Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
12°C

Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii

Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii

Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii, a declarat, marți, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

"Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină", a spus Gavrilescu, citată de Agerpres.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în țară foarte multe mașini poluante.

"Calitatea aerului este pusă în pericol ținând cont că un număr foarte mare de mașini au fost introduse în perioada 1 ianuarie — 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, cu o creștere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administrația Fondului de Mediu, bani pentru a finanța fiecare român să poată să-și cumpere o mașină nouă, care să nu polueze și cu care să circule în siguranță, și pe cealaltă parte e un număr mare de mașini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare și la Comisie, iar apoi să fie și dezbătută", a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

13 comentarii

...

Acum 6 ani

Comparatiile cu anul trecut in statistici sunt spectaculoase in procente insa e logic sa fie asa deoarece anul trecut inca era in vigoare taxa. Masinile SH mai ieftine nu prea mai intrau in tara. Logic ca acum a crescut numarul insa daca il prezentam in procente este spectaculos, nu-i asa? Toata isteria asta cu cresterea de 80% mi se pare mai mult a fi parte din incercarea disperata a guvernantilor de a mai aduna niste bani la buget prin noi taxe...
Raspunde

Calin

Acum 6 ani

Nu, e vorba de o noua..capcana:au dat drumul la inmatriculari pe motiv electoral, STIIND ca va urma si taxarea:) Din momentul inmatricularii, o masina este sursa de cheltuieli. Atunci nu stiau ca va urma un val de rable sa intre in tara?? Off, acuma se dau mari ecologisti..Hai sa fim seriosi. A fost un mare calcul electoral.Deci oracolul din Teliorman a fost destept si in problema asta..iar sute de mii.. au muscat ca bibanii- binefacerile dlui Kim Jong Draknea!
Raspunde

vasile

Acum 6 ani

Logic - trebuie prezentat si altceva... RAR - incaseaza bani care merg la buget Inmatricularile incaseaza bani Asiguratorii incaseaza Comerciantii de piese incaseaza Service-urile incaseaza...etc Sa bage taxa in Rovigneta, E simplu cee asa de complicat. Platesc pentru cat poluez!!!!----------------e asa de greu?????????????!!!!!!
Raspunde

Calin

Acum 6 ani

Da ce de in vigneta, cand eu am dat 16000 pe masina euro 6 si altul 1000 pe non euro?? Sa fie pe impozit dragule, functie de euro si CO2..nu ..nivelam ca pe vremea lui ceasca...toti platim la fel:) Poluam la fel??? Euro 6 si non euro?? Pai insemana ca nemtii sunt cam prosti cand interzic sa intre masini in centru, fara minim euro 5 sau 4..sa bage si ei in taxa de drum sau combustibil, echitabil si la fel pentru toti, indiferent de masina;)) mai sa fie..cescuta bate din palme deja:))
Raspunde

RBT

Acum 6 ani

Asa, si cu sumele colectate se cumpara statii de purificare a aerului? Ca altfel nu vad relevanta taxei in depoluarea atmosferei...
Raspunde

Odin

Acum 6 ani

Și normele astea se aplică pentru toată lumea? Chiar și pentru vehiculele statului? Sau alea ca de obicei au regim special pentru ca... motive de incompetența bugetară? Aici mă refer la basculantele și utilajele de pe vremea uzinelor Steagu Roșu, autobuzele Tursib (sau alte companii similare), utilajele agricole produse în vremuri de mult apuse, etc. Și totuși în nimicnicia mea încă mai aștept o soluție constructivă, ceva care să ajute cumva economia și pe noi ăștia care chiar muncim nu tocăm banii statului, până acum comuniști nu au adus decât taxe, suprataxe, incoerența și pomeni!
Raspunde

cristi

Acum 6 ani

bai nea caline lasane pe noi astia mai prosti sa gandim cum e bine ,masinile euro2 3 4 nu mai scot fum ca cele dinaite de 89 intrebare este unde sunt spatiile verzi si padurile noastre
Raspunde

Coste

Acum 5 ani

Suntem in 2019 si nici vorba de taxa de mintiti lumea alceva nu aveti ce face sa prostiti lumea
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus