X
tramvai prima plimbare-23

Prima plimbare cu noul tramvai. „Pentru mine e o întoarcere în timp” | Foto

Tramvaiul de la Rășinari a pornit astăzi la prima plimbare oficială. Oameni de toate vârstele s-au „îmbarcat” și au plecat la drum, într-una din cele mai frumoase și vechi modalități de transport din istoria Sibiului, pe traseul creat acum zeci de ani de rășinăreni. În prezent însă, traseul tramvaiului este mai scurt – de la Grădina Zoologică din Sibiu până la Centrul de Informare Turistică din Rășinari.

La 12 km de Sibiu, pe drumul spre Păltiniş, ni se dezvăluie privirii Răşinariul, cea mai mare comună din Mărginimea Sibiului. Satul care păstrează astăzi parțial vechile preocupări pastorale este legat de oraș, din 1947, printr-o linie de tramvai electric. După câțiva ani buni în care tramvaiul a mai circulat rareori, mai mult pentru evenimente culturale și niciodată pentru adevărate plimbări în natură, în sfârșit Rășinariul a deschis oficial linia de tramvai spre Sibiu.

„Am lucrat 16 ani pe tramvaiele vechi și apoi am făcut o pauză de vreo șase ani pentru că nu a mai mers tramvaiul o perioadă. E ca mersul pe bicicletă. Nu ai cum să uiți așa ceva. Nici nu e dificil iar drumul e chiar plăcut. În afară de o atenție mărită la fir să nu fie rupt și să nu fie ceva pe linie, nu trebuie să fii atent la depășiri sau alte detalii așa cum este atunci când conduci o mașină. De-a lungul timpului am văzut de toate – căprioare, vulpi, veverițe. Doar urși nu am văzut. Drumul acesta e cel mai frumos primăvara”, povestește Dorel Hila, vatman.

tramvai prima plimbare-5

Tramvaiul merge cu o viteză medie de 20-30 km/h, în așa fel încât turiștii să aibă parte de cea mai frumoasă experiență. Ar putea merge chiar și cu 70 km/h, dar scopul plimbării este de relaxare și nu de a ajunge rapid din punctul A în punctul B. Așadar, după un drum de 20-30 de minute, tramvaiul a ajuns la primii săi călători.

tramvai prima plimbare-7

Câteva zeci de persoane au așteptat nerăbdătoare să urce în faimosul tramvai adus direct din Austria. Călătoria a avut un impact mai mare asupra celor care pe vremuri obișnuiau să meargă cu tramvaiul pentru că era singura legătură dintre Rășinari și Sibiu.

„Pentru mine e o întoarcere în timp, pentru că am călătorit și de plăcere, dar am călătorit și cu grupuri de elevi. Am fost învățătoare în Calea Poplăcii și la Piața Cluj și mergeam la muzeul din Rășinari, cu tramvaiul. Prin ’57 am fost și într-o tabără. E ceva deosebit pentru cei de acum, ori pe când eram noi elevi era linia mai lungă și asta era legătura dintre Sibiu și Rășinari. Linia aceasta a fost făcută de rășinărenii de altă dată, oameni de suflet, care au făcu un lucru bun din toate punctele de vedere”, își amintește Salomia Vonica.

Tramvaiul este într-o stare foarte bună, iar o plimbare cu el este cu adevărat o plăcere. Doar că, la fel ca în orice primă încercare, și acest prim drum a avut o mică problemă. O scurtă oprire din motive tehnice, o mică intervenție și totul a pornit din nou.

La sosirea în Rășinari, călătorii au fost omeniți cu vărzar, țuică, brânză și pâine cu sare.

Program de plimbări cu tramvaiul

Cursa urmează să devină o obișnuință pentru această zonă, iar în fiecare final de săptămână, turiștii se vor putea bucura de o plimbare zoo-rășinari și înapoi, pentru 8 lei/adult și 4 lei/copil.

Până în luna martie a acestui an, tramvaiul va circula în fiecare duminică între orele 12:30 și 14:00, cu plecare de la Zoo. Din martie, primarul din Rășinari, Bogdan Bucur, își propune să creeze un program și pentru zilele de sâmbătă.

 

Foto: Cristina Bălău

tramvai prima plimbare-4 tramvai prima plimbare-17 tramvai prima plimbare-18 tramvai prima plimbare-22 tramvai prima plimbare-2 tramvai prima plimbare-27

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

16 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Tramvai fara sine

      Tramvaiul are nevoie de sine pentru a se deplasa, si nu poate merge pe iarba. Daca nu ati observat intre zoo si cimitir nu mai exista sine, au fost scoase si vandute la fier vechi de catre Tursib. Felicitari Primariei Sibiu.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Anonim

    Comuna are alte prioritati, precum furnizarea gazului. Nu aveam nevoie de tramvai!!! Avem nevoie de gaz, pentru a putea trai ca in secolul 21. Multumim Primariei Rasinari pentru tramvaiul, care nu ne ajuta cu nimic!

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dancp2

    cine lo desfiintat ca circula de la steaua la rasinari prin 70-75?
    dupa aia de la cimitir la rasinari
    si se facea naveta buna cu el prin 80-95
    fiind e drept vechi da nepoluant
    si dupa un timp gata! nui rentabil

    din cte stiu lo construit rasinarenii prin 1953,oameni harnici
    unde este o istorie a tramvaiului de la infiintare pina la desfiintare?

    chestia cu sinile nu am inteleso ale cui erau a tursibului sau a rasinariului?
    nu raspinde nimeni?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      x

      Tramvaiul ce apartinea orasului Sibiu circula pe ruta Gara-Balcescu-Victoriei-Cimitir-Han Dumbrava! Pana in anii 70 exista o intoarcere tip triunghi (cum mai exista in prezent doar in Rasiniari)! Si astazi daca mergem in plimbare se mai poate distinge malul de pamant din padure( in spatele restaurantului Jacob grillhouse-de pe pista de biciclete se vede)! In 46, dupa razboi, rasinarenii au primit un raspuns negativ de la CFR in ceea ce priveste legarea satului cu o linie de tren si atunci au cerut voie Sibiului, ca pe propriile costuri sa prelungeasca actuala linie de tramvai pana la Rasinari! Acst lucru s-a intamplat in perioada 46-48 astfel ca localnicii lucrau pe atunci si pt 2 kg malai/lucrator! Din 48-51 circula pe aceasta linie un simplu motor diesel, abia dupa electrificarea liniei pe stalpi de lemn (care au existat pana in urma cu un an) s-au introdus vechiile tramviae sibiene pe acea linie! Bineinteles ca, odata cu nationalizarea, toata reteaua a trecut in subordinea regiei de transport Sibiu! O data cu relocarea depului de tramvaie de pe str. Uzinei sus pe CL. Dumbravii(1967), s-a realizat si linia pe str. Argesului-Dumbravii-Cimitir! Apoi in 70 se renunta la prinicpala linie Gara-Steaua dupa ce in 66 se renunta si la linia dinspre Turnisor! In acea perioada se renunta la triunghiul de la Dumbrava si se face ruta principala Steaua-Rasinari!Pana la sfarsitul anilor 90 circulau 2 tramviae pe linia Cimitir-Rasinari si in ore de varf chiar 3! Simultan se pleca de la capete de linie si faceau cruce la Fabrica Dumbrava, un al 3lea asteptand la Cimitir! Pana atunci si traficul era altul si starea liniilor alta! Datorita faptului ca orasul Sibiu a investit in anii 80 mai departe in troleibuz, deoarece arhitectura orasului facea aproape imposibila introducerea tramvaiului in sens dublu cu linii pe mijlocul bulevardelor, tramvaiul sibian doar a fost conservat pana in anii 2010! Ne mai existand interes pt acesta inca din anii 70 el a supravietuit ca linie rurala pana cand tocmai rasinarenii il sabotau cu transport microbuz neautorizat. Apoi, odata cu ridicarea nivelului de trai-toti avem 2-3 masini, tramvaiul a fost tinut in viata ani buni doar pt a nu se distruge (anii 2000) dar, odata cu mutarea depoului de pe Dumbravii (67-17) s-a renuntat si la depul de tramvai si linia ce mai apartinea Sibiului (Depou Tursib- Dumbrava)! Viitorul lui este exclusiv turistic! La cat mai multi ani

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ioan

    Cred ca ar trebui refacut vechiul traseu al tramvaiului -ar creste atractia Sibiului. Mai sunt si azi linii de tramvai prin unele curti de pe Balcescu, ar fi deosebi sa ai curse din Piata Mare pana la Zoo, Muzeul Satului, Rasinari. In plus, traficul ar fi descongestionat.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Liviu

      E un pic mai dificil cu sinele prin oras. Romanasii nostri nu stiu sa asfalteze nici in jurul gurilor de canal..d’apai de-a lungul sinelor. Acum e cat de cat pusa la punct infrastructura pe centru si bulevardele mari. Cu sinele am ajunge iarasi in perioada 97-2000…cand uneai groapa cu groapa prin tot orasul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact