Trafic revoluționat

Bogdan Brylynski

Viitorul sumbru al Sibiului își arată încet-încet colții. La fiecare ploaie, la fiecare stradă închisă, la fiecare opritor proaspăt montat orașul dezvăluie cum va arăta viitorul. Nasol. Foarte nasol. Cu nici 2-3 ani în urmă rânjeam superior când cineva se plângea de traficul din București și miștocăream clujenii proaspăt mutați în Florești care făceau o oră până la birou. Rânjetul a dispărut, miștourile le-am înghițit în sec. Întotdeauna ne-am dorit să ajungem din urmă orașele mai mari ale țării. Atenție ce-ți dorești, că poate se împlinește.

Cum dă o ploaie te trezești în fața unui fluviu de șoferi. Ai putea să juri că sunt începători. Zici că au pus ieri mâna pe volan pentru prima dată și n-au văzut asfalt umed până azi. Adaugă o mașină de școală, două dacă ești în ziua cu ghinion maxim, poate și o mașină de gunoi care oprește în mijlocul străzii ca să adune pubelele și ți-ai rezolvat următoarele 30 de minute. Sau îndreaptă-te spre o stradă pe care s-au montat opritoare, Calea Gușteriței, de exemplu. Am prins coadă până la giratoriul de la spital din cauza opritoarelor de la trecerea de pietoni.

Vin în fiecare zi din direcția Șura Mică, pe drumul hoților. Pe distanța Șura Mică – Piața Mică, viaductul minune îmi salvează, zilnic, 10 minute de stat în trafic. Se circulă excelent până la Piața Cibin, de unde începe măcelul. E, de departe, cea mai decentă intrare în oraș, probabil singura care nu e deranjant de aglomerată. Dinspre Șura Mare, codălău. Ambele intrări dinspre Cisnădie/Cisnădioara, măcel. Dacă aterizezi din greșeală pe Semaforului îți rogi moartea. Înspre și dinspre Gușterița am văzut weekendul trecut. A fost suficient să se închidă o stradă amețită pe care nici nu încap două mașini și s-a blocat totul. 40 de minute de pe Măgheranului până pe Bach. Nici 3 kilometri.

Problemele apar deocamdată sporadic. E foarte adevărat că nu se circulă dificil tot timpul. Sunt însă semne care ne arată înspre ce ne îndreptăm. În jurul Sibiului se construiește în draci. Sute de oameni se relocă în fiecare lună, se mută, vin din altă parte. N-au altă variantă să ajungă în centru în afara mașinii. Autobuzele vin rar și de cele mai multe ori sunt pline ochi. E evident că nu fac față. Lipsa legăturilor între linii face inutilizabilă rețeaua de transport pentru cei ce locuiesc între localități. Un dus-întors Cisnădie-Sibiu-Cisnădie costă 14 lei și îți mânâncă 50 de minute din zi. 300 de lei pe lună pentru un navetist, 18 ore petrecute în autobuzul pentru care trebuie să te deplasezi spre și de la autogară. Când cartierele acum în construcție vor fi ocupate în totalitate, în Sibiu nu vei mai putea circula. Ne vom pierde ore în șir în trafic. Deocamdată există doar idei, nimic concret, iar pașii sunt anevoioși. Administrațiile locale din zonă vor trebui să se pună la masă și să găsească soluția și asta foarte curând. Până la următoarele alegeri nu mai e mult iar aceste soluții vor cântări enorm, dacă nu chiar decisiv, în decizia alegătorilor. Alternativa, să locuim într-un București, într-un oraș cu trafic „revoluționat”.

Comments

comments

15 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    e-manuela

    Buna! Nenea, nu uitați: buluciti-va la Obor si cumpărați cazane nemțești sau orice alta proveniența! Cat mai multe, cat mai mari si cat mai vechi…Asa vom rezolva problema traficului local precum si stăvilirea inflației care ne da târcoale. Ah, si sa nu uit: Bonus o pozitie sociala “superioară”, nu-i asa?…

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    casha-i la noi

    Numarul de masini in crestere e ceva ce putea fi prevazut si controlat prin impozite. Dar mai important este ca in dezvoltarea de dupa ’89 a orasului nimeni nu a incercat sa prevada ceea ce era evident ca va urma, mai ales ca aveam exemple din alte orase mai mari. Primaria nu a miscat un deget in directia dezvoltarii unei infrastructurii acestui oras. Mereu drumurile si locurile de parcare au fost ignorate (intentionat) si au ramas la nivelul la care le-a adus lacomia speculantilor in imobiliare. Drumurile existente au fost supra-aglomerate prin mansardari si deschiderea de afaceri/institutii care nu incapeau cu adevarat acolo iar strazile noi au fost facute cu sens unic din stadiul de proiect. Evident, in foarte putini ani Sibiul a ajuns sa aibe problemele Bucurestiului. Un oras mic, cu problemele unui oras mare si prost gestionat…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Asociatia Oltenilor din Sibiu

    Primariile din Sibiu si din localitatilor limitrofe nu fac absolut nimic pentru a asigura conditii decente de transport si trafic. 0 parcari, 0 sisteme moderne, 0 investitii. Suntem cateva zeci de mii in Sibiu, am dezvoltat acest oras, platim milioane de euro impozite si este mai rau decat la Dorohoi! Rusine! Sibiul este total depasit.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    impotenta

    Sibiul s-a dezvoltat din inertie. Johannis era de mult depasit, isi urmarea propriul interes iar baba Astrid e total pe langa. Ca sa conduci un oras trebuie sa ai viziune. Da, trebuie sa te bati sa muti jegurile de UM-uri in afara orasului iar in locul lor sa faci spitale, scoli si sali sportive.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Balin Claga

    Un fapt absolut normal. Toti veneticii pe aceste meleaguri – fie ca sunt pui de daci din Deva sau pecenegi din Oltenia – se muta la periferia orasului, si infrunta “traficul revolutionat”. Va mai curge multa apa pe Cibin pana ca ei sa devina “sibieni” si sa-si dovedeasca apartenenta la aceasta comunitate cu vreo proprietate in interiorul cetatii. Pana atunci, naveta in centru, voinicule.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cetatean

    Problema este ca sensurile giratorii in orele de varf mai mult incurca decat ajuta. Era mai bine cu semafoare! Cel putin pe Calea Gusteritei se creeaza ambuteaje de cand s-a facut giratoriul dintre straziile Moldoveani-Balea si Stefancel Mare. Asta este! Tacem sau vorbim singuri!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Da, giratoriile sunt o solutie pentru un trafic mic pana la mediu. Cu trafic peste medie devin o “anti-solutie”. Orasul nu a avut niciodata in prioritati dezvoltarea unei infrastructuri rutiere (exceptand asfaltarile strazilor existente nu s-au facut strazi late in zonele nou construite si eventual cele deja existente au fost ingustate de locuri de parcare pentru riverani sau afacerile din zona)

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    PuieCiolosh

    @cetatean :pe calea gusteritei ai ambuteiaje din cauza denivelarilor aiurea din fata de la Simpa – toti idiotii opresc in fata lor, fie ca sunt pietoni pe trecere, fie ca nu. Mosini sofisticate, pretioase, nu sufera niciun soc.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Deci dumneata crezi ca vinovati sunt cei ce incetinesc la limitatoare, nu cei care le-au pus acolo in loc sa instaleze semafor pentru pietoni (ca excedent bugetar au de nu il pot duce)?

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Faptul ca unii opresc si restul trec peste cu 5-10 km/h pentru mine e tot sugrumare de trafic si inevitabil duce la oprirea unor masini din coloana aflate ceva mai in spate. Normal ar fi sa se instaleze cat mai multe semafoare pentru pietoni si atunci nu vor mai fi aceste gatuiri. Am putut observa singur acum ceva timp cand s-au pus limitatoare la spitalul militar. De obicei se circula ok pe acolo dar imediat dupa montare am avut coloana zilnic in acea zona, desigur fara pietoni pe trecere. Este o prostie mare sa bagam banii in limitatoarele alea cand am putea instala semafoare. Dar cineva nu vrea sa priceapa asta, si o face pe banii nostri

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    VL01BMW

    de vina sunt cei din Valcea – care trec in nestire de la Simpa peste drum la TransAgape si retur – in cautarea unei paini mai bune.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact