Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Interviu cu Vasile Spinean, directorul CAS Sibiu: Vin pacienți din cele mai neașteptate zone ale țării pentru tratament la Sibiu

Interviu cu Vasile Spinean, directorul CAS Sibiu: Vin pacienți din cele mai neașteptate zone ale țării pentru tratament la Sibiu

Vasile Spinean a plecat de la conducerea Spitalului Clinic Județean Sibiu și de aproape șase luni este director al Casei Județene de Asigurări de Sănătate. Timp în care spune că deschis instituția către sibieni, iar măsurile luate ajung să se simtă în mai multe locuri din țară, nu doar la Sibiu. Care sunt aceste măsuri, l-am întrebat chiar pe dumnealui.

 

Reporter: Citez dintr-o declarație a dvs.: ”Deschidem Casa către sibieni!”. În ce sens, până acum era închisă?

V. S.: Nu e închisă, evident. Mă tem că atunci când se anunță ceva se caută mult prea adânc în noțiunile utilizate. Prin deschiderea Casei către cetățeni încercăm să o facem mai prietenoasă cu aceștia.

Rep.: Ideea este totuși destul de clară, întrebarea era cum veți face acest lucru?

V. S.: Ați fost la Casă în ultima vreme?

Rep.: Nu.

V. S.: Haideți la Casă să vedeți! O să vedeți că ghișeele nu mai au sticlă între angajatul Casei, adică funcționarul publice, și asigurat, ceea ce-i oferă un confort sporit asiguratului. Microclimatul care există acum este unul care nu te duce cu gândul la o instituție publică. Faptul că ai noștri colegi derulează activitate zilnică în cadrul Biroului de Informații îi ajută să relaționeze mai bine și să-și îmbunătățească permanent modul de relaționare cu asigurații noștri. Avem grijă să avem o pagină de internet actualizată permanent. Am reușit să deschidem și o pagină de facebook unde punem cele mai importante informații care vizează instituția, la zi.

Rep.: Care este feedback-ul pe care îl primiți de la asigurați?

V. S.: Feedback-ul este unul foarte pozitiv.

Rep.: Întreb asta pentru că deși există ghișee noi fără sticlă, sau pagină nouă de facebook, totul rămâne învechit. Eu, ca asigurat, vreau să pot face totul de pe telefon sau dintr-un telefon, nu să merg să stau la Informații.

V. S.: Din păcate, sistemul de depunere al documentelor, mai ales atunci când documentele necesită aprobări, nu este un sistem pe care noi să-l putem modifica din inițiativă proprie. Există niște reglementări, niște norme, pe care noi suntem puși să le respectăm și să le aplicăm în relația cu terții, fie că este vorba despre asigurați, fie că este vorba de furnizori. Ca atare, deschiderea spre tânăra generație am încercat s-o facem tocmai pe pagina aceasta de facebook, pe care așteptăm și observații. Din păcate, am constat că și acolo sunt comentarii de la unii oameni care n-au fost niciodată în Casă dar își dau cu părerea.

Rep.: Bun venit pe internet! Nu vă așteptați să vă laude toată lumea…

V. S.: Nu aștept laude. Eu vreau doar corectitudine reciprocă. Eu îi respect pe colegii mei, îi respect pe asigurați și nu cer nimic altceva decât un tratament corect din partea tuturor celor cu care lucrez.

Rep.: Perfect de acord aici. Însă v-aș mai da un exemplu. Personal am avut nevoie recent de cardul european de sănătate și după ce am căutat pe internet documentele necesare și am sunat la Casă pentru detalii am preferat să fac o asigurare privată de sănătate. De ce durează atât de mult?

V. S.: Cât vi s-a spus că durează?

Rep.: Aproape două săptămâni.

V. S.: Este exclus. Termenul în care se emite cardul european de sănătate, de la momentul depunerii și înregistrării cererii la Casă, este de o săptămână, în șapte zile primiți cardul acasă.

Rep.: Poate mai dura o săptămână până adunam actele.

V. S.: Nu are ce să dureze atât. Putem deschide și acum site-ul nostru, este acolo un loc unde se găsesc documentele care trebuie completate pentru emiterea cardului european de sănătate. Este o banală cerere care trebui completată și semnată de solicitant, precum și o copie după buletin. Atât. Depunând cele două documente astăzi, într-o săptămână primiți cardul acasă prin poștă. Dacă optați să-l ridicați de la sediul Casei o puteți face în trei zile.

Rep.: Nu vă contrazic aici, probabil a fost greșeala mea. Dar mai am un exemplu. Acum câteva zile, în fața unui laborator privat de analize medicale, la ora 5 dimineața era o coadă de peste o sută de persoane. Oamenii se înghesuiau să prindă un loc pe listă pentru că intrau fondurile pentru anumite analize.

V. S.: Fondurile pentru decontarea analizelor nu intră la jumătatea lunii sau în a doua parte a lunii. Întotdeauna fondurile pentru analize și pentru alte investigații medicale, gen de imagistică, sunt cunoscute de furnizori de la începutul lunii, de la întâi ale lunii. Maniera în care furnizorii gândesc să-și deruleze activitatea de colaborarea cu cei care vin și li se adresează pentru investigații este în curtea lor. Dar, chiar și în aceste condiții, și aici am făcut îmbunătățiri. Pe pagina de internet a Casei există un link denumit ”Raportări furnizori”. Aici, dumneavoastră de acasă puteți să intrați și să vedeți ce vreți să faceți, analize medicale sau investigații de imagistică, și găsiți acolo vreo patru pagini de furnizori cu valoarea de contract de la începutul lunii, cu valoarea consumată din acel contract, cu numărul de programări realizate și valoarea rămasă în ziua raportării. Absolut oricând puteți vedea la care dintre furnizori mai există fonduri la categoria de investigații pe care o aveți necesară.

Rep.: Mai am o declarație a dumneavoastră. Ați spus că la Sibiu nu mai există liste de așteptare pentru radioterapie, o raritate în România. Cum s-a ajuns în situația aceasta, ce s-a schimbat?

V. S.: Două lucruri s-au schimbat. S-a schimbat nivelul de instruire al doctorilor care fac tratamentul de radioterapie, în sensul că există o curbă de învățare în orice, iar în tratamentul cu genul de aparat care există la Sibiu pentru radioterapie nu există nimeni în România învățat. Medicii care lucrează pe acel aparat au fost la traininguri în străinătate, s-au specializat.

Rep.: Și asta ține de dvs., i-ați trimis la specializare?

V. S.: Nu i-am trimis eu. Dar pe măsură ce lor le-a crescut capacitatea de tratament, Casa de Asigurări de Sănătate Sibiu a crescut nivelul de finanțare. Era în neregulă ca eu să-i aloc cuiva mai mult de cât are capacitatea să absoarbă, să-i folosească, la fel de bine ca atunci când el a ajuns la vârful de potențial eu să-l finanțez la 60%. Încet, încet, lucrurile se așază. Nu este o situație de ieri. A devenit în timp. Lucrurile s-au așezat în așa manieră încât, conform informațiilor mele, în varianta în care un bolnav trebuie să intre în tratament cu radioterapie, dacă săptămâna aceasta își face primul consult la medicul de specialitate, radioterapeut de la centrul respectiv, de săptămâna viitoare poate începe programul de tratament.

Rep.: Situația este similară în țară?

V. S.: Eu știu absolut toate centrele din țară au liste de așteptare, motiv pentru care vin pacienți din cele mai neașteptate zone ale țării pentru tratament la Sibiu. Eu cunosc caz concret, un pacient care a venit de la Giurgiu la Sibiu să se trateze, ca să nu mai aștepte până îi vine rândul la un alt centru de radioterapie, dintr-o altă zonă a țării.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

pan

Acum 6 ani

Un politruc, o nulitate-patenta de care rade lumea, un incult, obedient cu sefii, un ins care nu stie sa faca nimic util. O capusha. Mort de la nastere. Uitati-l.
Raspunde

Vena

Acum 6 ani

Ar fi curioasa o analiza a laboratoarelor agreate!!!?? Poate politic.....
Raspunde

Ana

Acum 5 ani

Orice îmbunătățire in domeniu consider ca este un element pozitiv in viata sibienilor. La cât mai multe astfel de noutăți despre evoluția pozitivă a sistemului de sănătate.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus