Pentru directorul general și membrii consiliului de administrație al societății de transport public Tursib, proiectul de buget pe anul în curs prevede posibilitatea acordării unor prime de 30.000 de lei, în total. Primele vor fi acordate doar dacă vor fi îndeplinite mai multe criterii de performanță. Pentru anul în curs, flota Tursib ar urma primenită cu 60 de noi autobuze.
Pentru anul în curs, conducerea Tursib estimează că va înregistra venituri totale de peste 39 de milioane de lei, raportat la cheltuieli totale estimate la 35,1 milioane de lei. Cele mai mari venituri pentru Tursib rămân subvențiile acordate din bugetul Sibiului pentru a acoperi cheltuielile generate de gratuitățile oferite pensionarilor și reducerile pentru elevi și studenți. În total, Tursib estimează să încaseze 21,6 milioane de lei din aceste subvenții, sumă comparabilă cu cea de anul trecut. În schimb, din vânzarea de bilete și abonamente, cei de la Tursib estimează că vor încasa în acest an 16,7 milioane de lei, o sumă cu 3,5% mai mare decât cea de anul trecut (când încasările din bilete și abonamente au fost de 16,1 milioane de lei).
60 de noi autobuze
Cele mai mari cheltuieli ale societății sunt cele cu bunurile și serviciile, cheltuieli estimate la 15,6 milioane de lei (din totalul de 35,1 cheltuieli totale în 2018). Cheltuielile vor crește cu aproximativ 5-6% față de cele de anul trecut deoarece conducerea societății estimează o creștere a prețurilor combustibililor.În plus, creșterea de cheltuieli este generată și de faptul că, din acest an, în flota Tursib ar urma să intre alte 60 de noi autobuze (pentru care vor fi montate noi validatoare, e nevoie de noi asigurări CASCO etc). Zece dintre acestea sunt în curs de achiziționare de către Primăria Sibiu (care le va concesiona, mai apoi, societății). Restul de 50 de autobuze sunt în curs de achiziție de către Tursib, care a contractat pentru acest lucru un credit de 55,3 milioane de lei, de la BERD, pentru o perioadă de nouă ani (credit care, de asemenea, a generat noi cheltuieli).
"Etapa care urmează, în cadrul preocupărilor noastre, cu scopul îmbunătățirii calității serviciilor de transport public local de persoane, o constituie înlocuirea flotei de autobuze, cu autobuze noi, moderne, care să asigure un confort sporit de transport cetățenilor municipiului Sibiu, personalului operatorilor economici și instituțiilor publice. Prin modernizarea flotei de autobuze, urmărim creștere numărului de cetățeni ai municipiului Sibiu transportați la locurile de muncă sau în zonele de interes pentru aceștia și în felul acesta să contribuim la reducerea aglomerației și poluării de pe străzile municipiului Sibiu, crearea premiselor pentru dezvoltarea în continuare a activităților turistice în municipiul Sibiu" se arată în raportul întocmit de conducerea Tursib în susținerea bugetului pe anul în curs.Lista investițiilor propuse de Tursib pentru anul în curs este deschisă de cele 55,3 milioane de lei estimate a fi cheltuite pentru achiziția celor 50 de autobuze (15 autobuze articulate, de 18 metri, și 35 de autobuze de 12 metri). Autobuzele ar urma să circule pe străzile orașului din a doua parte a acestui an. O altă cheltuială semnificativă - 221.000 de lei - este pentru proiectarea și construirea unei parcări. Totodată, conducerea Tursib mai intenționează achiziția de noi chioșcuri pentru vânzarea de bilete, a unui aparat ultrasonic pentru curățat, dar și sisteme noi de ticketing.
Se triplează cheltuielile cu cei din conducerea societății
Din cele 35,1 milioane de lei estimate a fi cheltuite de Tursib în cursul acestui an, la capitolul "Cheltuieli cu personalul", este prevăzută o creștere de 7,5% față de anul trecut, până la un total de 15,3 milioane de lei. "Această creștere a cheltuielilor cu personalul este efetul creșterii cheltuielilor de natură salarială (104,8%), care cuprind cheltuielile legate de salarii și bonusuri (cheltuieli sociale și tichete de masă), efectul creșterii contribuțiilor datorate de angajator (contribuția asiguratorie pentru muncă) în procent de 190,54% și efectul creșterii cheltuielilor legate de contractele de mandat (282,96%)", se arată în raportul care însoțește propunerea de buget al Tursib pe anul în curs.Proiectul arată că societatea va avea cheltuieli de aproape trei ori mai mari cu personalul angaat prin contract de mandat, adică directorul general și membrii Consiliului de administrație. "În ceea ce privesc cheltuielile aferente contractului de mandat și a altor organe de conducere și control, comisii și comitete, în anul 2018 s-au bugetat cheltuieli mai mari cu 186,92% datorită faptului că indemnizația directorului general (componentă fixă) s-a stabilit la suma de 13.700 de lei lunar, iar indemnizația membrilor consiliului de administrație (componentă fixă) la suma de 5.400 de lei lunar (pentru cei trei membri ai CA - n.r.). De asemenea, s-au bugetat cheltuieli privind componenta variabilă atât pentru directorul, general, cât și pentru membrii CA în sumă de 30.000 de lei", se mai arată în raportul amintit. Primele pentru directorul general și consiliul de administrație vor fi acordate în funcție de îndeplinirea unor praguri de indicatori, trei la număr. Pentru îndeplinirea fiecăruia, cei din conducere vor primi drept bonus echivalentul unei indemnizații lunare.
Până la finele anului societatea Tursib planifică să își crească numărul de angajați de la 318 la finele lui 2017 la 324, prin angajarea unor noi șoferi pentru noile autobuze.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Primăria Sibiu , Timpuri Noi , Primei Case , componenta variabila , Replica Tursib , Pentru Sibiu , autobuze
Vizualizari: 4134
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Kokos
Acum 9 ore
GPL hipstere
Acum 9 ore
Eu
Acum 11 ore
Lumina vine de la rasarit
Acum 11 ore
De curiozitate