X
pista de biciclete

Pista de biciclete dintre Sibiu și Cisnădie, construită pe același amplasament cu trotuarul

Administrația din Cisnădie a demarat procedurile de amenajare a pistei de biciclete care – în viitor – ar urma să lege orașul de Sibiu. Din lipsă de spațiu, în zona Cartierului Arhitecților, cel puțin, pista se va suprapune cu trotuarul destinat pietonilor.

Lucrările de amenajare a pistei de biciclete au început de la mijlocul săptămânii, cu decopertarea terenului. ”Este o pistă pietonală și pentru biciclete. Este o pistă mai lată, de 2 – 2,2 metri, care se conecta de trotuarul existent deja, care are o lățime de 1,4 metri. Pista va fi construită, deocamdată, până în capătul dinspre Cisnădie al Cartierului Arhitecților, în zona străzii Daniel Renard. Va avea aproximativ 1,5 km lungime”, spune Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie.
Proiectul este unul al Primăriei din Cisnădie, susținut exclusiv din fondurile locale. ”Urmează amplasarea bordurilor, apoi asfaltarea. Estimez că – dacă vremea va permite – lucrările vor fi finalizate în cursul lunii august”, mai spune primarul. Potrivit lui, viitoarea cale de rulare nu va conține vreun fel de marcaje care să delimiteze traficul pietonal de cel al cicliștilor.

pista de biciclete sibiu cisnadie foto facebook

Autoritățile cisnădiene, împreună cu cele județene, au anunțat încă de anul trecut faptul că între Sibiu și Cisnădie există intenția amenajării unei piste de biciclete. Conducerea Consiliului Județean Sibiu – care deține în proprietate drumul care leagă Sibiul de Cisnădie – a revenit mai apoi și a anunțat că proiectul întâmpină dificultăți, din cauza faptului că o parte din terenurile pe care ar putea trece această pistă de biciclete aparțin domeniului privat.

Sursa foto principală: Facebook / Vio Perianu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

8 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sorin

    trebuie sa facem ca pe timpul lui ceausescu …cand exista interes national, nu se discuta …se executa..se ofera un pret mic pt despagubire…nu accepta …flit..

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ricardo Ceptura

    Foarte bună inițiativa ca și concept general, dar apar cel puțin 2 probleme legate de traseu: 1.Ce se va întâmpla cu câinii de pe ultima porțiune înainte de a intra în Cisnădie? Știți voi, câinii aceia care se aruncă după mașini, dar aminte după biciclete și care apar și dispar în funcție de zi/oră. Și 2. Dacă pista este la comun cu trotuarul, cum ar trebui să fie aceasta o cale eficientă de a ajunge din Sibiu în Cisnădie? Atunci când pedalezi extraurban, ajungi totuși la o viteză de minim 25 km/h, unii mai experimentați pot să meargă și cu 40… și asta perfect legal, nu există alte limite pentru biciclete decât cele valabile și pentru celalalte vehicule. Un pieton se deplasează în medie cu 2 km/h în regim de plimbare și cu maxim 5-6 km/h când se grăbește. De cel puțin 5 ori mai lent decât un biciclist. Cum e presupus biciclistul să circule eficient dacă trebuie să fie atent și la pietonii care pur și simplu îi apar în față? Din câte înțeleg din articol, aceasta nu este o pistă de agrement precum cea din Sub Arini (controversată și ea, deși acolo se merge încet). E o cale verde, menită să reducă din trafic la orele de vârf… Chiar nu se poate și pistă și trotuar, ambele separate și reglementate prin lege (amendabile în caz de încălcare)?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    nobody like everybody

    Ideea in sine, laudabila Insa practic e o cheltuiala ineficienta. Biciclisti sunt, dar putini dispusi sa faca naveta zilnic intre Cisnadie si Sibiu, ori invers ( iti trebuie determinare serioasa sa faci asa ceva !) , pietoni pe ruta asta, exclus! Pentru eventuale drumetii de weekend, fie pe doua picioare fie pe doua roti, si alea in sezonul cald, prea multi bani cheltuiti. Daca pista se face in principal pentru ” arhitecti ” atunci vreau sa vad macar 60 de insi zilnic cum o folosesc daca vad 1 mai putin, ma supar, inseamna ca se cheltuie bani prosteste pentru o comunitate care are ( cred ) alte nevoi mai urgente….

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      mihai

      59 de ciclisti care pedaleaza din cartier spre Sibiu sau invers pot insemna 59 de masini mai putin pe Calea Cisnadiei.
      Tu ce nevoi “mai urgente” ai avea?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      alex

      Daca nu se face un lucru,toata lumea ca de ce nu se face,daca se face ceva ,atunci acel ceva e inutil! Asa cum a spus si Mihai,e suficient 10,20,100 biciclisti sa circule pe acea pista si numarul masinilor o sa scada,cu siguranta! Hai sa nu mai fim atat de carcotasi.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ...

    Ridicol sa ajungi ca in plin camp sa ajungi sa spui ca nu ai spatiu ca sa faci trotuar decent si pista de biciclete decenta langa o sosea decenta cu 4 benzi. Urbanismul nostru este sublim insa lipseste cu desavarsire.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    deutschevita

    Pista trebuia sa existe inaintea cartierului. Si o strada decenta cu trotuare, zona de protectie verde, scuaruri. Obiectivele de utilitate publica trebuiau sa troneze…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact