36 de delegații oficiale venite fiecare cu propria aeronavă, 27 de șefi de stat și de guvern, 400 de invitați de rang înalt și aproape 1.000 de jurnaliști. Acestea sunt doar câteva din cifrele summit-ului european pe care Sibiul îl va găzdui peste zece luni. Turnul Sfatului a solicitat autorităților publice să explice cum pregătesc orașul pentru găzduirea evenimentului care va aduce Sibiului vizibilitate la nivel global. Cu atât mai mult cu cât subiectul summit-ului este cel de a identifica viitorul post-Brexit al Uniunii Europene.
În chiar primele pagini ale regulilor de organizare a summit-urilor Uniunii Europene este specificat faptul că acestea au loc la Bruxelles. Doar ca urmare a unei propuneri excepționale și cu acordul celorlalți participanți la summit, această reuniune are loc în alt loc. O astfel de propunere a lansat șeful Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, cel care acum patru luni lansa și #EURoadToSibiu, hastagul folosit în rețelele sociale pentru a lega toate veștile despre summit-ul care va avea loc la Sibiu în ziua de joi, 9 mai 2019.
Aeroportul are nevoie de “upgrade“
Primul contact direct pe care șefii de state și guverne, oficialitățile și jurnaliștii îl vor avea cu Sibiul va fi în Aeroportul Internațional Sibiu (AIS). Cel puțin 36 de aeronave sunt așteptate să aterizeze la Sibiu cu o zi înainte de summit și să plece înapoi pe 10 mai. Un astfel de flux de aeronave, fără precedent pentru Sibiu, îi obligă pe cei din Aeroport să lucreze cu timpi foarte scurți. “Aeroportul Internațional Sibiu a identificat o serie de necesități suplimentare legate de echipamentele pentru deservirea aeronavelor și asigurarea securității, nivelul de securitate impus de profilul pasagerilor pe perioada Summit-ului UE, fiind vorba despre șefi de state și demnitari de rang înalt, depășind nivelul măsurilor de securitate îndeplinite în prezent de aeroport, în conformitate cu standardele de bază comune în domeniul aviației civile. În prezent, echipamentele existente pe Aeroportul Internațional Sibiu sunt dimensionate pentru deservirea traficului comercial existent, respectiv acestea pot deservi simultan maxim trei aeronave de tip Boeing B737/Airbus A320“, arată reprezentanții AIS pentru Turnul Sfatului.Peste două milioane de euro
Pentru a mări capacitatea de procesare a zborurilor și pasagerilor, AIS are nevoie de investiții de peste două milioane de euro, estimează oficialii. Potrivit lor, este nevoie de un număr suplimentar de echipamente de deservire a aeronavelor, de suport pentru acestea, dar și de procesare a pasagerilor. “Este vorba de echipamente precum scară de pasageri, bandă bagaje, grup GPU (Ground Power Unit), remorci bagaje, air starter, în valoare totală de 4.675.575 de lei. Dotarea Aeroportului Internațional Sibiu cu aceste echipamente poate asigura capacitatea operațională de deservire a cinci aeronave de tip mediu curier, concomitent. Astfel, considerăm a fi necesară suplimentarea echipamentelor de deservire a aeronavelor, aflate în prezent în dotarea Aeroportului cu câte o bucată din fiecare tip de echipament, pentru a se evita riscul de suspendare a procesului de deservire și, implicit, de reducere a calității serviciilor oferite, ce poate conduce la potențialele disfuncționalități“, arată reprezentanții AIS.Investiții și mai ample sunt necesare pentru a spori măsurile de securitate, astfel încât acestea să aibă o capacitate mai mare. “Considerăm a fi necesară «upgradarea» aparaturii necesare asigurării unei capacități de coordonare, decizie și reacție specifice acestui tip de evenimente. Totodată, ținând cont de caracterul special al operațiunilor de aviație destinate șefilor de stat/guvern, pentru care îmbarcarea/debarcarea pasagerilor se va efectua, de regulă, direct de la aeronavă și pentru care se pot solicita efectuarea unor controale suplimentare pentru bagaje, este necesară asigurarea unui echipament de control cu raze X de tip mobil, precum și a unor echipamente mobile de detecție a urmelor de explozibili. De asemenea, pentru fluidizarea și reducerea timpilor de control a vehiculelor și persoanelor, altele decât pasagerii, este necesară amenajarea și dotarea unui punct de control acces. Costul estimat pentru aceste dotări este de 5.487.000 de lei“, calculează reprezentanții AIS.
În atenția premierului Viorica Dăncilă
Nici Consiliul Județean Sibiu și nici bugetul AIS nu pot suporta investițiile suplimentare estimate la peste zece milioane de euro, arată reprezentanții Aeroportului. În aceste condiții, autoritățile locale au apelat la sprijin guvernamental. “Consiliul Județean Sibiu, autoritate publică tutelară a RA Aeroportul Internațional Sibiu, a transmis solicitările centralizate de către aeroport în atenția primului ministru Viorica Dăncilă, precum și în atenția Ministerului Afacerilor Externe, care coordonează efortul organizatoric, în vederea solicitării sprijinului din partea Guvernului României“, mai arată, pentru Turnul Sfatului, reprezentanții AIS.Parcarea va fi mărită
În afara investițiilor pentru care este așteptată susținere de la nivel central, autoritățile locale au demarat și o serie de lucrări la AIS. La începutul lunii a fost lansată licitația pentru încredințarea contractului de reorganizare a terminalului de pasageri, lucrare estimată la peste jumătate de milion de lei, fără TVA. “Obiectivul specific al proiectului constă în optimizarea fluxurilor de procesare a pasagerilor, în vederea reducerii timpului de așteptare al acestora“, explică cei de la AIS rostul investiției (detalii mai multe despre acest contract găsiți aici).Alți 180.000 de lei, fără TVA, vor fi cheltuiți pentru reamenajarea parcării și reabilitarea drumurilor de acces. “Obiectivul principal al proiectului constă în fluidizarea traficului de autovehicule. Totodată, proiectul urmărește creșterea capacității parcării, astfel încât aceasta să poată acomoda mai multe vehicule. Reabilitarea drumurilor de acces are ca scop reconfigurarea corespunzătoare a carosabilului, în concordanță cu volumul de trafic și specificul acestuia. Mai mult, acest proiect urmărește asigurarea unui grad de confort mai ridicat persoanelor care utilizează parcarea“, explică reprezentanții AIS.
O a treia investiție aflată în curs de pregătire este înființarea unei unități de stingere a incendiilor, pentru a crește capacitatea și a scădea timpii de intervenție în cazul unor situații de urgență. Proiectul implică și amenajarea unui spațiu pentru aterizarea și decolarea elicopterelor SMURD, eliminarea interferențelor dintre aceste zboruri și cele comerciale. Reprezentanții AIS plănuiesc și instruiri comune cu instituțiile de intervenție în caz de urgență, în vederea organizării Summit-ului UE.
Turnul Sfatului a solicitat detalii despre proiecte și planuri și celorlalte instituții publice care au sau ar putea avea un rol în organizarea celui mai mare eveniment internațional din istoria Sibiului. Aceste informații vor face subiectul mai multor articole care urmează a fi publicate de Turnul Sfatului.Sursa foto principală: Administrația Prezidențială
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Comisiei Europene , Guvernului României , Uniunii Europene , Consiliul Judetean Sibiu , Aeroportului Sibiu , Administraţia Prezidenţială , Turnul Sfatului , Claude Juncker , Viorica Dancilă , Pentru Sibiu , summit , EURoadToSibiu , Dotarea Aeroportului Internați , Ground Power Unit , Nici Consiliul Județean Sibiu , planuri , Pregătirii Cadrelor Jandarmi M
Vizualizari: 7167
Ultimele comentarii
Acum 11 minute
Hans Dieter von Broscărie
Acum 13 minute
@Andrei
Acum 14 minute
Echipa castigatoare
Acum 16 minute
AMN114
Acum 20 minute
B