X
circulatie semafor intersectie calea cisnadiei siretului (2)

Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii

Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii, a declarat, marți, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

“Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină”, a spus Gavrilescu, citată de Agerpres.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în țară foarte multe mașini poluante.

“Calitatea aerului este pusă în pericol ținând cont că un număr foarte mare de mașini au fost introduse în perioada 1 ianuarie — 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, cu o creștere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administrația Fondului de Mediu, bani pentru a finanța fiecare român să poată să-și cumpere o mașină nouă, care să nu polueze și cu care să circule în siguranță, și pe cealaltă parte e un număr mare de mașini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare și la Comisie, iar apoi să fie și dezbătută”, a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

13 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ...

    Comparatiile cu anul trecut in statistici sunt spectaculoase in procente insa e logic sa fie asa deoarece anul trecut inca era in vigoare taxa. Masinile SH mai ieftine nu prea mai intrau in tara. Logic ca acum a crescut numarul insa daca il prezentam in procente este spectaculos, nu-i asa?
    Toata isteria asta cu cresterea de 80% mi se pare mai mult a fi parte din incercarea disperata a guvernantilor de a mai aduna niste bani la buget prin noi taxe…

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Calin

      Nu, e vorba de o noua..capcana:au dat drumul la inmatriculari pe motiv electoral, STIIND ca va urma si taxarea:) Din momentul inmatricularii, o masina este sursa de cheltuieli. Atunci nu stiau ca va urma un val de rable sa intre in tara?? Off, acuma se dau mari ecologisti..Hai sa fim seriosi. A fost un mare calcul electoral.Deci oracolul din Teliorman a fost destept si in problema asta..iar sute de mii.. au muscat ca bibanii- binefacerile dlui Kim Jong Draknea!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    vasile

    Logic – trebuie prezentat si altceva…
    RAR – incaseaza bani care merg la buget
    Inmatricularile incaseaza bani
    Asiguratorii incaseaza
    Comerciantii de piese incaseaza
    Service-urile incaseaza…etc

    Sa bage taxa in Rovigneta,
    E simplu cee asa de complicat.
    Platesc pentru cat poluez!!!!—————-e asa de greu?????????????!!!!!!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Calin

      Da ce de in vigneta, cand eu am dat 16000 pe masina euro 6 si altul 1000 pe non euro?? Sa fie pe impozit dragule, functie de euro si CO2..nu ..nivelam ca pe vremea lui ceasca…toti platim la fel:) Poluam la fel??? Euro 6 si non euro?? Pai insemana ca nemtii sunt cam prosti cand interzic sa intre masini in centru, fara minim euro 5 sau 4..sa bage si ei in taxa de drum sau combustibil, echitabil si la fel pentru toti, indiferent de masina;)) mai sa fie..cescuta bate din palme deja:))

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Pai Simplu
        Vigneta dar vingneta in functie de norma de poluare
        .Eu daca am o masina non euro cu care circul odata la 2-3 sapt in zona rurala/montana, la care platesc impozit destul de mare pentru capacitate cilindrica, ar fi aberant sa mai platesc o taxa pentru norma de poluare.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          Calin

          Pai asa logica…puteti tine masina in garaj si nu platiti nimica;) Sau sa va puna cineva GPS sa vada cat circulati, apoi mergeti cu citirea km la fisc?? Ce lagatura are impozitul cu poluarea? Faceti o mare confuzie.. si nu intereseaza pe nimeni ca Dvs nu utilizati un bun achizitonat, decit 2-3 saptamani. Suneti de acord cu impozit pe cm3 dar nu sunteti de acord cu plata functie de norma de poluare??? Pai daca in cele 3 saptamani de utilizare poluati mai mult ca mine cu euro 6, eu mergand tot anul?? Cum ramane? Nu merge..ceva;)

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        e-manuela

        Buna! Nenea, ce contează ca are Euro 6, -ai dat tu pe ea 16k euro daca turcul de la care ai luat-o tu, a plătit pe ea 4k euro, iar limuzina ta a înconjurat de 5-6 ori Ecuatorul?

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          Calin

          Mai sunt si facturi de service aferente reviziilor la masina, alea nu se pot falsifica;)) Mai sunt contracte de vanzare de la reprezentantii autorizati, cu nr de km garantati de WV; o masina din 2015 -cumparata in 2015 nu prea face Ecuatorul:)..nu toti cunoastem turci ca Dvs.:) Se pot verifica multe aspecte atunci cand cumperi o masina..daca te pricepi. Ptr dvs cu mare drag, va ofer consultanta gratis:) Per total, simpatic mesajul Dvs si poate adevarat, dar nu un cazul de fata!

          • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

            e-manuela

            Buna! Nenea, îți mulțumesc pentru bunele intenții dar, sunt prea săraca sa-mi cumpăr gebrautwagen .Si-apoi, eu am teoria mea, prefer sa dau eu primul pârț in respectiva mașina.Consider ca e mai sigur…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Odin

    Și normele astea se aplică pentru toată lumea? Chiar și pentru vehiculele statului? Sau alea ca de obicei au regim special pentru ca… motive de incompetența bugetară?
    Aici mă refer la basculantele și utilajele de pe vremea uzinelor Steagu Roșu, autobuzele Tursib (sau alte companii similare), utilajele agricole produse în vremuri de mult apuse, etc.
    Și totuși în nimicnicia mea încă mai aștept o soluție constructivă, ceva care să ajute cumva economia și pe noi ăștia care chiar muncim nu tocăm banii statului, până acum comuniști nu au adus decât taxe, suprataxe, incoerența și pomeni!

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cristi

    bai nea caline lasane pe noi astia mai prosti sa gandim cum e bine ,masinile euro2 3 4 nu mai scot fum ca cele dinaite de 89 intrebare este unde sunt spatiile verzi si padurile noastre

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns către vasile Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact