Investiții de peste 200 de milioane de euro, erau anunțate în Sibiu, pentru anul 2017. Mall-ul de la lângă Podul Gării trebuia să prindă contur și să se pregătească de inaugurare, cel din Șelimbăr ar fi avut acum două etaje și cinema de ultima oră, iar pe spațiul fostei berării din centru ar fi trebuit să avem acum un centru comercial modern. Progresele au fost însă mult mai mici decât se aștepta toată lumea.
Reprezentanții Sibiu Shopping City au anunțat încă din luna iunie 2016, la câteva zile după ce compania de real-estate NEPI (New Europe Property Investments) achiziționa mall-ul din Șelimbăr pentru suma de 100 de mil. de euro, că au planuri mari de viitor. Tot centrul comercial trebuia să intre într-un proces de reamenajare și modernizare.
“La Sibiu vom începe procesul de modernizare, vom aduce acolo un cinematograf sub un brand cunoscut, iar galeria va fi reconfigurată. Investiţia va fi cam de 10% din cât am plătit pentru proprietate, adică aproximativ 10 milioane de euro”, declara atunci Alex Morar, CEO-ul NEPI, pentru Ziarul Financiar. Investițiile se ridicau la 10 milioane de euro.Ce-i drept, pe tot parcursul anului 2017 s-a lucrat la mall, însă numai detalii estetice.
Abia în urmă cu câteva zile, în 8 decembrie, Consiliul Local Șelimbăr aproba noul PUZ+RLU ”Remodelare centru comercial Shopping City și extindere, înălțime maximă 30 ml”.
Asta înseamnă că, la aproape un an și jumătate de la anunțul privind extinderea și modernizarea mall-ului din Șelimbăr, lucrările pot să înceapă.
În paralel, New Europe Property Investments nu a stat degeaba și a inaugurat la Râmnicu Vâlcea un centru comercial nou.
Coincidență sau nu, tot în luna iunie 2016, Consiliul Local Sibiu aproba planul urbanistic zonal pentru un nou centru comercial, care ar urma să fie ridicat pe terenul de pe strada Lector, din zona Podului Gării.
Se anunța atunci că noul mall al Sibiului va avea o suprafață închiriabilă de 42.000 de metri pătrați.
Deschiderea era programată pentru cea de-a doua parte a anului 2018, iar investiția totală a fost estimată la 70 de milioane de euro.
Festival Shopping Center ar trebui să fie primul centru comercial de tip mall din Sibiu şi ar fi ancorat de un hipermarket. În total, proiectul prevede 160 de spaţii comerciale. Mall-ul are prevăzut și un cinematograf modern, pe o suprafață de peste 2000 de metri pătrați. De asemenea, noul mall va avea 1100 locuri de parcare, atât într-o parcare subterană cât și la suprafață.
Un an mai târziu, în iulie 2017, conducerea primăriei Sibiu anunța că a avut o întâlnire cu reprezentanții investitorilor și că proiectul merge înainte.
”Sibiul va avea un centru comercial în zona Podului Gării, pe terenul fostei fabrici Simerom. Investitorul a prezentat municipalității și instituțiilor abilitate ultimele detalii cu privire la clădire și funcționalitatea acesteia, înainte de a solicita autorizația de construcție”, au postat reprezentanții primăriei pe pagina oficială de facebook.O a doua fază a proiectului prevede construcția a o mie de apartamente, în vecinătatea centrului comercial, însă, până în prezent, nici terenul nu a fost pregătit pentru începerea construcțiilor.
Cel mai avansat proiect comercial al Sibiului, în acest moment, este Habermann Markt. Conform anunțului inițial făcut de dezvoltator, centrul trebuia inaugurat în urmă cu șase luni, însă el nici acum nu este gata.
”Operatorii culturali / sportivi din județ și nu numai, vor avea la dispoziție, din această vară, un spațiu alternativ pentru organizarea evenimentelor outdoor, situat în zona 0 a orașului. Spațiul face parte dintr-un proiect mai mare al dezvoltatorului, care se desfășoară pe o suprafață de 7.645 metri pătrați și cuprinde 57 de căsuțe modulare, inspirate din arhitectura nordică, în care vor funcționa restaurante, cafenele, magazine, magazine cu delicatese și multe altele, dar și furnizori de servicii”, anunțau reprezentanții Euro Imob International, într-un comunicat de presă.În cadrul amplasamentului au fost prevăzute zone generoase pietonale, cu mobilier urban pentru relaxare, care vor putea găzdui, periodic, spectacole, concerte, târguri sau evenimente sportive.
În total, operatorii vor avea la dispoziție o suprafață de aproximativ 1.300 metri pătrați (70 x 18.57mp). În plus, vor beneficia de o serie de facilități puse la dispoziție: o scenă demontabilă de 10 x 8 m, panouri led (4x3m), rețea wireless, multiple zone de racordare la curent trifazic și promovare prin intermediul platformei proprii de comunicare.
“Ne dorim o zonă vie și efervescentă, un punct de referință pentru cumpărături de calitate și, în același timp, un spațiu de întâlnire și socializare, în perimetrul ultracentral al orașului. Aici vor funcționa restaurante și cafenele, magazine, magazine cu produse locale și de calitate, dar esența este dată de evenimentele care vor anima Habermann Markt. Modelul nostru se regăsește în alte mari orașe europene, în care piețele de acest tip sunt puncte importante de susținere ale economiei și culturii gastronomice locale dar, în același timp, au rolul de a educa și de a inspira vizitatorii. Ne-am propus să construim un hub cultural, care să apropie oamenii, să atragă turiști și să îmbogățească, în final, comunitatea”, a declarat Viorel Horja, Manager General Euro Imob International.Lucrările în acest caz se apropie de finalizare.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Ziarul Financiar , Podul Gării , Shopping City Sibiu , Piața Mică , Sibiu Jazz Festival , cumparaturi , centru comercial din Bagdad , habermann markt , Consiliul Local Sibiu , Râmnicu Vâlcea , Asistenţă Socială Sibiu , Promenada Mall , Podului Gării , Pentru Sibiu , Reprezentanții Sibiu Shopping , Euro Imob International , Consiliul Local Şelimbăr , Viorel Horja , Alex Morar , Festival Shopping Center , Manager General Euro Imob Inte
Vizualizari: 9541
Ultimele comentarii
Acum 59 minute
Matei
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
John
Acum 1 oră
John
Acum 1 oră
Adina