificată de CNAIR SA în data de 14.12.2016. De asemenea, precizăm că tot în data de 14.03.2017 a fost semnat un act adițional privind prelungirea perioadei contractuale până la data de 15.08.2017ׅ“, arăta CNAIR într-un comunicat emis pe data de 15 martie 2017.
În cadrul contractului pentru realizarea/actualizarea SF-ului, CNAIR a anunțat public faptul că a primit documentațiile necesare pentru loturile 1 și 5 (Sibiu – Boița, respectiv Curtea de Argeș – Pitești), loturi care au și fost scoase la licitație pentru execuție și proiectare. „În plus, până la data finalizării contractului, celor de la CNAIR le-a mai fost predată și documentația completă aferentă lotului (Văleni – Curtea de Argeș – n.r.). Doar că nu au mai introdus documentația în Comisia tehnică“, mai arată sursele citate, pentru Turnul Sfatului.

Zilele trecute, CNAIR a anunțat că restul studiului de fezabilitate va fi finalizat în colaborare cu sprijinul altor instituții de stat, astfel încât până la finele anului să fie scoase la licitație spre proiectare și execuție și celelalte loturi de autostradă. „Până la sfârșitul anului, CNAIR SA intenționează să scoată la licitație și documentațiile pentru proiectarea și execuția loturilor 2, 3 și 4 ale acestei autostrăzi, după ce, împreună cu Institutul Geologic Român, va pune la punct documentația premergătoare“, arată CNAIR.

Cu o valoare estimată la 3,3 miliarde de euro, inclusiv TVA, autostrada Sibiu – Pitești are termen de realizare asumat de actuala guvernare anul 2021.

Și listele lipsă pentru ministru există, de fapt

Că la nivel central s-au strâns toate actele pe care nu le vede Răzvan Cuc o confirmă și primarii despre care același ministru al Transporturilor spune că ”nu au avizat listele cu imobilele afectate de coridorul de expropriere“. „Acum, nu știu dacă nu cumva nu le vor fi modificat, pentru că le-au mai modificat de vreo două-sau trei ori, noi, tot așa, avizându-le și pe acelea. Ultima documentație care a ajuns la noi a fost vizată acum două sau trei săptămâni“, explică Marius Grecu, primarul comunei Șelimbăr, pe al cărei teritoriu se așteaptă construirea kilometrului zero al viitoarei autostrăzi.

Primarul din Șelimbăr mai atrage atenția asupra unui detaliu: în caietul de sarcini pregătit pentru proiectarea și execuția lotului 1 (Sibiu – Boița) nu se cere niciun nod rutier care să facă legătura cu intersecția de la Veștem. „Cel mai important nod rutier din România, acolo unde se întâlnesc DN1 cu DN7, nu are nicio legătură cu autostrada. Noi am adus la cunoștința autorităților și aceste lucruri, dar probabil a fost o scăpare“, mai arată Marius Grecu, primarul comunei Șelimbăr.

17, respectiv 18 octombrie 2017, sunt termenele limită fixate de CNAIR pentru depunerea ofertelor în cadrul procedurilor de atribuire pentru proiectarea și execuția loturilor 1 și 5 ale autostrăzii în discuție. Lotul 1 măsoară 14 km și ar face legătura între Sibiu și Boița, iar cel cu numărul cinci măsoară 30 de km, urmând a lega Piteștiul de Curtea de Argeș.

Comments

comments

8 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    €€€€€€

    Buna dimineata pasarica, ne-am prins, nu ?! 😊😅

    Pai e psd, partidul romanilor, cel cu nationalismul si natia unita 🤣

    Ce rol mai poate avea un astfel de ”partid”, cu o tara dezvoltata uniform. Ne prindem sau nu ne prindem ?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Anton - preparator de beton

      Intreb si eu, oare doar PSDul este vinovat? Oare PNL, PDL si alt nenorociti( atat din dreapta – PNL, PDL, PNTcd- cat si din stanga ce s-au perindat la putere + technocratii) nu sunt si ei vinovati?
      Eu cred ca o shleahta de indivizi din tot specrtul politic, au tinut pe loc multe proiecte pentru ca nu castigau suficient din ele!
      Toti sunt vinovati. Doar cei ce nu gandesc suficient, fie pentru ca nu pot, fie ca nu vor, pot sustine ca doar un partid este vinovat de tot ce se intampla.
      Toti au fost la putere aproape in mod egal, atat dreapta cat si stanga, deci TOTI SUNT VINOVATI!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      sudistii si moldovenii i-au ales. daca ar exista autostrazi catre toate regiunile istorice ale tarii, probabil ar exista investitori si pe acolo. si atunci nu ar mai fi nevoie de pomenile electorale ale psd-ului. si atunci…in cativa ani cine ar mai vota psd-ul? moldova si sudul tarii sunt intentionat “rupte” de ardeal, tocmai pentru a-si asigura psd-ul votacii.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact