X
vgp parc industrial 2

Peste patru hectare de construcții: a fost demarat proiectul celui mai mare parc logistic din Sibiu

Administrația locală a lansat consultării publice documentația urbanistică a unui parc logistic și de producție, ce urmează a fi construit la ieșirea din Sibiu înspre Mediaș. Odată finalizat, acest proiect va deveni cel mai mare parc logistic din zonă.

Terenul pe care va fi construit noul parc industrial are o suprafață totală de zece hectare (97.036 de mp). Folosit în prezent ca suprafață agricolă, terenul este situat la ieșirea din Sibiu înspre Mediaș (cu acces la DN14), imediat după trecerea pe sub autostrada A1.
“Se propune elaborarea unui PUZ pentru construirea a trei hale (cu funcțiunea de depozitare-logistică, servicii și mică producție nepoluantă) și a clădirilor anexe. Halele vor avea regim de înălțime Parter + 2 Etaje parțiale”, se arată în documentația supusă consultării publice de către reprezentanții administrației locale. Una dintre hale (cea propusă pentru zona dinspre DN14) va avea o suprafață construită de 11.715 mp (96,9 x 120,9 m), iar celelalte două vor avea suprafețe de câte 16.067 de mp (132.9 x 120.9 m). Cu cei 200 de mp ai construcțiilor anexă, suprafața construită pentru viitorul parc logistic este de 45.500 de mp.

puz parc logistic

Documentația urbanistică propune amenajarea unui nou sens giratoriu

Un nou sens giratoriu

Înălțimea maximă a clădirilor nu va depăși 20 de metri. “Clădirile propuse se vor integra în caracterul general al zonei și se vor armoniza cu aspectul general al zonei ca arhitectură și finisaje. Se interzice folosirea azbocimentului și a tablei strălucitoare de aluminiu pentru acoperirea clădirilor, garajelor și anexelor. Aspectul clădirilor va exprima caracterul și reprezentativitatea funcțiunii și va răspunde exigențelor actuale ale arhitecturii europene de “coerență” și “eleganță””, mai propun inițiatorii documentației urbanistice.

Procentul de ocupare a terenurilor este propus a fi de 60%, iar coeficientul de utilizare a terenurilor – 1,5.

“În interiorul clădirilor se vor amenaja spații de depozitare-logistică, birouri, spații pentru producție nepoluantă, spații tehnice, zone sociale pentru personal și grupuri sanitare”, PUZ-ul supus dezbaterii publice

Pentru accesul în viitorul parc logistic este propusă amenajarea unui sens giratoriu cu o rază de 12 m, la intersecția DN14 cu breteaua de ieșire/urcare pe autostrada A1. “Prin realizarea acestui sens giratoriu se va asigura accesul optim pe terenul studiat, dar și o mai bună circulație a autovehiculelor care tranzitează zona”, arată inițiatorii proiectului. Pentru dezvoltarea acestui parc industrial, investitorii belgieni au obținut avizele favorabile de la principalii deținători de rețele în zonă (Apă-Canal, Apele Române, Transgaz, Electrica Transilvania Sud, Telekom etc). O parte din rețelele acestor societăți vor trebui deviate.

În interiorul viitorului parc logistic vor fi amenajate 252 de locuri de parcare pentru autoturisme și 84 de platforme de staționare pentru camioane. Spațiile verzi propuse vor acoperi o suprafață de aproximativ două hectare.

vgp parc industrial 1

Simulare folosită de cei de la VGP pentru a însoți anunțurile de închiriere

“Competiția” celor mai mari parcuri

Investiția demarată de belgienii de la VGP o va “detrona” pe cea anunțată de cei de la Zacaria. La finele anului trecut, cei de la Zacaria anunțau demararea lucrărilor pentru primii 10.000 de mp de spații de producție în Network Industrial Park, situat în zona de est a Sibiului. Planurile acestui parc prevăd amenajarea unor construcții cu o suprafață totală de 46.000 de mp (pe un teren de 86.000 de mp).
Trei etape

VGP este o companie multinațională cu sediul central în Belgia, care deține și administrează parcuri logistice și industriale în Germania, Cehia, Lituania, Estonia, Slovacia, Ungaria și România. În țara noastră a construit un astfel de parc industrial la Timișoara, pe un teren de 160.000 de mp, unde au fost ridicate spații de depozitare, de mică producție și administrative cu o suprafață de 70.000 de mp.

Investiția de la Sibiu a fost anunțată de reprezentanții multinaționalei în primăvara anului trecut. Prețul de închiriere a suprafețelor industriale pornește de la 3,5 euro/mp, iar birourile ce urmează a fi amenajate aici au fost anunțate a fi din categoria A. Parcul logistic urmează a fi construit în trei etape (corespondente fiecărei hale din proiect).

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alzara 1918

    Excelent teren agricol folosit de grădinarii bulgari veniți in maierii Sibiului după primul război mondial .
    Sunt terenuri infertile dincolo de Poligonul Poplaca .
    Când vom avea grija de terenurile fertile ?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      *zzz

      Daca exista autostrada la Poplaca se făcea acolo…nu poti face asemenea hale intr-o zona fara cale de acces din drumulurile principale …probabil acolo o sa ajunga zilnic cateva zeci de camioane…iti convine sa treaca prin oras pentru a ajunge pe Calea Poplacii?? Dupa cum zici de abia am reușit sa eliberăm orașul de traficul greu ca tu il vrei inapoi

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dan

    bine ca belgienii pot devia o linie de inalta tensiune care este pe amplasament iar noi ca romani nu am putea sa schimbam nici macar o gura de canal sparta din proximitatea terenului nostru

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    el

    1. Zona era buna ptr un nou stadion al Sibiului cu anexe si parcare imensa asa cum au marile cluburi din Europa.
    2. Daca se face o cale de acces la parcul asta, asemenea celei de la Mall sa vezi aglomeratie!
    3. Tot se lanseaza proiecte, sa vedem si finalizarea. De curand era mare tam tam la Lacul lui Binder! Ce se mai aude?
    Tot inainte!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Un sibian

      1. daca pui stadion in zona aia, zilele cu meci o sa paralizeze total traficul in zona. Daca ai meci duminica… dumnezeu cu mila. Targul oricum omoara total traficul in zona aia, accesibila numai prin viaductul de peste gara mica. La un meci de fotbal o sa vina toti sibienii cu masina proprie. Transport in comun pana acolo e ca si inexistent (autobuzul 1). Stadionul ar genera acelasi trafic precum mall-ul
      2. Cel mai mare trafic generat de un parc logistic este preluat de autostrada. In principiu vin TIR-uri sa incarce/descarce, iar acolo langa este intrarea pe autostrada. Cred ca doar o mica parte din marfa o sa fie destinata Sibiului, si chiar daca o sa fie, cred ca este mai degraba destinat zonelor industriale din Vest sau Est, ambele accesibile de pe autostrada.
      3. se lanseaza proiecte de catre primarie, de ex lacul lui binder. Stim cu totii cum decurg alea. Aici o sa fie investitie privata. Asta o sa fie finalizata cu mult inainte ca primaria sa faca ceva pe lacul lui binder.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact