X
Foto: Konstantin von Wedelstaedt - www.airliners.net

Informație confirmată: Revine cursa Tarom Sibiu – București

Tarom a anunțat astăzi oficial că din 15 iulie se va reintroduce cursa Sibiu – București.  Zborul va avea tarife începând de la 40 de euro dus-întors, cu toate taxele incluse, bagaj de cală de 23 de kg/persoană și tarife de aeroport, fără costuri adiționale. „Deschiderea rutei Sibiu-București este felul în care TAROM răspunde exigențelor pasagerilor noștri. Sibiu este un pol de creștere constantă pentru România. Mediul de afaceri este efervescent și la fel și cerințele acestui segment specific de public. Echipa dumneavoastră, TAROM, se conectează la acest potențial cu servicii și tarife optime. Mizăm pe maturizarea rapidă a acestei rute”, a declarat  Werner-Wilhelm Wolff, director general TAROM. 

„Dezvoltarea segmentului de trafic intern la Aeroportul Internațional Sibiu vine în întâmpinarea nevoilor de mobilitate și oferă stabilitate mediului de afaceri, întărind astfel legăturile economice din regiune. Compania TAROM s-a dovedit a fi un partener cu care împărtășim viziuni similare, iar prin deschiderea acestei rute se creează noi orizonturi cu impact pozitiv în dezvoltarea  regiunii, în special în plan economic,” a declarat  Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

„Atingem astăzi un alt obiectiv important, ca rezultat al punerii în practică a unui plan ambițios de acțiuni al echipei actuale de management, deschiderea rutei interne Sibiu-București, a opta rută anunțată în perioada de 8 luni a mandatului nostru. Eforturile întreprinse și confirmate în timp prin dinamizarea rețelei de rute a Aeroportului Internațional Sibiu consolidează și asigură o creștere pe termen lung,” a declarat  Gabriel Tischer, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Sibiu

”Aeroportul Internațional Sibiu are un rol activ și de susținere în regiune în ceea ce privește mobilitatea mediului de afaceri și nu numai, iar anunțul deschiderii rutei Sibiu – București reprezintă transpunerea solicitărilor comunității pe care o deservim în asigurarea conectivității cu capitala României. Diversificarea opțiunilor de călătorie pentru pasagerii noștri va reprezenta întotdeauna unul dintre principalele noastre obiective,” a declarat  Marius Ioan Gîrdea, Director General al Aeroportului Internațional Sibiu

Programul de operare pentru noua rută București – Sibiu – București operată de TAROM:

Ruta Data lansării Zile de operare Plecare din București

– sosire Sibiu

Plecare din Sibiu

 – sosire București

București – Sibiu – București 15 Iulie 2018 Miercuri, Vineri, Duminică 07.50 – 08.35 20.10 – 20.50

(*) ore locale

 

Pasagerii zborurilor TAROM beneficiază de:

  • Transport gratuit al bagajului de cală în limita maximă de 23 kg (1 bagaj pentru Clasa Economy) +10 kg bagaj de mână;
  • Check-in gratuit în aeroport, la kiosk, online şi pe mobil;
  • Catering la bord, însoțit de răcoritoare și ceai sau cafea.

Știrea inițială:

Surse de pe piață confirmă faptul că societatea Tarom va relua zborurile Sibiu – București, cel mai probabil de la jumătatea lunii iulie. ”Este o chestiune de zile până când se va face anunțul. Discuția este să se facă o joncțiune a zborului Sibiu – Stuttgart, care va deveni operabil din 15 iulie, astfel încât să se ajungă și din Sibiu la București pe o cursă separată, dar cu aceeași aeronavă”, susțin surse apropiate companiei. Conducerea Aeroportului Sibiu nu a dorit să comenteze în niciun fel informația.

Tarom, cel mai longeviv partener al Aeroportului internațional Sibiu, a anunțat oficial că va opera curse pe relația cu Stuttgart în fiecare zi de miercuri, vineri și duminică. Plecarea din Sibiu este programată la ora 09:25 (11:25, aterizare la Stuttgart), în timp ce cursa de la Stuttgart este programată să decoleze la 17:20 (19:20 aterizează la Sibiu). În această situație, dacă se va confirma cele relatate de sursele citate, zborul spre București va pleca din Sibiu la ora 20, iar relația de retur se va face de la ora 8 dimineața, ora sosirii în Sibiu.

În afară de ruta ce urmează a fi inaugurată în iulie, Tarom mai operează de la Sibiu zboruri către München, cu șase frecvențe pe săptămână, de luni până sâmbătă. Aeronavele Tarom zboară pe această rută de nu mai puțin de 19 ani. „Creștem capitalul de încredere al companiei Tarom. Sibiul este un pol reprezentativ de creștere și potențial pentru TAROM. Nu este însă suficient să știm că există un potențial, ci trebuie să valorificăm în mod real acest avantaj, nu doar conjunctural, ci ca o sursă constantă pentru dezvoltarea companiei și a rețelei de rute operate. Avem încredere că, odată cu reînnoirea flotei companiei, introducerea cursei directe Sibiu – Stuttgart, răspunde cerințelor pieței și asigură o perioadă scurtă de maturizare a rutei”, a declarat Werner-Wilhelm Wolff, director general Tarom, în momentul anunțului oficial al cursei Sibiu – Stuttgart.

Explicațiile de până acum: Cursa nu e profitabilă

Parlamentarii din Sibiu din legislaturile de după anul 2014 au cerut companiei Tarom reluarea cursei Sibiu – București, De fiecare dată răspunsul a fost negativ, invocându-se faptul că această rută internă nu este profitabilă pentru companie. ”Analizând indicatorii de trafic din perioada octombrie 2009 – martie 2014 se observă că media de pasageri pe cursele de Sibiu a fost de 24, cu o valoare minimă de 12 pasageri înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și o maximă de 29 de pasageri înregistrată în sezonul de vară 2010. Din punct de vedere al structurii traficului, 60% a fost reprezentat de traficul direct între București și Sibiu, restul de 40% fiind trafic ce călătorea între Sibiu și destinații internaționale via București. Gradul de încărcare al curselor a variat în perioada supusă analizei între 26% – valoare minimă înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și un maxim de 60% atins în sezonul de vară 2010. În perioada noiembrie 2013 – martie 2014 – ultimul sezon IATA operat, gradul de umplere al aeronavelor pe ruta București – Sibiu a fost de circa 28%”, se arată într-un răspuns transmis parlamentarilor de Sibiu în urmă cu doi ani.

Conform datelor prezentate de către acesta, în ultimii doi ani în care s-a mai operat zborul Sibiu – București, pierderile TAROM au ajuns la 700 de mii de dolari. ”În anul 2013, s-au operat 152 de zboruri. Cheltuielile directe de operare nu au fost acoperite, pierderea de cash fiind de 201.263 USD. După adăugarea cheltuielilor legate de avion și a cheltuielilor indirecte, pierderea s-a ridicat la 630.765 USD, respectiv 4.150 USD pe cursă. În primele 3 luni ale anului 2014 – ultimele luni de operare s-au operat 17 zboruri. Cheltuielile directe de operare nu au fost acoperite, pierderea de cash fiind de 25.460 USD. După adăugarea cheltuielilor legate de avion și a cheltuielilor indirecte, pierderea s-a ridicat la 71.773 USD, respectiv 4.222 USD pe cursă. Având în vedere cele menționate, decizia suspendării operării TAROM pe ruta București – Sibiu a fost o decizie firească”, este concluzia Ministerului Transporturilor.

În actualul mandat, parlamentarii de Sibiu au mai depus împreună o solicitare la Ministerul Transporturilor prin care se cerea deschiderea cursei Sibiu – București. Momentul unic în istoria locală, în care toți parlamentarii de Sibiu au semnat împreună o petiție a primit un răspuns negativ.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

11 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Navetist pe Valea Oltului

    Este pentru bucureșteni, dus-întors în aceeași zi… De ce nu au gândit măcar o zi și pentru sibieni.
    Pana în 2013 când au suspendat aceasta ruta zborurile erau pentru sibieni (plecat dimineață și întors seara). Ajungeai la 6.50 în București și aveai legaturi oriunde. Acum ajungi la 21 și îți iei cazare…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Narcisa Mircescu

    La dezvoltarea si bunastarea Sibiului, ar trebui sa fie zilnic cate 6 curse cu Emirates, Qatar si American Airlines!

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    manea

    Astia nu au auzit de avioane mai mici ? Lufthansa are o gramada pe cursele interne, la fel si alte companii serioase. Figurantii de la Tarom nu vor aeronave mici.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    m

    @navetist @ada
    It iei cazare. Decat sa mergi cu masina, trenul, autocarul…
    E bun si pt deplasari de serviciu, unde plateste firma

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    m

    @navetist
    Si cum pana in 2013 erau pe pierdere cu cursa “pt sibieni” (carora probabil le plac mai mult depasirile pe v.oltului) s-o fi gandit s-o faca “pt bucuresteni”

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dragos

    In sfarsit. Din pacate insa orarul e groaznic din punctul meu de vedere. In conditiile in care unii dintre noi lucram in bucuresti si poate am vrea sa venim acasa la sfarsit de saptamana, nu e posibil cu acest orar. Cel mai ok ar fi fost ca vineri din Bucuresti sa fie zborul spre Sibiu dupa ora 16:30 ca sa avem si noi timp de la job sa ajungem

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact