Vineri,
29.03.2024
Innorat
Acum
13°C

Temă de proiectare: cum vrea Primăria să amenajeze malurile Cibinului

Temă de proiectare: cum vrea Primăria să amenajeze malurile Cibinului

Discutată de mulți ani și inclusă în lista de proiecte realizate din fonduri europene, amenajarea malurilor râului Cibin a fost scoasă la licitație în faza de studiu fezabilitate. Potrivit temei de proiectare elaborată de administrația locală, proiectul este împărțit în două etape.

“Traseu pietonal și pentru bicicliști de-a lungul râului Cibin“ este numele proiectului pentru care administrația Sibiului va solicita fonduri nerambursabile. În vederea acestui lucru, Primăria a scos la licitație întocmirea studiului de fezabilitate al proiectului care are drept scop și reducerea emisiilor de CO2, prin încurajarea deplasării cu mijloace nemotorizate. “Proiectul este localizat pe malurile râului Cibin, pe un tronson de aproximativ 10 km lungim, delimitat de strada Zăvoi – calea ferată/șoseaua Alba Iulia - piața Cibin – Independența – str. Viitorului – șoseaua de centură a Sibiului – str. Podului – str. Ștefan cel Mare. Prin proiect este astfel propusă amenajarea malurilor râului Cibin prin realizarea de piste de biciclete, alei de promenadă cu bănci, locuri de relaxare și iluminat public. Proiectul ar urma să asigure crearea unui spațiu verde cu funcțiuni de agrement, dar și conectivitatea între diverse cartiere ale orașului în cadrul unui proiect integrat de infrastructură publică, proiect care ar urma să transforme râul Cibin într-un reper urbanistic al orașului“, se arată în tema de proiectare elaborată de Primăria Sibiu.

Două etape

Chiar dacă proiectul își propune amenajarea malurilor pe întreg traseul pe care Cibinul îl parcurge prin Sibiu, lucrările urmează a fi împărțite în două. Astfel, în primă fază este solicitată întocmirea realizarea documentațiilor doar pe sectorul cuprins între șoseaua Alba Iulia și șoseaua de centură a Sibiului. Celelalte sectoare (str. Zăvoi – șoseaua Alba Iulia, respectiv șoseaua de centură a Sibiului – str. Ștefan cel Mare) sunt cuprinse într-o etapă care va fi demarată doar la ordinul Primăriei și numai după ce vor fi finalizate măsurătorile topo-cadastrale și intabularea “imobilului râul Cibin“.

Pistele de biciclete și cele pietonale ar urma să fie iluminate pe întreg traseul, iar din loc în loc vor fi amplasate spații de odihnă și recreere. Prin tema de proiectare, Primăria solicită și propuneri privind plantarea de copaci. Totodată, viitoarea pistă de biciclete trebuie gândită în contextul unei viitoare rețele la nivelul întregului oraș. “Prin documentație se vor analiza și propune accesele și traversările necesare asigurării unei conexiuni optime între toate cartierele și zonele de interes conectate de râul Cibin“, se mai arată în tema de proiectare. În prezent, Primăria Sibiu mai are în derulare o procedură de achiziție pentru întocmirea documentațiilor necesare unei prime piste de biciclete care să unească – pe trasee separate de cele ale pietonilor și mașinilor – cartierul Ștrand de centrul orașului. Procedura a fost reluată deoarece la prima licitație nu a fost depusă nicio ofertă (citește mai multe despre proiectul acestei piste de biciclete aici: Prima pistă de biciclete care leagă centrul de un cartier al Sibiului: sigură și separată de pietoni și mașini).

“Prin înființarea de noi tronsoane cu caracter nemotorizat sunt preconizate rezultate în comutarea cetățenilor de la autoturismul propriu la tranzitul pietonal și bicicletă, având ca și consecință reducerea emisiilor de CO2. Tronsoanele care fac obiectul proiectului pot asigura un flux de trafic pietonal și velo de tranzit, reprezentând o alternativă ecologică și sănătoasă pentru cetățeni și turiști“, tema de proiectare

Contract de aproape 300.000 de lei

Valoarea estimată a contractului de realizare a studiului de fezabilitate este de 294.000 de lei, fără TVA. Firmele interesate de întocmirea acestei documentații au termen până pe 29 iunie 2018 să depună oferte. Firma desemnată câștigătoare va trebui să realizeze SF-ul pentru primul sector în termen de trei luni de la semnarea contractului, iar pentru celelalte două sectoare rămase termenul de realizare a studiului de fezabilitate este de două luni de la emiterea ordinului de începere de către Primărie.

De un an și jumătate

Proiectul amenajării malurilor Cibinului a fost blocat timp de mai bine de un an și jumătate din cauza birocrației românești: cum administrarea malurilor este dată Apelor Române, autoritățile locale au încercat transferul administrării sau al proprietății, demers extrem de laborios, dar necesar pentru ca proiectul să fie eligibil în vederea atragerii de fonduri europene nerambursabile. În cele din urmă, autoritățile centrale au modificat regulile, astfel încât Primăria Sibiu (ca și alte administrații locale) să poată solicita fonduri nerambursabile și doar în baza unui parteneriat încheiat cu Apele Române. La Sibiu, acest parteneriat a fost adoptat de Consiliul local în cursul lunii aprilie 2018, în cadrul unei ședințe în care primarul Astrid Fodor a arătat că piedicile birocratice au întârziat proiectul amenajării malurilor Cibinului cu aproximativ un an și jumătate.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

luk

Acum 5 ani

Excelent!!!Dati-i bataie! Poate si pista de alergat de-lungul Cibinului...de ce nu?
Raspunde

Cioricliul Albastru

Acum 5 ani

Ar fi frumos sa se întâmple, dar cei de la garda de mediu sa se sesizeze sa vadă cauza în care apa cibinului este mereu tulbure. Vezi balastiere de la Cristian unde se revarsă apa cu care se spala șotărul, pietrișul etc.
Raspunde

I.S.

Acum 5 ani

omiti elefantul. Canalizarea din orlat si gura raului care se cam scurge in cibin. De asemenea cea din poplaca se varsa intr-un afluent al cibinului. e focar de infectie apa.
Raspunde

Pepe

Acum 5 ani

Sper sa traiesc atat sa o vad si pe asta!
Raspunde

viteza melcului turbat

Acum 5 ani

De ce doar la Sibiu nu se poate? Vezi in alte orase cum se dezvolta, se misca treburile, (la Alba de ex. ca e f. aproape fonduri europene absorbite 100% cu cel mai mare grad de absorbie din tara). La Sibiu, nici macar o pista de biciclete nu putem face. Ce sa mai vorbim de centura sudica (apropo la Cluj au 60 km de centura si acum a proiect pt. metrou) sau alte drumuri sa mai eliberezi din zonele f. aglomerate (intrarea dinspre zona de vest, dar cam tot orasul).. Ne miscam f. f incet
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus