X
astrid fodor dezbatere strategie primarie (7)

Astrid Fodor, despre modernizarea transportului public în Sibiu: ”mai avem nevoie de două studii”

Modernizarea sistemului de transport public în municipiul Sibiu mai are nevoie de noi studii, după cel care a costat 250.000 de euro și care a generat Planul de mobilitate urbană al Sibiului.

Din cele mai bine de 33 de milioane de euro pe care Sibiul le primește drept fonduri nerambursabile în actualul exercițiu bugetar european, cea mai mare parte vor fi folosite pentru achiziția de noi autobuze, a anunțat primarul Sibiului, Astrid Fodor. Acestea se vor adăuga celor zece pe care le cumpără Primăria din bugetul local și celor 50 pe care Tursib le cumpără dintr-un credit BERD.

Doar că înaintea lansării procedurilor de achiziție de autobuze din fonduri nerambursabile, Primăria spune că mai are nevoie de un studiu. ”Avem nevoie de un studiu de oportunitate care să ne arate ce fel de autobuze sunt cele mai potrivite: electrice, hibrid sau pe gaz”, spune primarul Astrid Fodor.

Al doilea studiu

În Planul de mobilitate urbană a Sibiului – studiu care a costat 250.000 de euro, bani oferiți de BERD orașului ca urmare a semnării contractului de împrumut de 67,5 milioane de lei pentru modernizarea străzilor de pământ -, unul din proiectele propuse pentru eficientizarea transportului public era cel referitor la achiziția a zece autobuze de mici dimensiuni, ecologice. Achiziționarea acestora era recomandată pentru crearea unor noi trasee în zona centrală a orașului. În total, planul respectiv prevedea recomanda achiziția a 107 noi autobuze pentru înlocuirea parcului existent, precum și a altor 23 de autobuze (dintre care zece de capacitate mică) pentru îmbunătățirea frecvenței, operarea în zone cu accesibilitate redusă și în zonele limitrofe ale orașului.

Ulterior acestui studiu, va fi comandat un al doilea pentru partea de circulație. ”Acesta va stabili dacă este cazul să fie mărit numărul de linii, pe care se va circula mai des și așa mai departe”, a exemplificat primarul Fodor.
Acest studiu de trafic va fi utilizat în vederea modernizării transportului public în municipiul Sibiu, costurile acestuia fiind estimate la 170.000 de lei, fără TVA.

Primele autobuze: ”Prin toamnă… târziu”

Cele 60 de autobuze pentru care sunt în derulare, în prezent, două proceduri de achiziție publică nu vor circula pe străzile Sibiului mai devreme de finalul toamnei acestui an, apreciază Astrid Fodor. ”Suntem în curs de finalizare a ofertei tehnice, apoi urmează analiza ofertei financiare. Cred că în termen de zece zile terminăm toate acestea și apoi ne așteptăm la contestații. Ar fi neobișnuit să nu fie depusă nicio contestație”, spune Astrid Fodor despre procedura de achiziție publică a celor zece autobuze din bugetul local, procedură lansată la începutul lunii noiembrie a anului trecut.
Procedura lansată de Tursib pentru cumpărarea a 50 de autobuze este organizată pe baza procedurilor impuse de BERD, fapt care îi face pe cei din administrația Sibiului să considere că lucrurile se vor derula mult mai repede.
”Prin toamnă… târziu”, a apreciat, în acest context, Astrid Fodor, perioada în care pe străzile orașului vor circula noile mijloace de transport în comun. ”Nu putem ști cât timp vor dura contestațiile. De aceea nu cred că autobuzele vor veni înainte de începerea anului universitar. În plus, și acele autobuze au niște termene de livrare”, a mai spus primarul Sibiului.

”S-a rezolvat” cu șoferii

Creșterea numărului de autobuze pentru modernizarea transportului public în Sibiu vine în contextul scăderii numărului de șoferi ai societății Tursib, scădere generată de numărul mare de ore suplimentare neplătite pe care personalul de bord este obligat să le presteze. Primarul Astrid Fodor spune că această situație este în curs de rezolvare, după cum i-a comunicat directorul Tursib. ”Tocmai au fost angajați noi șoferi. Societatea are acum suficienți astfel încât să poată fi recuperate orele suplimentare”, a mai declarat primarul Astrid Fodor.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

27 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un sofer

    Doamna Primar, in cel mai serios mod, va rog sa ne spuneti când va apucați de asfaltat străzile principale din orașul asta… Spitalelor, Milea, Dumbrăvii…nici pe pistele de încercări suspensii nu sunt așa denivelări. Cei de la E On au lăsat niște Șanțuri ca niște Tranșee. Stratul de uzura e deteriorat.
    Va rugam spuneti ne cât mai curând ce proiecte sunt in sensul asta!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      abc

      Foarte frumos arata si trotuarele de pe Spitalelor, Milea, Dumbravii … in urma lucrarilor efectaute de firma de casa Electrocon cand se vor aduce la un stadiu de bun simt nu ca acum in urma jalnicelor lucrari de refacere efectuate ?

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Konig von Siebenburgen

    Doamna Fodor si intregul aparat administrativ al primariei din prezent, vor ramane in istorie drept cea mai incompetenta echipa manageriala a orasului! In anul 2018, Sibiul nu are un proiect serios, de anvergura, pus la punct cap coada (decongestionare trafic spre si dinspre zonele industriale, parcari, organizare trafic eficient, creare de strazi noi acolo unde zona permite, etc). Condurat a fost Einstein fata de incompetentii astia!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Radu

      De ce sunteti rau intentionati in comentarii si atitudine? Oamenii astia( Primar, Viceprimari, etc) ATITA POT!!!!!!!!! Ei saracii chiar cred (unii dintre ei, altii n-au nici o treaba cu nimic) ca ceea ce fac si cum fac e bine.
      Ei chiar cred ca haosul, dezorganizarea, mizeria, banii cheltuiti aiurea sau deloc etc, inseamna administrarea unui oras.
      Tanti primarita nu poate mai mult.
      Oricum, nu stiu cum se face dar Sibiul asta nu reuseste nici cum sa-si depaseasca conditia de sat.
      Este asa o frica de proiecte mari, clare, modernizare etc.
      In vremea lui Johannis s-a reusit tousi imposibilul, prin scoaterea Sibiului din praf, mizerie, intuneric, anonimat etc, dar nu s-a mai continuat, iar actualii administratori parca vor cu toata forta sa retrimita Sibiul cu ani in urma .din pacate pentru Sibiu, astia de la conducere nu stiu mai mult, nu pot mai mult !!!!

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un sibian

    eu zic ca nu mai avem nevoie de studii. AVEM NEVOIE DE UN PRIMAR IN SIBIU. D-na Fodor e ca si INEXISTENTA, e in stare doar de carpeli

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Flacara violet

      Bineinteles ca un PSD-ist ca tine, cu adanci radacini comuniste in familie, imediat sare la gatul administratiei pentru ca nu are culoarea rosie, atat de draga tie.
      Hai, succes la oftica, stiu ca esti rosu de necaz dar asta este.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nelly

    Altii introduc/extind retelele de tramvai si troleibuz, iar Sibiul de hartzoage costisitoare numite “studii”. Va mai aduceti aminte de “studiul” pt. “Noul Tursib”? Ori de chestioanrele antamate firmei de casa, Sobis.
    Sunteti destui aici care ati umblat prin alte orase/tzari, ca sa va dati seama ca transportul public sibian e jalnic!
    P.S.: nu ai nevoie de “studii” pt. a vedea daca doresti de autobuze electrice, hibrid ori cu gaz. Aceste tehnologii sunt fie imature (cea cu baterii), ori ineficiente (celelalte). Trebuie pus in balanta aspectul economic si cel ecologic. De ce n-ar fi potrivite autobuzele cu reincarcare dinamica, denumite in trecut troleibuze?

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    mihai

    Cautati solutii pt niste autobuze mai curate – ma refer la noxe.
    Daca doriti intensificarea frecventei de circulatie conteaza cu atat mai mult.
    Nu poti incuraja folosirea bicicletei cand stai in spatele unui asemenea autobuz ce scoate atata fum cat o basculanta veche de pe vremea lui Ceausescu.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Niki Frauda

    Puteau și călătorii care folosesc autobuzele să vă spună ce linii trebuie suplimentate și la ce ore, fără să mai aruncați pe geam asemenea sume. Nu e nevoie de multe studii ca să constați că autobuzele 1 și 2 sunt preferatele hoților de buzunare, la orele de vârf, că nu funcționează majoritatea camerelor video din autobuze, că sunt insuficiente și prost așezate (la înălțime prea mare) și așa mai departe. Ideal era ca autobuzele să ajungă înaintea verii, dar e bine și toamna, că atunci se numără bobocii.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Nelly

        Corect. E nevoie de autobuze articulate si de cresterea frecventei pe traseul 5. Dar si modificarea unor trasee fantoma gen 14, 16, 17…

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    abc

    Multa lume ar lasa masina acasa daca conditiile oferite de Tursib ar fi decente si autobuzele ar avea un program de circulatie cu o frecventa mult mai mare pe toate linile inclusiv in wekend. Tursibul este de mult o gluma buna traim in oras doar cu amintirea capitalei Culturale din 2007 !!!!

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ccc

    Doamna primar poate ne spuneti despre capacul cameretei facut fara armatura care s-a surpat in sensul giratoriu de la Ramada trec multe masini pe acolo cum sa reparat ori ne punem viata in pericol zilnic ?

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ridichie Iglesias

    Cred ca pentru atatea studii aveti nevoie de hartie,asa ca puteti taia cativa copaci din oras ca si asa sint prea multi si fabricati hartie sa aveti pentru studii. Iar pentru transport puteti apela la Ilie Bibliotecarul ca rezolva el problema repede si bine asa cum stie el .

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    unde nu-i cap...

    Femeia asta care imita Primarul e depasita de situatie. Sunt atatea lucruri care trebuiau facute incat nici nu stiu daca se mai merita sa le enumar.

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sibianca

    Ne trebuie un primar care sa nu fie afiliat la nici un partid si sa nu fure.
    In statia de autobus de la Hilton trebuie o copertina si banca. In ziua cand ploua stai si astepti autobuzul in ploaie cu copiii de mana.

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sibianca

    Calea Dumbravii trebuie refacuta prin circulatie in ambele sensuri ca inainte. Este un chin sa mergi cu masina in timpul iesirii oamenilor de la lucru pe Goga si Siretului.
    Asta doresc foarte multi oameni. Si autobuzele sunt avantajate.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Andrei

    Sincer, nu cred ca mai votez cu FDGR daca mai participa la primarie doamna Fodor. Nu stiu unde este problema. Poate ca ea are intentii bune, dar nu are o echipa capabila, sau poate nu este ea capabila. Cert e ca dupa ce a plecat Iohanis de la primarie parca orasul a ramas pe loc si nu vad proiecte ok.

    In ceea ce priveste transportul public, si eu sunt de acord ca daca ar fii conditii mai bune multa lume ar merge cu transportul in comun la serviciu si ar renunta la masina. In Olanda majoritatea oamenilor prefera transportul in comun. Se intra in autobuz pe usa din fata autobuzului, cea de langa sofer. Esti obligat sa cumperi de la sofer bilet sau iti apropii cartela electronica de senzorul de langa sofer, ca sa validezi calatoria. Deci daca soferul vede ca nu iei bilet sau nu ai cartela electronica, atunci nu te primeste in autobuz. Toata lumea are cartela electronica pentru transportul in comun, care se reincarca electronic si este valabila atat pe tren, cat si pe autobuz. Asa se evita consumul de hartie pentru tiparirea biletelor, taierea copaciilor, gunoiul lasat de la aceste bilete etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact