Vineri,
29.03.2024
Innorat
Acum
13°C

Șelimbărenii scapă de cozile din Sibiu. Primăria Șelimbăr face serviciu de evidența persoanelor

Șelimbărenii scapă de cozile din Sibiu. Primăria Șelimbăr face serviciu de evidența persoanelor

Consilierii locali din Șelimbăr au votat înființarea Serviciului Public Comunitar de Evidența Persoanelor pentru cei peste 10 mii de locuitori ai comunei. Într-o primă fază, Serviciului Public Comunitar de Evidența Persoanelor Șelimbăr va deservi populație pe probleme legate de stare civilă și evidența populației, urmând ca în viitor serviciile să se diversifice.

În urma acestui demers, vor fi angajate trei persoane care vor deservi locuitorii comunei Șelimbăr și pe cei ai satelor aparținătoare: Bungard, Mohu și Veștem. ”În prezent, locuitorii comunei Șelimbăr și satelor aparținătoare sunt deserviți din punct de vedere al evidenței persoanelor și ghișeu unic de către Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al municipiului Sibiu. Pentru a solicita și primi documente de identitate – pașapoarte, permise de conducere auto, certificate de înmatriculare auto, plăci cu numere de înmatriculare, locuitorii comunei noastre sunt nevoiți să parcurgă o distanță semnificativă, să solicite la locurile de muncă învoiri, atât la depunere, cât și la ridicarea actelor de identitate noi sau în care au fost înscrise mențiuni privind adresa de reședință, situație care corelată cu lipsa mijloacelor de transport care să circule regulat pe acest traseu și a costurilor generate de aceste deplasări, le determină greutăți”, spune primarul comunei, Marius Grecu în motivarea înființării acestui serviciu.

În cadrul noului serviciu vor lucra trei funcționari, în baza unui program ce va fi stabilit ulterior.

 

Acte procesate într-o săptămână

 

Administrația Șelimbăr susține că prin crearea noului serviciu, cetățenii comunei vor scăpa de cozile de la Sibiu. ”La nivelul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al municipiului Sibiu sunt deserviți pe această linie cetățenii municipiului reședință de județ, precum și ai altor nouă comune arondate, inclusiv comuna noastră, motiv pentru care, în respectiva locație fluxul de cetățeni este permanent mare, iar timpii de așteptare proporționali. Din cauza volumului mare de muncă de la nivelul acestui serviciu, intervalul între depunerea actelor necesare și ridicarea noilor acte de identitate este de asemenea considerabil, variind de la 10 zile lucrătoare, mergând până la 15-20 de zile în perioadele sărbătorilor pascale sau de Crăciun sau în luna august, când un număr mare de cetățeni care muncesc sau studiază în străinătate se întorc în țară și se ocupă de reglementarea situației lor pe linia actelor de identitate sau de stare civilă”, se mai arată în motivarea hotărârii, semnată de primarul Marius Grecu.

Administrația Șelimbăr consideră că se estimează că intervalul respectiv să fie redus la o săptămână, indiferent de împrejurările descrise mai sus.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Cl. Anul politic

Acum 6 ani

Dar Maricuța mai e în evidență ?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus