Radicalizarea din parcare

Traian Deleanu

În fața casei unde și-a lăsat loc de parcare, pentru a nu mai fi nevoit să deschidă poarta de câte ori ajunge acasă, omul plescăie mulțumit. „Dacă mai rămâneam câțiva ani pe Mihai Viteazul, cred că o și luam razna. A început de vreo șapte – opt ani, cam odată cu criza, parcă. Îmi tot părea mai greu de găsit un loc de parcare. Apoi, au fost primele ștergătoare ridicate, după care, într-o dimineață, mi-am găsit chiar și pietre și ouă pe mașină : vecinii îmi transmiteau «elegant» să nu mai parchez pe locurile lor“, povestește bărbatul în toată firea.

Sibianul e fericit că s-a mutat la casă, după mai mulți ani de agoniseală. S-a mutat din cel mai mare cartier al orașului, Hipodrom, zonă în care spune că buna înțelegere între vecini se termină la locurile de parcare. Insuficiente locuri, ca în oricare cartier de sorginte comunistă și nu numai. Bărbatul fericit că a scăpat de amețeala serilor în care se tot învârtea prin cartier într-o vânătoare a oricărui petic liber de asfalt, trotuar sau zonă verde își mai amintește un detaliu: situația celor care au venit la Sibiu să studieze ori să muncească. Și care au venit cu mașina proprie, înmatriculată în alte județe.

Sibienii care stau de 30 de ani în Hipodrom văd în mașinile cu numere de înmatriculare din alte județe principala cauză a faptului că ei nu mai au loc de parcare. Și chiar dacă nu toți se limitează la o înțelegere atât de îngustă a realității, mulți preferă să răbufnească tot în această direcție: „viiturile să plece și să ne lase cu orașul nostru în pace“. Am rămas uimit să aud un avocat chiar – presupus a fi posesorul unui un grad mai ridicat de înțelegere a realității – care vorbea de întâietatea care i se cuvine în acest oraș (inclusiv la locurile de parcare), pe motiv că părinții și bunicii lui au fost sibieni. Prin urmare, dreptul lui asupra unui loc de parcare e mai mare decât dreptul celor care au venit mai târzior în orașul de pe Cibin.

Prea curând bătălia pe un loc de parcare nu se va liniști. Desființarea oricărei taxe la înmatricularea mașinilor rulate a adus și mai multe mașini în oraș, a creat posibilitatea ca familiile să se bucure nu de una, ci de două autoturisme, de exemplu. Studenții vin la Sibiu tot mai des cu mașina proprie, iar cadoul perfect pentru copilul care tocmai împlinește 18 ani tot pe patru roți motorizate e.

La fel, înțelegerea stringentei necesități a acestui oraș, de a crește prin atragerea de capital uman, pare departe de a fi o chestiune asimilată de majoritate. Căci în timp ce în alte părți ale lumii, oamenii se bat pentru idei, la Sibiu locuitorii par să se radicalizeze din cauza locurilor de parcare. Și dă-i, și urlă!

Comments

comments

9 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    e-manuela

    Buna! Nenea, daca ar fi doar asta si-ar fi destul, dar, din păcate nu-i totul! La fel ca-n cazul autoturismelor, si aici la noi la TS au inceput sa “parcheze” tot felul de “rable, cazane ori cotețe” si, mira-m-as sa nu aibă si astea aceeasi sursa de proveniența, “Poluandu-ne” existența pașnica…

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mitica

    Orice staționare pe domeniul public ar trebui impozitată. Sunt străzi largi in Sibiu a căror benzi sunt ocupate de vehicule staționate când ar trebui sa fie disponibile circulației. Nici nu se poate face curățenie.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ...

    Cartierele de sorginte comunistă au fost mansardate in epoca post-comunista sub obladuirea marilor gospodari ai orasului. Daca mansardarea nu ar fi fost aprobata situatia in aceste cartiere ar fi sensibil mai suportabila. Incercati sa faceti niste calcule si o sa observati cum intre blocurile inghesuite de comunisti s-au construit mai multe blocuri “virtuale” prin mansardare.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    florin

    de vina e mentalitatea comunista a romanului. pe vremea lui ceasca erau 2-3 masini la un bloc si evident ca fiecare avea locul lui de parcare.comunistii nu au realizat ca trebuie sa fie mai ingaduitori cu ceilalti, mai ales cand spatiul pe care parcheaza e proprietatea statului. pe langa asta, romanul trebuie sa parcheze la maxim 4 metri de intrarea in bloc, supermarket, crasma, etc., nu cumva sa il atace cireva pe la spate cand cara sacosele cu muraturi sau sticlele cu sifon din porbagaj

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Mda probabil ca esti unul dintre cei care au profitat de marea mansardare a cartierelor comuniste. Altfel nu imi explic cum poti sa te prefaci ca de la ’90 incoace singura problema e ca nea Nicu’ nu a lasat mai mult loc. Pai daca ei nu au lasat loc intre blocuri, cum iti explici abundenta mansardelor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact