aeroport-53

Concursul pentru conducerea Aeroportului Sibiu: unui candidat îi sunt imputate prejudicii de 2 mil. de lei la Aeroportul din Mureș

Vladimir Vasilescu, unul din candidații admiși în concursul pentru funcția de director operațional al Aeroportului internațional Sibiu, face obiectul unei hotărâri a Consiliul Județean Mureș, adoptată în vederea recuperării unor prejudicii de două milioane de lei. Prejudiciile ar urma recuperate de la foștii administratori ai Aeroportului din Târgu Mureș, primul dintre aceștia fiind Vladimir Vasilescu.

Vladimir Vasilescu a fost numit în funcția de administrator executiv și pe fotoliul de președinte al Consiliului de administrație Aeroportului „Transilvania“ din Târgu Mureș în vara lui 2013, instituție de la care a plecat în vara anului trecut.
În cea mai recentă ședință a Consiliului Județean Mureș, cea din 23 noiembrie 2017, forul legislativ local a adoptat o hotărâre pentru inițierea unor demersuri în vederea recuperării a două milioane de lei, prejudicii stabilite în urma unor controale ale Camerei de conturi Mureș. Aceste misiuni de audit au vizat funcționarea Regiei autonome Aeroportul Târgu Mureș în perioadele 2010 – 2012, respectiv 2012 – 2014 și au fost urmate de o serie de rapoarte de follow-up. Fiecare astfel de raport a consemnat faptul că măsurile dispuse în urma controalelor nu au fost implementate integral, în vederea recuperării prejudiciilor descoperite. Prin urmare, cei de la Camera de conturi Mureș s-au adresat conducerii CJ Mureș, în subordinea căruia funcționează Aeroportul „Transilvania“.

Motivarea prejudiciilor: utilaje nefolosite și panseluțe inexistente

Prejudiciile constatate și a căror situație nu a fost rezolvată au fost generate – potrivit expunerii de motive care însoțește hotărârea CJ Mureș – din neîncasarea chiriilor pe spații și terenuri aflate în administrarea Aeroportului (229.543 de lei), de un contract de furnizare a unui auto degivror care nu a mai fost utilizat (1,34 de mil. de lei), angajarea unor cheltuieli de personal majorate nejustificat (108.000 de lei) sau de contracte de amenajări florale și spații verzi pentru care nu au fost întocmite acte care să ateste prestarea unor astfel de servicii (53.000 de lei). În total, valoarea acestor prejudicii este estimată la peste două milioane de lei.

Potrivit hotărârii CJ Mureș, valoarea pierderilor urmează să fie actualizată, înainte de promovarea în instanță a acțiunii de recuperare a acestor bani. Cele aproximativ două milioane de lei ar urma să fie recuperate de la cei care au administrat Regia autonomă prin intermediul căreia funcționează Aeroportul din Mureș. „Administratorul executiv – președintele consiliului de administrație poartă întreaga răspundere pentru modul în care înfăptuiește actele de administrare a regiei – art.1, alin (2) din Contractul de mandat încheiat“, invocă reprezentanții CJ Mureș decizia de a trimite în judecată foștii administratori ai Aeroportului. În fruntea listei acestor foști administratori este trecut Vladimir Vasilescu, fostul administrator executiv, urmat de Luminița Gherendi (fost președinte executiv al CA), Viorica Dobroiu (fost membru CA), Simona Biriș (fost membru CA), Aleodor Frâncu (fost administrator neexecutiv) și Ioan – Petru Pop (fost vicepreședinte executiv al CA).

Vasilescu: „habar nu am“

Pe 29 noiembrie 2017, la o săptămână de la adoptarea hotărârii CJ Mureș, reprezentanții Aeroportului din Sibiu au publicat Lista scurtă a candidaților pentru funcțiile de director general, director economic, director operațional și director comercial. Această listă a fost întocmită ca urmare a analizei dosarelor de candidatură depuse până la termenul limită, care a fost stabilit pentru ziua de 27 noiembrie 2017.

Cea mai mare concurență s-a dovedit a fi cea pentru funcția de director operațional, unde printre cele cinci nume de candidați care au trecut de selecția de dosare apare și numele lui Vladimir Vasilescu. Contactat de Turnul Sfatului, acesta a declarat că nu știe nimic de hotărârea adoptată la Mureș. „Habar nu am despre ce este vorba, este prima oară când aud de asta. Cu atât mai mult cu cât, în 2012, eu nu lucram la aeroport. Eu nu mai am nicio treabă cu aeroportul de aproape doi ani și nici nu am mai vorbit cu ei de atunci. Trebuie să văd și eu despre ce este vorba, să înțeleg”, a declarat Vasilescu. Înainte de a conduce aeroportul din Mureș, el a condus filiala Tarom din Nicosia, după cum arăta Ziarul Financiar.

Comisia de concurs: întrebăm

Consiliul de administrație al Aeroportului sibian este condus de câteva săptămâni de Gabriel Tischer. ”Nu aveam informația aceasta până acum și eu nu fac parte din comisia de selecție. Acum, dacă am primit informația, cu siguranță o voi transmite colegilor, mai ales celor din comisia de selecție”, spune președintele CA al aeroportului sibian.

Comisia de selecție invocată de el este condusă de Sebastian Dotcoș, administrator al județului. Potrivit lui, verificarea fiecărui candidat al cărui dosar a fost admis urmează să fie făcută până la proba interviului, programată în 19 decembrie. ”În regulamentul de desfășurare a concursului avem o prevedere potrivit căreia candidații își depun o declarație de consimțământ prin care își exprimă acordul de procesare a datelor personale, în scopul exclusiv al procedurii de recrutare. Acum, în perioada dintre depunerea dosarelor de candidatură și interviurile din cadrul concursului sunt câteva zile în care noi asta facem: procesăm date și informații. Prin urmare, îl vom întreba la interviu și asupra acestui lucru. Actele de la dosarul de candidatură au fost în regulă, dar acum – dacă a apărut această informație – îl vom întreba și despre această situație. Eu cu siguranță o voi face“, a declarat Dotcoș pentru Turnul Sfatului.

Prejudiciile de recuperat ca urmare a controalelor Camerei de conturi la Aeroportul din Mureș

Sursa: anexa HCJ Mureș

229.543 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure încasarea veniturilor din închirierea spațiilor și terenurilor aflate în administrarea regiei în sumă de 229.543 lei

21.186 EURO + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure încasarea diferențelor de tarif de securitate, echivalentul a 21.186 EURO, estimate în timpul controlului, datorate de operatorii aerieni Malev și Cimber Air

80.674 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin angajarea și efectuarea unor cheltuieli majorate nejustificat, reprezentând remunerații lunare brute, premii și tichete de masă, acordate fără temei legal directorului general al regiei, estimate de organul de control 80.674 lei

108.165 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin angajarea și efectuarea unor cheltuieli de personal majorate nejustificat, reprezentând sporuri salariale acordate fără temei legal, estimate de organul de control – plăți nejustificate în sumă de 84.807 lei și contribuții aferente, în sumă de 23.358 lei

60.083 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin angajarea și efectuarea unor cheltuieli de personal nejustificate, reprezentând sporuri salariale acordate pentru exercitarea controlului financiar preventiv – în condițiile în care au fost angajate și efectuate cheltuieli pe seama bugetului regiei fără viză pentru control financiar preventiv, estimate de organul de control – plăți nejustificate în sumă de 46.998 lei și contribuții aferente, în sumă de 13.085 lei

5.000 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative întocmite potrivit legii, care să confirme prestarea serviciilor de audit care au făcut obiectul Contractului de prestări servicii nr. 18 din 18.05.2012 încheiat cu Budai I. Oana Ramona

7.000 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin angajarea și efectuarea unor cheltuieli nelegate de activitatea regiei, efectuate pentru achitarea unor cursuri de formare/pregătire profesională nespecifice activităților aeroportuare, sau pentru achitarea unor polițe de asigurări de viață și pensii private pentru personalul cu funcții de conducere din cadrul regiei, estimate de organul de control la 7.000 lei – cursuri de formare/pregătire profesională, 60.817 lei – polițe de asigurări de viață și pensii private

22.305 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin achitarea unor servicii de consultanță constând în studierea, ulterior atribuirii contractelor de achiziție publică, a documentației de atribuire și a hotărârilor pronunțate de către comisiile de evaluare a ofertelor privind atribuirea contractelor de achiziție publice, estimate de organul de control la 22.305 lei

14.893 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin angajarea și efectuarea unor cheltuieli de deplasare fără documente justificative întocmite potrivit legii, care să confirme exactitatea și realitatea sumelor decontate, estimate de organul de control la 14.893 lei

53.785 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin angajarea și efectuarea unor cheltuieli pentru servicii de amenajări florale și spații verzi, fără documente justificative întocmite potrivit legii, care să confirme prestarea și recepționarea serviciilor achitate către SC Oleander Garden SRL, estimate de organul de control la 53.785 lei

53.200 lei + beneficii nerealizate
Neaplicarea măsurilor care să asigure stabilirea întinderii și recuperarea prejudiciului creat bugetului regiei prin angajarea și efectuarea unor cheltuieli pentru procurarea unor bilete de avion și servicii cazare, fără documente justificative întocmite potrivit legii, care să confirme exactitatea și realitatea sumelor achitate către SC HP Group SRL Tg.Mureș, estimate de organul de control la 53.200 lei

1.349.900 lei + beneficii nerealizate
Neverificarea de către consiliul de administrație al regiei, a modului în care a fost administrat Contractul de furnizare nr. 1 din 10.01.2008, încheiat cu SC SAERO SRL Timișoara, având ca obiect achiziția unui auto degivror pentru nave marca PREMIER model MT43P21 „Express Heat” și nedispunerea măsurilor care să asigure înlăturarea consecințelor generate de neutilizarea echipamentului achiziționat

Descarcă de aici Hotararea CJ Mures pentru recuperarea prejudiciilor produse la Aeroportul Transilvania și Anexa cu situatia centralizatoare privind prejudiciile de recuperat

Comments

comments

4 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    zzz

    Curtea de Conturi este cea mai comunistoida/securistoida institutie din Romania.
    a adunatura de “specialisti” controlati exclusiv politic.
    un butoi de scursuri morale

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      un sibian

      cu tatuca vacaroiu in frunte, la ce te astepti? este folosita ca si instrument de gunoaiele neo-comuniste totalitare denumite generic pesedisti!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cristi

    Lasa ca-l luam noi de bun la Sibiu. Ne dorim oameni competenti in puncte cheie dar se pare ca metehnele sunt aceleasi. Chiar sunt curios cine-i in aceasta comisie de selecție. O sa urmăresc cu interes acest subiect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Anchete
  • Contact