X
infrastructura-zona-industriala-vest-tursib-7-copy

Criteriile Tursib la achiziționarea primelor zece autobuze Euro6: prețul, consumul, poluanții, garanția

Procedura de cumpărare a primelor zece autobuze Euro6 de către Primăria Sibiu a fost publicată la începutul acestei săptămâni pe Serviciul electronic al achizițiilor publice din România. Licitația estimată la 11,5 milioane de lei, fără TVA, are termen de depunere a ofertelor 4 ianuarie 2018, iar câștigătorul va fi stabilit în funcție de patru criterii.

Potrivit caietului de sarcini, autobuzele vor avea o capacitate totală de transport de minim 92 de persoane, din care minim 20 vor putea avea loc pe scaune (în afară de șofer) și trebuie să respecte normele în domeniu aplicate la nivelul Uniunii Europene. Lungimea viitoarelor mijloace de transport trebuie să fie de 12 metri, înălțimea maximă de 3,4 metri, iar lățimea – maxim 2,5 metri.
Autobuzele solicitate sunt nearticulate, cu podeaua joasă și cu minim trei uși de acces, fiecare cu câte două foi, iar toate inscripțiile din interior trebuie realizate în limba română. Podeaua viitoarelor mijloace de deplasare trebuie să fie coborâtă, fără niciun fel de trepte, iar pentru persoanele care se deplasează în cărucior trebuie asigurată rampă de acces. În zona rampei de acces va trebui să existe și un spațiu destinat căruciorului.

Persoanele cu mobilitate redusă vor trebui să aibă și locuri special amenajate. În total, în fiecare autobuz vor trebui amenajate patru locuri pentru pasagerii cu nevoi speciale, bătrâni, invalizi, femei însărcinate ori femei cu copii în brațe. „Suspensia (autobuzelor – n.r.) va fi integral penumatică, gestionată electronic, cu posibilitatea ajustării gărzii la sol atât pe o singură parte pentru accesul pasagerilor care se deplasează cu căruciorul rulant (funcția de kneeling), cât și integral în situațiile de drum cu denivelări cu limitarea vitezei de deplasare“, se mai arată în documentația de atribuire a contractului.

În interior: între 15 și 27 de grade Celsius

„Scaunele pentru pasageri vor fi realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, proprietăți antigrafitti, vopsea înglobată, antivandalism cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie“.
Referitor la instalația de climatizare solicitată, aceasta ar trebui să asigure o temperatură de cel mult 27 de grade Celsius, atunci când temperaturile exterioare sunt de 35 de grade Celsius.
În ce privește încălzirea, instalația va trebui să asigure o temperatură de minim 15 grade Celsius, atunci când afară sunt înregistrate minus 15 grade Celsius.

La fiecare ușă trebuie amplasate sisteme de numărare a călătorilor, care să asigure o precizie reală de măsurare de cel puțin 95%. Sistemul de supraveghere video va avea minim șase camere: una pe stânga pentru eventualele accidente, una pe lateral dreapta pentru a supravegherea urcarea și coborârea călătorilor, una orientată pe direcția de mers și una în spatele autobuzului. Spațiul destinat călătorilor va fi monitorizat de două camere, iar imaginile trebuie să rămână disponibile cel puțin șapte zile. „Camerele trebuie să detecteze și să avertizeze în mod automat acoperirea intenționată cu obiecte sau vopsea (…). În cazul activării sistemului de alarmă, înregistrarea video va fi salvată și blocată pe hard disk și nu va fi suprascrisă, pentru o perioadă de zece minute înainte și zece minute după alarmare”.

Reclame video în autobuze

Sistemul audio-video solicitat viitoarelor autobuze va deveni complet funcțional în momentul în care compania va pune în funcțiune un sistem de management al traficului (autobuzele vor fi dotate cu GPS, WiFi și comunicare on-line). Acest sistem va furniza celor două ecrane din zona călătorilor informațiile despre traseu, despre următoarea stație (informații furnizate prin iluminarea numelui respective stații), timpul până la următoarea stație, numărul liniei, legături cu alte linii etc. Pe aceste ecrane cu o rezoluție de minim 1920×1080 px trebuie să poată fi rulate și spoturi publicitare. Stația următoare va fi anunțată și prin sistemul audio.

În fiecare autobuz trebuie amplasate minim trei validatoare duale, care să permită atât plata cu cardul contactless a călătoriei, cât și validarea biletelor achiziționate de călători.

Prețul – 70%

Instituția care va cumpăra cele zece autobuze este Primăria Sibiu, cea care urmează mai apoi să le concesioneze societății Tursib. Tocmai de aceea, cel care semnează caietul de sarcini al procedurii de atribuire este Dan Căprariu, directorul general al companiei de transport în comun.

În ceea ce privește criteriile de atribuire ale contractului, acestea sunt patru. Prețul contează în proporție de 70%, consumul de combustibil – 15%, iar perioada de garanție – 10%. Al patrulea criteriu este costul cu poluanții, care contează în proporție de 5%. Algoritmul de calcul al costurilor cu poluanții include nu mai puțin de 29 de variabile, de la consumul de carburant, la emisiile de CO2, emisiile de CO2 pe pasager, distanța duratei de exploatare etc.

Procedura de achiziție a celor zece autobuze Euro 6 – bugetată la începutul acestui an – a fost lansată pe SEAP pe 20 noiembrie. Termenul de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru ziua de 4 ianuarie 2018. Potrivit estimărilor celor din cadrul Primăriei, evaluarea ofertelor depuse ar trebui să se încheie pe 29 ianuarie 2018. Termenul de livrare al autobuzelor anunțat de Primărie este de patru luni de la data semnării contractului, adică la începutul lunii mai 2018.

Garanții

Garanția la coroziune solicitată pentru caroserie este de minim opt ani și va trebui vopsită cu galben. La Capitolul Garanții din documentația de atribuire, însă, se detaliază că autoritățile solicită o garanție de funcționare a autobuzelor de minim 350.000 de km sau minim cinci ani (care condiție se îndeplinește prima). Ofertantul declarat câștigător va trebui să livreze, la cererea celor de la Tursib, piese de schimb pentru autobuze pe o perioadă de minim 15 ani de la livrarea autobuzelor.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Anonymus

    interesante conditiile impuse… sunt curios cati ofertanti vor fi si mai ales cine va castiga licitatia. Pun pariu ca vor fi contestatii in urma carora se vor modifica unele cerinte.
    De ce nu se pune mai mult accent pe partea de poluare ca doar asta este foarte importanta ca doar circula toata ziua prin oras. Alte tari merg deja numai pe autobuze electrice si noi…

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    x

    Eu sincer sper sa fie ceva facut in Europa centrala sau de vest! Nu Turcia, nu China, nu Bielorusia, nu BMC sau alte ottokare! Probabilitatea sa se mearga tot pe MAN este de 90%! Se doreste de mult pastrarea unei marci pt a putea specializa si a imbunatati service ul! Linii dedicate de transport in comun=mai multe sensuri unice cu dublu sens! Mai mult curaj in directia sens unic in sus pe Dumbravii si in jos pe Cisnadiei pe 2 benzi cu o giratie la Casa de sanatate! Sens unic Milea directia Selimbar -sens unic Semaforului-sens unic Stefan cel Mare! Cu benzi de autobuze pe ambele sensuri (vezi Cluj – Memorandumului- 21.dec 1989 etc.)

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      marius

      In ziua de astazi brandul spune putin despre originea pieselor componente. Mai toate marile concerne au fabrici peste tot, Cutia de viteze e produsa intr-un loc, motorul in altu, sasiul in altul, cauciuurile le fel si ansamblarea se face der regula unde este mai ieftin. Si MAZ urile Belorus au motoare si cutii de viteze factua in Germania sau Austria. Posiblie ca o parte din piese se fie manufacturate chiar in Romania.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ion Iliescu

    Asta cu MAN e in felul urmator: MAN e importat in Ro de catre Michael Horst Schmidt adica Automobile Bavaria / Contempo / MHS Motors MAN Truck etc.
    Dl. K Iohannis avea inainte sa fie presedinte tot timpul un BMW 5/7 de la nea Schmidt asa de prietenie (contract de imagine). In 2007 nea Schmidt nu a asigurat doar flota de BMW uri pt transport in CCE ci si autocare… MAN.
    Ce pariuri se fac acum pe autobuze…mana sus cine stie. (Pont: caietul de sarcini prevede si service – care se face unde? – autobaza noua Tursib e gard in gard cu MAN Truck & Bus ….tananananaaa

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Csobanel Sighianu

    Bre, numai nu mai fiți asa de prosti ca, veți zace bodaproste decat sa va ducă si pe voi in condiții decente la “sapa”!….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact