X
isuzu citiport

FOTO-Cum arată noile autobuze care vor circula prin Sibiu

Dacă nu apar probleme neprevăzute, până la finalul acestui an prin Sibiu vor circula autobuze ISUZU și Menarinibus.

În total 65 de autobuze noi marca ISUZU și Menarinibus vor circula prin Sibiu în urma desemnării căștigătorilor în licitațiile organizate de Primărie și de Tursib, regia locală de transport, anunță Profit.ro.

Cele două licitații au fost organizate pe finanțări diferite, însă au avut caiete de sarcini identice, pentru o mai bună administrare a parcului de autobuze. Licitația organizată de Primăria Sibiu, demarată în noiembrie anul trecut, a avut ca scop achiziția a 10 autobuze noi, de 12 metri, iar ofertele primite au fost pentru mărcile ISUZU, MAN și BMC.

bredamenarinibus-citymood-18-1

Oferta BMC, companie turcă, a fost respinsă deoarece nu conținea toate documentele solicitate. Contestația făcută de BMC a fost respinsă de CNSC în urmă cu câteva zile, astfel că Primăria Sibiu a putut finaliza atribuirea.

Decizia poate fi contestată în următoarele 10 zile. În ultima fază a procedurii au rămas Anadolu Automobil Rom, reprezentant ISUZU, și MHS Truck&Bus AG, reprezentant MAN. Contractul pentru cele 10 autobuze are o valoare de 11,5 milioane de lei, plus TVA. Criteriile de selecție au fost preț (70%), consum (15%), garanție (10%), impact de mediu (5%).

Reprezentanții BMC au contestat și faptul că Anadolu nu ar fi făcut dovada existenței unui contract necesr pentru servicii de garanție, dar această contestație nu a fost judecată, ca urmare a descalificării ofertei BMC.

Potrivit informațiilor Profit.ro, reprezentanții ISUZU au prezentat, până la finalul procedurii, un contract valabil pentru serviciile de întreținere. Cele 10 autobuze pe care ISUZU le va livra prin Anadolu Automobil sunt ISUZU Citiport.

O a doua licitație a fost organizată de TURSIB, compania de transport local, de data aceasta fiind vorba despre o procedură realizată pe finanțare BERD. Inițial, licitația a fost făcută pentru 50 de autobuze, din care 15 articulate, de 18 metri, și 35 de autobuze de 12 metri. Și această licitație a fost căștigată tot de autobuzele ISUZU, reprezentate în procedura de atribuire de producător, așa cum prevăd normele BERD. Mai precis, pentru lotul de 12 metri, TURSIB va cumpăra autobuze ISUZU Citiport, iar pentru lotul de 18 metri, cu articulație, vor fi cumpărate autobuze Menaribus Citymood 18. Datorită prețului mai mic din oferta companiei, TURSIB va putea cumpăra, pentru a nu pierde din banii BERD, încă 5 autobuze în plus, din care 3 Isuzu și 2 Citymood 18.

citiport-04

Sursa foto

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

27 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cosmin a.

    bravo ..MADE IN JAPAN ….adica o natie care s-au respectat si au stiut sa faca masini ,… toyota ..honda…subaru…suzuki etc …
    bravo …

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sugacii orali

    ba dar sa sugeti voi ceva nu ati vrea? sunteti niste incuiati ce dau impresia ca tocmai ati coborat din copac de la jina…in PLM, daca ramaneam cu MAZ-urile alea mai vechi decat orasul, era bine? ce kkt va tot trebuie? nici cum nu-i bine cu voi, dobitocilor

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ricardo Ceptura

    Chiar arată nesperat de bine, sincer. Prima oară când am auzit de investiție, mă gândeam că vor arăta exact ca cele vechi, doar că cu un design ușor rotunjit, potrivit cu vremurile. Oricât de cârcoctaș să fii, nu ai cum să spui totuși că aceste autobuze nu arată senzațional, demne de un oraș cu pretenții turistice și culturale. Dar ca să nu las totuși un gust de pupincurism pentru nimeni: îngrijorarea mea principală este ca aerul condiționat să funcționeze pentru răcit vara/încălzit iarna, fără excepție, măcar primii 4-5 ani. De asemenea, ar fi drăguț ca stațiile să afișeze digital în funcție de GPS timpul până când următorul autobuz urmează să sosească în stație. Măcar pentru principalele 3 linii ale orașului ar trebui implentat sistemul. În rest, doamne ajută că în anul 2018 achiziționăm autobuze fabricate contemporan, și nu rulate ultimii 7-9 ani prin cine știe ce orașele germane, unde oamenii își schimbă flota cum începe un autobuz din serie să cedeze.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Maria

    Ne bucura aceasta inițiativa . Urmeaza ca si călătorii sa păstreze curățenia si sa nu scrie sau sa rupă tapiteria scaunelor! Calatorii din zonele M. Viteazu ,Iorga si Cedonia, nu au autobuze directe cu destinatia gara si retur.Calatorii sunt nevoiti sa coboare si sa urce dintr-un autobuz în altul cu bagaje si sunt nevoiti sa cumpere un alt bilet. O alta problema este functionarea autobuzelor în zilele de sâmbata si duminica .Nu este posibil ca autobuzele sa circule din ora în ora cand Hipodromul are mii de locuitori . Va rugam sa solutionati aceste probleme!

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dan sibian

    Parca era vorba ca viitoarele autobuze vor fi germane sau japoneze… Acum sunt italienesti si turcesti! Super! La pretul de aproape 300.000 Euro/buc. chiar ca puteau fi germane sau japoneze.
    Dar se stie ca “interesul poarta fesul”!

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    forrest gump

    Oricum, numai pensionarii mai merg cu autobuzul la sibiu.. Azi-dimineata, am luat 1 ca sa merg pana in targ , la Obor. In proportie de 80% erau pensionari… As prefera autobuzele cu burduf ca sa aiba loc toata lumea… Din targ, am venit pe jos, pt. ca altfel, ma demoralizam…

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      sugacii orali

      esti ingust la minte si vorbesti din prea putina experienta…uita-te pe traseele profesionale sau pe traseele principale, insa la ore cheie in timpul saptamanii (cand incep orele si cand se termina) si ai sa vezi ca nu doar pensionarii merg cu autobuzul (ma rog, pentru faza cu elevii, va trebui sa astepti pana la toamna).
      Dar daca iti faci afirmatia dupa ce ai incercat sa mergi cu “1-le” la Obor duminica dimineata, bine mersi! Cine crezi ca se trezeste dis de dimineata duminica sa mearga la “targ”?

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        forrest gump

        Prietene, nu vorbesc de 114 sau 111… De cate ori urc intr-un autobuz, cobor demoralizat pt. ca sunt numai pensionari… M-am urcat in 2 la Piata Cbin, la capat de linie, si n-am avut de la cine sa cumpar un bilet pt. ca erau numai pensionari care circulau gtatis… Da, multi dintre elevi circula cu autobuzul, insa predomina pensionarii care fac naveta intre Piata Rahovei si piata Cibin.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Damian Ioan Marius

    Dar de ce se preferă mărcile de afară de o calitate proasta și mai scumpe in timp ce la Roman Brașov se produc autobuze pt export? In loc sa ne ajutam țara și locurile de munca de la noi mai bine trimitem bani afara din tara!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      sugacii orali

      Nici in brasov nu au roman brasov :))))))))))))))))))) ce autobuze produc acestia pentru export? intrunesc standardele UE, sau le exporta in Khazakstan?

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dacian

    Nu inteleg de ce trebuie sa le umplem buzunarele turcilor dupa ce n-au terfelit in ultimul hal vreme de mai bine de 400 de ani, in loc sa cumparam autobuze ansamblate in Romania ( cum ar fii cele fabricate la Ciorogila de BMC Truck & Bus )!. Banuiesc eu, comisionul turcilor a fost mai mare la primarie decit al amaritilor din Romania.
    Dar de ca sa cistige ai noistri ,cind pot sa faca turcii matul gros!

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Garfield

    Locuitorii din zona “Arhitectilor” si din Selimbar cand vor beneficia si ei de transport in comun normal? Din cate stiu eu s-a semnat un protocol intre primarii. Lasati orgoliile de gen “pai aia nu platesc impozit la Sibiu”… Majoritatea lucreaza la firme din Sibiu, care platesc impozit. Majoritatea aglomereaza zilnic soselele cu autoturismele proprietate personala, deoarece nu au o alternativa viabila. Transmixtul nu e o alternativa pentru toata lumea. Ar fi mai bine pentru toata lumea daca o parte din acesti oameni si-ar putea lasa masina acasa. Oferiti-le o alternativa.

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Lupul cel Rau

    Buna intrebare! De ce se prefera produse din strainatate in derimentul celor din tara.Or mai fi si alte motive ascunse, dar in primul rand ca si in cazul tramvaielor, trenurilor, din pacate aceste firme din tara sunt la inceput si productia este foarte mica.Pentru un asemenea contract ar trebui sa astepti ani pentru livrare.Daca nu s-ar face genul acesta de achizitii cu ,,hei-rup” doar cand ajung calatorii din autobuze cu scaunu’ pe asfalt, s-ar putea incuraja si aceste firme autohtone care din pacate se dezvolta asa incet.

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    mircea barna

    ce va tot contrati ca Isuzu “turcia” … mama e Japan ..si ce e JAPAN e calitate..sau nu ati vazut componente de mercedes made in romania dar …JAPAN suna mai melodios…bravo si succes

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Odin

    Departe de mine de a nu ma bucura de aceasta investitie dar daca tot asa se organizeaza traseele sa fie lungi, sinuoase, care pe hartie acopera multe zone si pe care faci 1h pana la destinatie atunci tot degeaba investitia!

    Poate ar trebui sa fie primenita conducerea! Astia si-au demonstrat incompetenta.

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Relucu Hendorfean

    Rusine sa va fie! Un oras de nivelul Sibiului ca dezvoltare, civilizatie, bunastare si calitate umana, merita transport in comun BMW, nu firme prapadite si sarace! Valoarea sibienilor trebuie sa prevaleze!

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    western digital

    hopa ..uite un cocalar..vrea BMW ….bah saracie, daca ma uit la rezervorul tau e sub linia de jumate si tu vrei bmw…adica anvelope second si abureala…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact