Viitorul sumbru al Sibiului își arată încet-încet colții. La fiecare ploaie, la fiecare stradă închisă, la fiecare opritor proaspăt montat orașul dezvăluie cum va arăta viitorul. Nasol. Foarte nasol. Cu nici 2-3 ani în urmă rânjeam superior când cineva se plângea de traficul din București și miștocăream clujenii proaspăt mutați în Florești care făceau o oră până la birou. Rânjetul a dispărut, miștourile le-am înghițit în sec. Întotdeauna ne-am dorit să ajungem din urmă orașele mai mari ale țării. Atenție ce-ți dorești, că poate se împlinește.
Cum dă o ploaie te trezești în fața unui fluviu de șoferi. Ai putea să juri că sunt începători. Zici că au pus ieri mâna pe volan pentru prima dată și n-au văzut asfalt umed până azi. Adaugă o mașină de școală, două dacă ești în ziua cu ghinion maxim, poate și o mașină de gunoi care oprește în mijlocul străzii ca să adune pubelele și ți-ai rezolvat următoarele 30 de minute. Sau îndreaptă-te spre o stradă pe care s-au montat opritoare, Calea Gușteriței, de exemplu. Am prins coadă până la giratoriul de la spital din cauza opritoarelor de la trecerea de pietoni.
Vin în fiecare zi din direcția Șura Mică, pe drumul hoților. Pe distanța Șura Mică – Piața Mică, viaductul minune îmi salvează, zilnic, 10 minute de stat în trafic. Se circulă excelent până la Piața Cibin, de unde începe măcelul. E, de departe, cea mai decentă intrare în oraș, probabil singura care nu e deranjant de aglomerată. Dinspre Șura Mare, codălău. Ambele intrări dinspre Cisnădie/Cisnădioara, măcel. Dacă aterizezi din greșeală pe Semaforului îți rogi moartea. Înspre și dinspre Gușterița am văzut weekendul trecut. A fost suficient să se închidă o stradă amețită pe care nici nu încap două mașini și s-a blocat totul. 40 de minute de pe Măgheranului până pe Bach. Nici 3 kilometri.
Problemele apar deocamdată sporadic. E foarte adevărat că nu se circulă dificil tot timpul. Sunt însă semne care ne arată înspre ce ne îndreptăm. În jurul Sibiului se construiește în draci. Sute de oameni se relocă în fiecare lună, se mută, vin din altă parte. N-au altă variantă să ajungă în centru în afara mașinii. Autobuzele vin rar și de cele mai multe ori sunt pline ochi. E evident că nu fac față. Lipsa legăturilor între linii face inutilizabilă rețeaua de transport pentru cei ce locuiesc între localități. Un dus-întors Cisnădie-Sibiu-Cisnădie costă 14 lei și îți mânâncă 50 de minute din zi. 300 de lei pe lună pentru un navetist, 18 ore petrecute în autobuzul pentru care trebuie să te deplasezi spre și de la autogară. Când cartierele acum în construcție vor fi ocupate în totalitate, în Sibiu nu vei mai putea circula. Ne vom pierde ore în șir în trafic. Deocamdată există doar idei, nimic concret, iar pașii sunt anevoioși. Administrațiile locale din zonă vor trebui să se pună la masă și să găsească soluția și asta foarte curând. Până la următoarele alegeri nu mai e mult iar aceste soluții vor cântări enorm, dacă nu chiar decisiv, în decizia alegătorilor. Alternativa, să locuim într-un București, într-un oraș cu trafic „revoluționat”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 1918
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Alex
Acum 1 oră
Florin
Acum 1 oră
Sandrino Arhitecti
Acum 1 oră
Till Eulenspiegel
Acum 1 oră
Ionutz Vl