Joi,
25.04.2024
Innorat
Acum
8°C

Bugetul Tursib pe 2018: prime de 30.000 de lei pentru cei din conducere

Bugetul Tursib pe 2018: prime de 30.000 de lei pentru cei din conducere

Pentru directorul general și membrii consiliului de administrație al societății de transport public Tursib, proiectul de buget pe anul în curs prevede posibilitatea acordării unor prime de 30.000 de lei, în total. Primele vor fi acordate doar dacă vor fi îndeplinite mai multe criterii de performanță. Pentru anul în curs, flota Tursib ar urma primenită cu 60 de noi autobuze.

Pentru anul în curs, conducerea Tursib estimează că va înregistra venituri totale de peste 39 de milioane de lei, raportat la cheltuieli totale estimate la 35,1 milioane de lei. Cele mai mari venituri pentru Tursib rămân subvențiile acordate din bugetul Sibiului pentru a acoperi cheltuielile generate de gratuitățile oferite pensionarilor și reducerile pentru elevi și studenți. În total, Tursib estimează să încaseze 21,6 milioane de lei din aceste subvenții, sumă comparabilă cu cea de anul trecut. În schimb, din vânzarea de bilete și abonamente, cei de la Tursib estimează că vor încasa în acest an 16,7 milioane de lei, o sumă cu 3,5% mai mare decât cea de anul trecut (când încasările din bilete și abonamente au fost de 16,1 milioane de lei).

60 de noi autobuze

Cele mai mari cheltuieli ale societății sunt cele cu bunurile și serviciile, cheltuieli estimate la 15,6 milioane de lei (din totalul de 35,1 cheltuieli totale în 2018). Cheltuielile vor crește cu aproximativ 5-6% față de cele de anul trecut deoarece conducerea societății estimează o creștere a prețurilor combustibililor.

În plus, creșterea de cheltuieli este generată și de faptul că, din acest an, în flota Tursib ar urma să intre alte 60 de noi autobuze (pentru care vor fi montate noi validatoare, e nevoie de noi asigurări CASCO etc). Zece dintre acestea sunt în curs de achiziționare de către Primăria Sibiu (care le va concesiona, mai apoi, societății). Restul de 50 de autobuze sunt în curs de achiziție de către Tursib, care a contractat pentru acest lucru un credit de 55,3 milioane de lei, de la BERD, pentru o perioadă de nouă ani (credit care, de asemenea, a generat noi cheltuieli).

"Etapa care urmează, în cadrul preocupărilor noastre, cu scopul îmbunătățirii calității serviciilor de transport public local de persoane, o constituie înlocuirea flotei de autobuze, cu autobuze noi, moderne, care să asigure un confort sporit de transport cetățenilor municipiului Sibiu, personalului operatorilor economici și instituțiilor publice. Prin modernizarea flotei de autobuze, urmărim creștere numărului de cetățeni ai municipiului Sibiu transportați la locurile de muncă sau în zonele de interes pentru aceștia și în felul acesta să contribuim la reducerea aglomerației și poluării de pe străzile municipiului Sibiu, crearea premiselor pentru dezvoltarea în continuare a activităților turistice în municipiul Sibiu" se arată în raportul întocmit de conducerea Tursib în susținerea bugetului pe anul în curs.
Lista investițiilor propuse de Tursib pentru anul în curs este deschisă de cele 55,3 milioane de lei estimate a fi cheltuite pentru achiziția celor 50 de autobuze (15 autobuze articulate, de 18 metri, și 35 de autobuze de 12 metri). Autobuzele ar urma să circule pe străzile orașului din a doua parte a acestui an. O altă cheltuială semnificativă - 221.000 de lei - este pentru proiectarea și construirea unei parcări. Totodată, conducerea Tursib mai intenționează achiziția de noi chioșcuri pentru vânzarea de bilete, a unui aparat ultrasonic pentru curățat, dar și sisteme noi de ticketing.

Se triplează cheltuielile cu cei din conducerea societății

Din cele 35,1 milioane de lei estimate a fi cheltuite de Tursib în cursul acestui an, la capitolul "Cheltuieli cu personalul", este prevăzută o creștere de 7,5% față de anul trecut, până la un total de 15,3 milioane de lei. "Această creștere a cheltuielilor cu personalul este efetul creșterii cheltuielilor de natură salarială (104,8%), care cuprind cheltuielile legate de salarii și bonusuri (cheltuieli sociale și tichete de masă), efectul creșterii contribuțiilor datorate de angajator (contribuția asiguratorie pentru muncă) în procent de 190,54% și efectul creșterii cheltuielilor legate de contractele de mandat (282,96%)", se arată în raportul care însoțește propunerea de buget al Tursib pe anul în curs.

Proiectul arată că societatea va avea cheltuieli de aproape trei ori mai mari cu personalul angaat prin contract de mandat, adică directorul general și membrii Consiliului de administrație. "În ceea ce privesc cheltuielile aferente contractului de mandat și a altor organe de conducere și control, comisii și comitete, în anul 2018 s-au bugetat cheltuieli mai mari cu 186,92% datorită faptului că indemnizația directorului general (componentă fixă) s-a stabilit la suma de 13.700 de lei lunar, iar indemnizația membrilor consiliului de administrație (componentă fixă) la suma de 5.400 de lei lunar (pentru cei trei membri ai CA - n.r.). De asemenea, s-au bugetat cheltuieli privind componenta variabilă atât pentru directorul, general, cât și pentru membrii CA în sumă de 30.000 de lei", se mai arată în raportul amintit. Primele pentru directorul general și consiliul de administrație vor fi acordate în funcție de îndeplinirea unor praguri de indicatori, trei la număr. Pentru îndeplinirea fiecăruia, cei din conducere vor primi drept bonus echivalentul unei indemnizații lunare.

Până la finele anului societatea Tursib planifică să își crească numărul de angajați de la 318 la finele lui 2017 la 324, prin angajarea unor noi șoferi pentru noile autobuze.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

Mihai

Acum 6 ani

Ce maaaa !! Prime pentru mizerie, intarziere si incompetenta???
Raspunde

Alzara 1918

Acum 6 ani

Dacă nu realizează indicatorii sunt penalizat. , destituiți ? Drscentralizarea in România -un eșec administrativ și un jaf financiar !
Raspunde

dancp2

Acum 6 ani

tursib subventionat de primarie primaria da bani de prime la tursib cerc inchis pe BANII nostrii
Raspunde

Șoferul nemultumit

Acum 6 ani

Lucrez Șofer în această firmă de multi ani,am trecut prin situația grele de foarte multe ori dar niciodată până acum conducerea nu a luat bani pe incompetență,deși nu fac parte din niciun sindicat,susțin de la început băieți care au luat taurul de coarne și au constituit un nou sindicat,lupta iar când câștigă împart victoria cu toți angajații,cînd pierd își asumă singuri tot ce înseamnă rău din partea celor care ar trebui sa fie lângă ei, apreciez că și angajat faptul că iau atitudine și încearcă să rezolve astfel de situații ,de gen hoție. Rușine domnilor Directori și membrii CA. Sa nu uitați că noi Soferii aducem bunăstarea firmei și tot noi suntem scuipați de publicul călător datorita nevolniciei dvs. RUSINE!!!
Raspunde

Vali

Acum 6 ani

Asa,dati prime ca prostii ingheata prin statii asteptand sa vina autobuzele conduse de niste "șoferi" ai iadului nesimtiti si obraznici,care îi duc la destinatie ca pe cartofi. Suntem prea buni,dar si prosti fiindca acceptam.
Raspunde

legea

Acum 6 ani

legea 31/1990 R prevede si raspunderea administraturilor pentru management defectuos , asa ca nu ar trebui lasati sa asa , de expemplu acum ei decid vanzarea terenului de pe Calea Dumbravii, este in afara legii, deoarece peste 20% din acapitalul social conf. legii nu au dreptul sa decida. Actionarul trebuie sa decida , in speta Municipiul Sibiu, adica populatia
Raspunde

Bsi_Hermannstadt

Acum 6 ani

Sunt electrice cumva autobuzele astea daca "ne dorim sa contribuim la reducerea... poluarii" ? @ Traian D: Ar fi chia rpotrivit sa fie prezentate aici si acele obiective de performanta, pentru ca semnarea unui contract de achizitie chiar nu poate fi numita performanta.
Raspunde

B.Utoru

Acum 6 ani

Discutau doi șoferi de la Tursib: -Mă, am auzât că la noi s-o dat prime. -Daaa? Și cât? Și cui? -Păi, directoru general în jur de 30.000, adjunctu în jur de 20.000, contabilu șef în jur de 10.000? -Și tu? -Io, înjur de azi dimineață.
Raspunde

r

Acum 6 ani

asa ma dati prime la sefi si la angajati luati pielea de pe ei....da-I dracu de sclavi
Raspunde

Sibian scarbit de Fodor

Acum 6 ani

Acuzam administratiile din sudul si estul Romaniei ca sunt incompetente, pline de hoti si prosti. Ia uite ce se intampla in Ardealul nostru, plin cu oameni harnici, cu randuiala si seriosi! Sibiul are cea mai proasta si infecta administratie din 90 incoace! Proasta din primarie trebuie sa se care la azil impreuna cu toti dinozaurii de prin deconcentrate si societati ale CL!
Raspunde

de acord

Acum 6 ani

perfect de acord ! naiba stie cum ii aleg sibienii !
Raspunde

Calatorul

Acum 6 ani

Ieri au fost sarite 3 curse de 11 la rand.. o ora pe ger au asteptat oamenii si nu a venit nimic! Dezastru.
Raspunde

Ridichie Iglesias

Acum 6 ani

Primele se dau pentru Incompetenta ,deci sunt in regula.Eu as zice ca ar trebui marite putin.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus