Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării Regionale și Ministerul și Ministerul Finanțelor Publice susțin în răspunsurile lor adresate parlamentarilor de Sibiu Raluca Turcan și Viorel Arcaș că varianta ocolitoare a Mediașului nu este o prioritate și că nu există niciun plan în acest sens în viitorul apropiat.
Finanțele: sunt bani, dar nu e prioritate
Ministerul Finanțelor susține că există în Legea bugetului de stat pe anul 2018 bani alocați pentru obiectivul de investiții ”Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN14”. E vorba de 50 de milioane de lei, doar că aceștia pot fi utilizați numai dacă o cere Ministerul Transporturilor. ”Ordonatorii de credite sunt responsabili pentru realizarea obiectivelor de investiții incluse în programele de investiții, Ministerul Finanțelor Publice neavând competențe și atribuții în stabilirea priorităților de finanțare în cadrul bugetului aprobat altor ordonatori principali de credite”, susține secretarul de stat Attila Gyorgy. În consecință, ”considerăm că asupra analizării și soluționării aspectelor semnalate în interpelare sunt în măsură să se pronunțe Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în a căror administrare se află acest obiectiv de investiții”, se mai aară în răspunsul primit de deputatul PNL.
Ministerul Transporturilor: Nu e în Master Plan, nu există!
Deși a trimis interpelare în acest sens și Ministerului Transporturilor, acesta nu a venit încă. Însă a primit răspuns senatorul PSD Viorel Arcaș, care a pus aceeași întrebare ”când se va realiza centura Mediașului?”. Răspunsul nu e însă deloc încurajator. ”Master Planul General de Transport al României nu a inclus proiectul de infrastructură rutieră Varianta Ocolitoare Mediaș. CNAIR are obligația de a respecta prevederile Master Planului, în concordanță cu prioritățile stabilite în implementarea programelor asumate prin strategia fiscal-bugetară, bazată pe o politică fiscală prudentă și cu limitele bugetare anuale comunicate de Ministerul Finanțelor Publice pentru activitatea de investiții, repartizate conform Legii anuale a bugetului”, se arată în răspunsul semnat de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ion Iordăchescu. Concluzia de aici e la fel de neagră: ”Proiectul privind Varianta Ocolitoare Mediaș, nefiind inclus în Master Planul General de Transport al României, nu pot fi întreprinse demersuri privind finanțarea acestuia în perioada următoare”, se mai arată în document.
Ministerul Dezvoltării Regionale: refacem drumul județean Mediaș – Bârghiș. Veți fi pol de dezvoltare!
Responsabil cu dezvoltarea României, viceprim-ministrul Paul Stănescu, ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice acordă medieșenilor însă un premiu de consolare: se modernizează drumul județean Mediaș – Bârghiș. ”Acest proiect va asigura modernizarea drumului județean 141 Mediaș – Moșna – Pelișor – Bârghiș, pe o lungime de 25,82 km. După reabilitarea și modernizarea acestuia se va crea o legătură foarte bună a celor trei orașe Sibiu, Mediaș și Sighișoara. Prin realizarea proiectului crește posibilitatea atragerii investitorilor în zonă, cu precădere în municipiul Mediaș. Astfel, se are în vedere dezvoltarea economică a municipiului Mediaș care poate constitui un pol de dezvoltare în zonă”, susține ministrul. Admite în final totuși că ”proiectul nu are legătură cu realizarea variantei de ocolire a Municipiului Mediaș, variantă ocolitoare aflată pe traseul DN 14 Sighișoara – Sibiu. Ministerul nu are atribuții în domeniul planificării infrastructurilor majore de transport sau priorități de investiții care ar putea asigura finanțarea unui astfel de obiectiv, fiind finanțate doar variante ocolitoare aflate pe traseul unui drum județean”, mai spune viceprim-ministrul Paul Stănescu.
Ceartă pentru nimic
Organizația PSD Sibiu a criticat-o aspru pe liberala Raluca Turcan, la finalul anului trecut, pentru că aceasta a scris pe pagina sa de Facebook că i s-a admis amendamentul la Legea Bugetului pe 2018 privind alocarea de bani pentru construcția centurii olocitoare a Mediașului. ”Incredibil! Metode de tip bolșevic folosite de Turcan Raluca! Deputatul liberal își însușește amendamentul propus de PSD!”, anunțau social-democrații într-un comunicat de presă. ”Turcan Raluca minte cu nerușinare și susține că amendamentul depus la Legea Bugetului de stat cu privire la centura ocolitoare a Mediașului a fost propus și susținut de parlamentarii PNL, ba chiar a fost votat de PSD pentru că liberalii s-ar fi luptat ca banii pentru acest proiect să fie alocați la bugetul Ministerului Transporturilor. TOTAL FALS! Amendamentul pentru centura ocolitoare a Mediașului a fost propus de senatorii PSD Viorel Arcaș şi Nicolae Avram, a fost susţinut de senatorul Viorel Arcaş, care este membrul Comisiei de Buget-Finanţe și a primit votul membrilor Comisiilor reunite de buget -finanțe. Acest amendament ocupă locul 11 pe lista amendamentelor la Legea Bugetului pentru Ministerul Transporturilor pentru 2018”, mai scria în comunicat.
În postarea de pe pagina sa de Facebook, Raluca Turcan a anunțat în 14 decembrie 2017 că amendamentul PNL privind centura Mediașului a fost votat. ”Ne luptăm în Parlament pentru șoseaua de centură a Mediașului! Amendamentul PNL privind centura Mediașului a fost votat! Deputații PNL au susținut și s-au luptat pentru finanțarea acesteia și efortul a dat roade! După ani buni în care medieșenii au așteptat în van fluidizarea traficului din oraș, acum au din nou speranța că nu vor mai pierde timpul în trafic și că Mediașul a făcut un pas spre dezvoltare”, a scris Turcan.
Problema este că niciun minister nu-și asumă și lucrarea propriu-zisă.
”Avem chiar și o echipă de fotbal care joacă în prima Ligă!”
Senatorul Viorel Arcaș aproape că s-a rugat de miniștri să se realizeze centura Mediașului, în interpelarea adresată trecând toate atuurile orașului, așa cum le vede el: ”Vă atrag atenția că vin din transilvania, bucățica aceea de țară, care acum o sută de ani a întregit România. Iar Mediaș este parte din ea. Vedeți dumneavoastră, domnule ministru, noi în Mediaș avem turnuri și bastioane clădite în numele fiecărei bresle de meserii care s-au dezvoltat de-a lungul istoriei pe aceste meleaguri; avem cele mai frumoase monumente de Transilvania și un potențial turistic uriaș; avem cele mai importante zăcăminte gazeifere din România, avem o cifră anuală de afaceri de 1,8 miliarde de euro, avem chiar și o echipă de fotbal care joacă în prima Ligă. Dar... nuuu avem infrastructură rutieră!, a scris Arcaș.
O promisiune veche
Proiectul centurii ocolitoare a Mediaşului există la Ministerul Transporturilor de peste zece ani.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) lansa în anul 2007 licitația pentru serviciile de consultanță pentru proiectarea și supervizarea centurii ocolitoare a Mediașului. Aceasta urma să aibă o lungime de aproximativ 8,43 kilometri, cu două benzi de circulație a câte 3,5 metri și două acostamente de câte un metru.
Pentru lucrare urma să fie luați bani de la Banca Internațională pentru Reconstrucțieți Dezvoltare (BIRD), membră a grupului Bancii Mondiale. Se estimau că ar fi nevoie de 12,5 milioane de dolari, iar autoritățile romane urmând să acopere cheltuieli estimate la 7,5 milioane de dolari.
În 2014, proiectul a fost dezgropat subit. Ministrul de atunci al Transporturilor, Dan Şova, promitea că în 2016 Mediaşul va fi ocolit pe centură. Şase luni mai târziu, succesorul său, Ioan Rus, spunea că în primăvara anului 2015 vor începe lucrările. De atunci nu s-au finalizat nici licitațiile pentru actualizarea studiilor de fezabilitate...
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Compania Naţională , Băncii Mondiale , Master Planul General , Viorel Arcaș , PSD , Ioan Rus , Ministerul Finanțelor , Dan Sova , Raluca Turcan , ministerul Educatiei , Ion Iordăchescu , ministerul transporturilor , Drumuri Naţionale , Sibiu Raluca Turcan , Infrastructurii Rutiere , Ministerul Finanțelor Publice , PNL , Legea Bugetului , Senatorul Viorel Arcaș , Master Planului General , autostrada A1 inchisa , Dezvoltării Regionale , Guvernul Boc , Turcan Raluca , Administraţiei Publice , Centura Ocolitoare , Execuție Lucrări , Pentru Sibiu , Nicolae Avramescu , Deci Sighişoara , Ministerului Transporturilor , Banca Internaţională , Attila Gyorgy , Banca Mediașului , Iar Mediaşul , Paul Stănescu , Varianta Ocolitoare Mediaș , Reconstrucțieți Dezvoltare , Primăria Municipiului Mediaș
Vizualizari: 4138
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
AndreiM
Acum 2 ore
Dragoș Ratiu
Acum 2 ore
O sibianca
Acum 2 ore
Cetatean
Acum 2 ore
Hermann Stadt