X
autostrada (10)

Ministerul Finanțelor nu dă bani pentru autostrada Sibiu – Pitești. ”Nu au fost îndeplinite cerințele”

Ministerul Finanțelor a anunțat astăzi că proiectul autostrăzii Pitești Sibiu nu a parcurs toți pașii necesari pentru a putea fi ”selectat și bugetat”. În toamna anului trecut Ministerul Transporturilor a trimis Finanțelor informații necesare pentru a stabili prioritizarea unui număr de șapte proiecte, printre care și autostrada menționată. Potrivit HG 225 din 2014 Ministerul de Finanțe are obligația de a stabili dacă proiectele sunt pregătite corespunzător, scrie digi24.ro. Rezoluția Ministerului de Finanțe este fermă: ”Pentru proiectul de investiții publice autostrada Sibiu Pitești nu au fost îndeplinite cerințele prevăzute pentru criteriul 2.3 – Impactul de mediu al proiectului corespunde legislației în vigoare” se arată în răspunsul Ministerului de Finanțe în noiembrie.

Mai mult, MFP a avertizat că Ministerul Transporturilor are obligația de a proceda la efectuarea tuturor demersurilor necesare aducerii proiectului de investiții publice la un nivel de pregătire corespunzător. Până atunci, proiectul nici măcar nu poate fi promovat spre avizare și aprobare. Răspunsul este semnat de Dana Galben, funcționar care a ocupa ani buni poziții de conducere în Ministerul Transporturilor și care s-a ocupat inclusiv de concesiunea eșuată a autostrăzii Comarnic-Brașov.

În luna ianuarie a acestui an un semnat de alarmă a fost tras inclusiv de Corin Crețu, comisar european pentru politici regionale. Ea spunea că lipsa acordului de mediu prezintă riscuri. „Sibiu-Piteşti are finanţarea asigurată. Este în faza studiului de  fezabilitate. În decembrie când am vorbit cu ministrul transporturior de atunci se dăduse drumul la licitaţie pentru tronsoanele 1 şi 5, dar fără acordul de mediu, şi l-am avertizat pe domnul ministru că există riscuri”, spunea ea.

Oficiali ai Ministerului Transporturiolor și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România promit definitivarea studiilor de mediu în această părimăvară.

Studiul de mediu trebuia realizat de firmele Tecnic și SPEA Italia, prima fiind o firmă deținută de omul de afaceri ieșean Dan Stratan. Acestuia CNAIR i-a reziliat anul trecut contractul de reactualizare a studiilor de fezabilitate (făcute inițial în 2008) și care includea și obținerea avizului de mediu.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

3 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Calin

    Ce nemernici, astia sfideaza tot/ se stie ca este o prioritate nationala de ani de zile, iar acum spui ca nu e bugetata??? Ordinari , asta e nota de plata ca nu votam cu cine trebuie .
    O sa plecam din tara de lehamite, sa ramana sa se fure intre ei..

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Laviniu Flondorescu

    In anul sfant al centenarului neamului romanesc ne vedem loviti din toate partile de tarile straine care nu ne vor dezvoltarea si ne fura pamantul stramosesc! Nu avem nevoie de autostrazi, noi romanii suntem uniti suflet cu suflet si sorosistii nu ne pot fura Ardealul nostru romanesc din mosi stramosi!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    kokos

    JOS psd!JOS psd!JOS psd!JOS psd!JOS psd! Afara cu toate jegurile care nu sunt instare sa faca 100 km de autostrada de 28 de ani.Afara cu dracnea care a controlat si controleaza toate guvernele marioneta inceoand cu 2016 , care vor sa faca o autostrada atat de complexa dupa studii de fezabilitate din 2008 , fara foraje geotehnice si fara acordul de mediu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact