Vineri,
29.03.2024
Partial Noros
Acum
18°C

Primele zece autobuze noi ale Sibiului vor fi japoneze ori nemțești

Primele zece autobuze noi ale Sibiului vor fi japoneze ori nemțești

Consiliul național de soluționare a contestațiilor (CNSC) a lăsat cale liberă Primăriei Sibiu în a atribui contractul pentru livrarea a zece autobuze diesel Euro 6. Doar că atribuirea poate fi contestată.

CNSC a respins, zilele trecute, contestația depusă în luna aprilie a acestui an de către SC BMC TRUCK & BUS SA (unicul distribuitor în România al autobuzelor BMC, produse în Turcia). Cei de la BMC au contestat faptul că oferta lor a fost descalificată, fiind considerată inacceptabilă de către Primăria municipiului Sibiu. Reprezentanții orașului în cadrul procedurii pentru atribuirea contractului de furnizare a celor zece autobuze au descalificat oferta celor de la BMC pe motiv că nu au prezentat documente din care să rezulte impactul energetic și impactul de mediu al fiecărui vehicul, conform cerințelor din documentația de atribuire. “Se constată că oferta SC BMC TRUCK & BUS SA în mod corect a fost respinsă ca inacceptabilă“, se arată în motivarea deciziei emisă de CNSC.

În condițiile în care oferta turcilor a fost respinsă definitiv, Primăria Sibiu urmează să comunice în zilele imediat următoare firma desemnată câștigătoare a licitației. În cursă au mai rămas ofertele depuse de Anadolu Automobil Rom (reprezentant al producătorului japonez de autobuze Isuzi) și cea a MHS Truck&Bus AG (reprezentant al producătorului german de autobuze MAN). Primăria urmează să desemneze care ofertă are cel mai bun raport preț/calitate, iar mai apoi – dacă în termen de zece zile de la comunicarea atribuirii aceasta nu va fi contestată – să semneze contractul. Potrivit caietului de sarcini, autobuzele trebuie livrate în termen de cel mult patru luni de la semnarea contractului.

În cazul în care atribuirea va fi contestată, urmează judecarea acesteia la CNSC. A cărei decizie poate fi, de asemenea, contestată într-o ultimă fază la Curtea de Apel Alba Iulia.

Contractul pentru livrarea celor zece autobuze are o valoare estimată la 11,5 milioane de lei, fără TVA. Procedura de atribuire a fost lansată în noiembrie anul trecut, termenul de depunere a ofertelor a fost fixat în ianuarie 2018, iar criteriul de atribuire a contractului este raportul preț – calitate. Prețul contează în proporție de 70%, consumul de combustibil – 15%, iar perioada de garanție – 10%. Al patrulea criteriu este costul cu poluanții, care contează în proporție de 5%. Algoritmul de calcul al costurilor cu poluanții include nu mai puțin de 29 de variabile, de la consumul de carburant, la emisiile de CO2, emisiile de CO2 pe pasager, distanța duratei de exploatare etc.

Probleme cu japonezii?

În cadrul judecării primei contestații depusă în această procedură, cei de la BMC au revenit și au solicitat descalificarea drept neconformă a ofertei depusă de Anadolu Automobil Rom SRL. Datorită faptului că oferta turcilor de la BMC a fost respinsă ca inacceptabilă, judecătorii din cadrul CNSC au decis să nu mai judece cererea referitoare la Anadolu Automobil Rom SRL. Dar, în cererea care nu a mai apucat a fi judecată pe fond, cei de la BMC susțineau că oferta reprezentanților producătorului Isuzu trebuie descalificată pe motiv că în documentația depusă în cadrul licitației nu exista dovada faptului că poate fi asigurată garanție autobuzelor pe o perioadă de cinci ani. Cei de la Anadolu au depus, inițial, doar un contract de prestări servicii de întreținere a autobuzelor pe o perioadă de un an, ulterior deschiderii ofertelor ei revenind cu un nou contract cu un service autorizat pentru a putea asigura garanția solicitată de Primăria Sibiu.

Urmează Tursib

Tot în procedură de evaluare a ofertelor este și licitația lansată de Tursib în februarie anul acesta, pentru achiziția a 50 de autobuze diesel Euro 6. Din acestea, 15 sunt articulate, cu o lungime de 18 metri, restul de 35 având o lungime de 12 m. Licitația este desfășurată în baza procedurilor stabilite de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), din al cărui împrumut urmează a fi plătite cele 50 de noi autobuze. Conducerea Tursib speră ca evaluarea ofertelor să se finalizeze în jurul lunii august.

Citește și Criteriile Tursib la achiziționarea primelor zece autobuze Euro6: prețul, consumul, poluanții, garanția

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

X

Acum 5 ani

100% vor fi tot MAN uri! Se păstrează marca!
Raspunde

Made in Japan

Acum 5 ani

Ca sa citez o reclama celebra : "Luati japoneze ca sunt mai de departe :))"
Raspunde

dancp2

Acum 5 ani

ori japoneze ori nemtesti numai ca alea japoneze se fac in turcia(stire neconfirmata,preluata din pres)si alea nemtesti in cehia(tot stire preluata din presa) ca doar nu vor trimite japonezii autobuzeke cu vaporul!!!! asa ca ori,ori
Raspunde

Hasibusi

Acum 5 ani

dupa idea ta, ai l-oa japonezele din turcia ca au deja mirosul de usturoi
Raspunde

un sibian

Acum 5 ani

"multumim" primariei Sibiu din nou ... Clujul s-a preocupart si primeste autobuze electrice pe bani europeni. Noi , in 2018 imprumutam bani la care platim dobanzi, pt a ne asigura poluare intensa in urmatorii 10-15 ani, din niste dieseluri generatie veche euro 6. Danke sehr frau Fodor.
Raspunde

Comentator

Acum 5 ani

Bine ca nu sunt electrice! Inca un lucru bine facut. Pe Firea o toaca pt autobuze diesel. Ce kkt.
Raspunde

sbian fara masina

Acum 5 ani

Japoneze ori nemtesi, mie mi-e tot una daca n-au burduf... La orrle de varf in autobuzele simole esti ca intr-o conserva de sardele...
Raspunde

cosmin d.

Acum 5 ani

prefer Made in Japan .... de vrajeli si softuri nemtoaicelor suntem satuli...prefer japonezele.
Raspunde

Ciorapel

Acum 5 ani

Isuzu sunt turcești! Sunt făcute în Turcia... Sunt sub orice critica, submotorizate, f rigide, gălăgioase și inconfortabile
Raspunde

sibian

Acum 5 ani

...nu mai conteaza marca,doar sa le schimbe si sa nu mai apar reclame pe ele.Arata urat de tot.Sunt curios daca au dotari minime..clima,podea joasa pt persoanele cu dizabilitati
Raspunde

Nelly

Acum 5 ani

Isuzu sunt autobuze turcesti. Ca si MAn-urile, de altfel (tot in Turcia-s fabricate, precum actualele MAN-uri ce fumega prin Sibiu (pardon, Hermannstadt).
Raspunde

Andrei Andraș

Acum 5 ani

Articol tipic mass-mediei. Autobuzele alea japoneze care sunt menționate în articol sunt, de fapt, turcești. Fabrica Isuzu este în Turcia. Că mașinile s-or produce în Japonia este altă treabă. Autobuzele se fabrică în Turcia. Turcii care au fost eliminați, sunt, de fapt, românii de la EURO BUS, companie 100% românească ce produce autobuze la Ciorogârla, lângă București. La licitații apar ca BMC Trucks & Buses pentru că acolo funcționează și sediul/reprezentanța BMC din România.
Raspunde

Bzz

Acum 5 ani

Ma inteligentilor (ma refere la astia care afirma ca nu sunt nemtesti sau japoneze) daca ati fi fost din Cucuietii de Vale as fi inteles dar in cazul vostru chiar nu accept astfel de afirmatii. Ce kkt se produce in marea majoritate a fabricilor din SB? PIESE PT INDUSTRIA AUTO. DA! Asta se produce! Prin urmare nici o masina (MB, BMW, VW, Toyota, Nissan , Renault, Jaguar etc) nu mai este facuta 100 % in tara mama. Fabricile din Japonia si-au facut filiale in EU ca sa nu mai plateasca vama si pt ca salariile sunt mai mici. Putina imaginatie mon cheriiilor !!! Cat despre cele electrice.....sa vezi cand trebuiesc schimbati acumulatorii. O treaba buna ar fi fost troleibuzele si tramvaiele dar.... necsam sarma! Ciordit cirichilichi!!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus