X
cimpean CJ (32)

Daniela Cîmpean despre nemulțumirile de la Aeroport. ”Din punct de vedere al traficului de pasageri stăm foarte bine, dacă ne comparam cu noi înșine”

Președintele Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, intervine în problemele apărute în ultimele zile la Aeroportul Internațional Sibiu.

Daniela Cîmpean vorbește într-un comunicat de presă pe această temă, transmis joi, inclusiv despre performanțele managementului de la aeroport.

Redăm mai jos declarația de presă a Danielei Cîmpean:

”În calitate de președintă a Consiliului Județean Sibiu, proprietar, finanțator și autoritate tutelară a Aeroportului Internațional Sibiu RA, regret că există în acest moment un conflict de muncă în cadrul regiei, datorat eșuării negocierilor privind încheierea unui nou contract colectiv de muncă.

Cea mai importantă resursă a unei întreprinderi o reprezintă oamenii  săi, cei a căror muncă, inteligență, creativitate și dăruire produc plus valoarea și bunurile, serviciile care  fac ca acea companie să existe.

În același timp, salariile trebuie să fie proporționale cu performanța și să fie sustenabile din punct de vedere economic.

Acolo unde aceste lucruri au fost luate în considerare, beneficiile, atât pentru angajați cât și pentru angajatori și chiar beneficiarii serviciilor prestate de aeroport, nu au întârziat să apară.

Comparând rezultatele raportate public de mai multe aeroporturi din țară – unele din aceiași categorie de importanță ca Sibiul sau cu care ne aflăm în competiție directă putem observa că ne situăm cu mult în urma acestora.

Astfel, Aeroportul George Enescu Bacău RA (aeroport de importanță regională ca și Sibiul), avea în 2014 un număr de 68 angajați, venituri de aproximativ 10 milioane și un profit brut de 2,4 milioane lei. În 2016, aeroportul realiza venituri de 12,7 milioane lei, profit brut aproape 3 milioane lei, operat de 85 angajați.

Aeroportul Iași RA avea în anul 2012 un număr de 76  angajați, cu care a obținut un venit total de aproximativ 8,5 milioane lei și un profit ceva mai mic de 5 mii de lei, aferente procesării a aproximativ 170 de mii de pasageri. În anul 2016, venitul a fost de peste 31 milioane lei, profitul brut de aproximativ 8 milioane lei, realizate cu munca și dăruirea a 99 angajați, aferente procesării a aproximativ 880.000 pasageri. În 2017, venitul a atins 40 de milioane lei, aeroportul a depășit pragul de 1 milion de pasageri și profitul a fost de aproximativ 2 milioane…de Euro.

În 2016 de pe Aeroportul Ștefan cel Mare din Suceava (aeroport regional similar Sibiului) au zburat aproximativ 58.000 pasageri, aeroportul avea 50 de angajați, numărul acestora crescând cu 2 până în 2016, iar in 2017 traficul a ajuns la peste 260.000 pasageri.

La Sibiu, creșterea majora de trafic a adus o creștere minoră de profitabilitate a regiei. Din păcate, în mandatul fostului CA, cheltuielile au crescut măcar în ritmul în care au crescut veniturile, regia părând orientată mai degrabă spre a cheltui toți banii avuți la dispoziție, decât să obțină performanță. Din punct de vedere al traficului de pasageri stăm foarte bine, dacă ne comparam cu noi înșine (și la vremea respectivă am lăudat pe bună dreptate creșterile de trafic), însă dacă luăm în considerare ce s-a întâmplat pe aeroporturile echivalente sau concurente, constatăm că putem face mult mai mult.

Aeroportul Traian Vuia din Cluj a raportat profit în 2017 în valoare de 17 milioane lei, la peste 2 milioane pasageri procesați (creștere 50% față de 2015) având 345 de angajați. La Cluj un angajat deservește peste 5.800 pasageri procesați. La Sibiu, având astăzi peste 533.000 pasageri procesați anual și 161 angajați, revine un angajat la fiecare 3.303 pasageri procesați. La Iași, avem un angajat pentru fiecare 10.000 pasageri procesați, iar la Bacău traficul e la mică distanță față de Sibiu și au sub 100 de angajați. Până și la Suceava, o destinație sensibil mai puțin atractivă decât Sibiul, o parte din indicatorii economici sau de utilizare a muncii sunt superiori.

La Oradea, numărul de pasageri a crescut anul trecut față de 2016 cu 289% atingând cifra de 162.000, venitul lor este de aproximativ 6.000.000 lei pe an, o parte din „terminal” e realizat din module de container, dar realizează indici de profitabilitate similari cu Sibiul.

Din păcate, nu are nici o relevanță pentru nimeni să comparam salariile medii din diferite aeroporturi, fără să facem vreo legătură cu productivitatea sau valoarea adăugată adusă de munca ce este răsplătită prin salariu. În anul 2017 profitul mediu realizat de un angajat la aeroportul Sibiu a fost de 84 de lei/lună, în timp ce la Cluj (aeroport cu care suntem în competiție directă) avem peste 4.100 lei/angajat/lună, iar la Iași peste 7.500 lei/angajat/lună. Mai mult, la Cluj, Iași sau Bacău, profitul este real, realizat direct din activitatea regiei, în timp ce profitul nostru este de natură contabilă și contractuală, dat fiind faptul că înregistrăm pierdere operațională, a cărei valoare este subvenționată din banii publici.

Aeroportul Internațional Sibiu RA trebuie să devină o întreprindere publică profitabilă și eficientă, pentru a se menține în piața regionala care devine tot mai concurențială. Din 2018 se redeschide aeroportul din Târgu Mureș, iar vecinii noștri din Brașov se străduiesc să deschidă cât mai repede un aeroport regional. Craiova în sud se dezvoltă accelerat, iar autostrada face ca drumul spre Cluj sa fie mai rapid și mai ieftin pentru multă lume care înainte venea la Sibiu. Din anul 2024, aeroporturile nu mai pot primi ajutor de stat de la autoritățile tutelare, și vor trebui să fie întreprinderi stabile și profitabile.

Ceea ce încercăm să facem acum la aeroportul din Sibiu (cu întârziere de mulți ani față de București, Cluj, Timișoara, Iași, Bacău, etc.) nu e vreun experiment extravagant sau implementarea vreunei viziuni locale, politice sau nu, ci sunt operațiunile necesare și obligatorii de a orienta în sfârșit întreprinderea spre regulile economiei de competiție, spre eficiență și durabilitate. Pentru asta, dorim să ne bazăm nu doar pe sprijinul și corecta înțelegere a sibienilor pe care aeroportul îi deservește, ci și pe deplina cooperare a administratorilor, managerilor și angajaților de la Aeroportul Internațional Sibiu RA.

Mulțumesc tuturor angajaților, managerilor și administratorilor, a căror înțelegere și muncă dăruită a făcut ca aeroportul să funcționeze fără sincope sau întârzieri majore în timpul grevei de avertisment”.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

17 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Till Eulenspiegel

    Aeroportul Sibiu a devenit International in 2007.De atunci am avut doua mandate si ceva::Bottesch(FDGR+PNL), Cindrea(USL=PSD+PNL) si Campean(PNL+FDGR).Care este numitorul comun al incompetentei?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      raspuns

      numitorul comun este psd. partidul care face toate presiunile sa isi angajeze clientela in institutii cu salarii bune si functii comode. spre exemplu, la departamentul marketing se spune ca nu te poti angaja decat daca ai pile la partis si la militie. vezi cine conduce departamentul si cine sunt angajatele.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alin S.

    Din pacate vedem puncte de vedere diferite, fiecare parte incercand sa manipuleze diferit. Atata timp cat la conducere sunt pusi oameni politici gen Tischer cu o pregatire dubioasa, Ivancea cu studii care nu au legatura cu business-ul si care ajuta toate pitipoancele Sibiului sa intre in functii importante in aeroport, nu se intrevede nicio speranta. In plus, Madame Campean uita faptul ca a crescut numarul membriilor din CA, ca trebuie investit in echipamente (daca este adevarat ceea ce spuneau ieri sindicalistii) si promovarea aeroportului care e la stadiu de jalnic! Trist … politica distruge performanta.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un finuț

    Aeroportul nu e performant din mai multe cauze:
    1. Angajații pe pile in special cei în funcții de conducere
    2. Taxele mici de aeroport pe care le practică (la wizz sunt aproape de pomană)
    3. Cheltuieli inutile, gen borduri ..etc.
    4. Faptul că nu știu să profite de consumabile.
    Ar mai fi de adăugat dar nu am timp..

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gogu

    Stimata doamna de o incompetenta crasa, cifrele nu reprezinta prea multe daca nu le punem in context! Dar tu nu prea intelegi din astea. Fiecare aeroport mentionat are un context diferit (de exp. Sibiul are somaj mic, asa ca oamenii competenti merg in privat caci au unde in Sb, iar la aeroport raman cei care nu pot mai mult sa gaseasca sau sunt prea comozi, pe cand la Suceava merg la birt ca nu au optiune. Asa ca acolo muncesc oamenii si pe mai putin la aeroport. Ca sa nu mai spun ca pe la Craiova si Suceava Cj-urile PSD-iste dau ceva mai multi bani la aeroport decat tine care ai umflat salariile din Cj la toti ‘competentii’). Pana te prinzi de cum merge treaba cu condusul Cj-ului, mai bine ai sta acasa, ca acus’ iti trece mandatul si nu ai facut nimic pt judetul asta.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Unu jmecher

    PNL pute si se impute! De la cap! Aka din curtea lu’ neamtu. Frumoasa asta deasteapta de pute a matrasit singura aeroportul cand a schimbat CA-ul cu unul mai mare si mai puturos! Tipic romanesc: daca un lucru merge bine, sa-l schimbam! Chiar si dintre directori a schimbat 2, ma mir cum nu i-a schimbat pe toti sa fie sigura ca il pune pe butuci. Fa doamna, nu mai bine il inchizi de tot pe el de aeroport?!?! Ce-ti mai trebuie??!!

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Opensky

    AEROPORT SIBIU. POVESTEA UNEI RATARI LA CARE MULTI AU LUCRAT CEL PUTIN DEJA ACUM 10 ANI.
    Nu mai avem ce sa discutam serios. Sa se inchida si gata.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sava

    Stimată doamnă președinte, nu “președintă”!?, habar nu aveți despre ce vorbiți, anii 2012-2016… În ce an suntem stimată “președintă”? Vorbiți “nimic”, suntem în anul în care Aeropor”c”ul Sibiu bate recordul de pasageri deserviți în istoria sa, cu oameni la fel de puțini că în 2009, vorbim de oamenii care chiar deservesc avioanele și pasagerii, cca. 500.000 la număr, oamenii care nu au parte de Paști, Crăciun sau Revelion alături de familie și care sunt remunerați cu 1300 de lei în mână, nu de “tenii” care ocupă scaune degeaba și cresc media salariului pe aeroport, tot degeaba. Ce performanță doriți în situația dată, doamnă “președintă”? Vai și amar…

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ridichie Iglesias

    E normal sa stea bine la traficul de pasageri,doar cursele de autocare trec prin fata aeroportului.Iar cei din fuctile de conducere la fel stau si ei bine,doar sunt numiti de la judeteana de partid,nu conteaza cum se numeste partidul.O treaba facut cu cap,cap patrat.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    Ce gaina proasta esti daca compari aeroportul din Sibiu cu cele din Cluj si Iasi…acolo sunt cel putin 30 de zboruri/zi in cursul saptamanii si 40 in weekend…pe la noi mai rar, asa ca si trenurile prin gara Sibiu, unul la 3-4 ore…aveti structura de personal supra-incarcata `madam` si asta vede orice necunoscator…cel putin 30% din cei angajati plimba ursul prin cotet, asa ca nu va ma ascundeti dupa vorbe si teceti la fapte…

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cetatean

    E clar ca nu se vrea dezvoltarea acestui aeroport, si e directiva direct de la neamt! Caci pe vremea lui s-a batut palma cu Carabulea sa se zboare doar spre Germania si atat. S-a incercat si inceput o dezvoltare de curse spre alte tari cand a dat Cindrea ajutor de stat la Wizz. Acum a venit incompetenta asta cu vorba de la stapanire sa puna frana la AIS, asa ca au inceput matrasirea. Mai da oare Wizz-ul drumul la cursele anuntate in vara cand va vedea razvratirile angajatilor?!?!…

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Din_interior

    Hartia suporta orice si statisticele pot demonstra ce vrei tu, cam astea ar fi “bazele stiintifice” ale analizei de doi semnata Campean (si facuta de “guru” Iordanescu???).
    “Daca ne comparam cu noi insine” e o gaselnita spectaculoasa, dar de fapt noi ne comparam cu cine ne convine: ba cu aeroporturi de 50.000 de pasageri pe an, ba cu aeroporturi de 2,5 milioane de pasageri pe an. Ba cu situatia de acum nu stiu cati ani, ba cu situatii de ieri. Habar n-avem de ce unele aeroporturi au (aparent) mai putin angajati sau ne facem ca nu stim ca au externalizat activitati pe care nu le-au efectuat niciodata (Iasiul a facut ani de zile handling cu pompierii, iar cand a explodat traficul si-au dat seama ca nu au cum angaja si pregati oameni in timp scurt, asa ca au externalizat serviciul catre o companie specializat).
    Incep sa regret vremurile cand dl. Sava se compara cu Aeroportul Tulcea. Pe asta cum de l-ati scapat, ca vad ca de Brasov ati pomenit?!
    Stiti cum se prelucrau pasagerii la Bacau pana acum cateva luni? Ce cheltuieli sa aiba ei fara un Terminal pe care sa-l ilumineze, incalzeasca, ventileze, curete s.a.m.d.? Mi-au dat lacrimile cand am vazut cum pasagerii stateau in aer liber sa astepte sa se mai faca un loc inauntru, cum dupa o usa era inghesuit un om la un pupitru la care facea inchirieri auto. Avand un singur operator, Blue Air, cursele erau programate la 2-3 ore distanta, pentru a reusi sa proceseze bagajele si pasagerii.
    Indepartati-l pe cel care v-a scris “analiza” ca va face de ras. Iar daca vreti sa aflati adevaruri despre Aeroportul pe care-l pastoriti (prin interpusi), invitati la discutii conducerea Sindicatului, care va poate pune in tema cu viata reala a Aeroportului Sibiu si a aviatiei romanesti. Altfel vad ca cresterea numarului de membri al CA, schimbarea pe considerente indoielnice ale unor directori si fixarea unor obiective de neindeplinit (sau periculoase) nu au adus si nu vor aduce decat minusuri in activitate.
    A bon entendeur, salut !

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Economie
  • Contact