Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
16°C

Sindicaliștii: “nu amputați viitorul Aeroportului Internațional Sibiu“. Președinta CJ Sibiu: “cea surprinsă neplăcut sunt eu“

Sindicaliștii: “nu amputați viitorul Aeroportului Internațional Sibiu“. Președinta CJ Sibiu: “cea surprinsă neplăcut sunt eu“

Angajații Aeroportului Internațional Sibiu au lansat un apel public în atenția consilierilor județeni cărora le solicită să nu aprobe concesionarea zona fostului hangar pentru elicoptere. Deoarece, spun angajații, acea zonă este menită amenajării unui viitor terminal cargo.

Reacția angajaților AIS, în numele cărora au redactat o scrisoare deschisă celor din conducerea sindicatului, vine ca urmare a adoptării unei hotărâri de Consiliu Județean luna trecută: aleșii județeni au aprobat demararea procedurilor de concesiune a unui teren de aproape trei ha (vezi foto), aflat în administrarea Aeroportului, la solicitarea Camerei de comerț, industrie și agricultură (CCIA) Sibiu. Pe acest teren se află și fostul hangar de elicoptere al unei foste unități militare, iar concesiunea a fost solicitată pentru amenajarea unui centru de afaceri.

“Aeroportul NOSTRU“

Sindicaliștii AIS consideră demn de remarcat și faptul că, în discuțiile premergătoare demarării procedurilor de concesionare, nu a fost specificat și faptul că cele trei ha de teren, alături de clădirea fostului hangar, sunt în administrarea Aeroportului. “De ce s-a omis din titlu aceasta precizare și anume că terenul se afla în administrarea Aeroportului? Pentru a fi mai ușor de trecut cu vederea de către contribuabilul mai puțin avizat? Sperăm că nu și că a fost doar o omisiune nevinovată“, semnează, în scrisoarea deschisă, Patriche Dragoș, lider sindical, Claudiu Solomon, vicelider sindical, alături de Olimpiu Gruzmănescu, vicepreședinte al Federației Sindicatelor Aeroportuare din România.

Liderii sindicali apreciază că decizia de demarare a concesiunii a fost luată fără consultarea unor specialiști în aviație. “Vă rugăm să reveniți asupra ei și să nu amputați viitorul Aeroportului Internațional Sibiu în ceea ce privește construirea în acea zonă a unui Terminal cargo, investiție care ar putea aduce un avantaj important pentru Aeroportul NOSTRU. Și când spunem AL NOSTRU, ne referim la cetățenii acestui județ, ai căror bani au stat la baza modernizării și extinderii vechiului aeroport și ai căror bani vor putea sta și la baza extinderii operațiunilor acestuia la componenta de marfă“, se mai arată în scrisoarea deschisă amintită.

Autoritățile județene au comandat, în 2014, un studiu pe tema oportunității amenajării unui terminal cargo în zona AIS. “Aeroportul a comandat un studiu care să arate dacă activitatea de cargo ar avea un suficient flux de mărfuri pentru a fi creat un astfel de terminal. Din rezultatul acestui studiu reieșea că este destul de greu să avem o activitate susținută pe cargo. Ce am reținut din acel studiu este că pentru o activitate de cargo la Sibiu, ar trebui ca activitățile economice de pe o rază de 250 de km să vină înspre o astfel de facilitate. Iar pe o rază de 250 de km în Sibiu avem deja două aeroporturi puternice, mă refer la Cluj și la Tîrgu Mureș“, declara, în 2016, vicepreședintele CJ Sibiu, Marcel Luca. Tot atunci, el vorbea de o variantă de redimensionare a acestui terminal.

Exemplul Vămii

În sprijinul poziției lor, de a nu concesiona terenul pentru o posibilă dezvoltare viitoare a unui terminal Cargo, angajații AIS invocă mai vechea decizie de a transfera o parte din terenul Aeroportului pentru construirea actualului sediu al Vămii Sibiu. Iar acel teren, acum, ar fi putut fi folosit pentru extinderea parcării, care – în mod evident – este prea mică pentru actualul flux de pasageri. “Dați, vă rugăm, dovadă de mai multă viziune pe termen mediu și lung decât predecesorii dumneavoastră care au făcut greșeala transmiterii acelui teren din administrarea R.A. Aeroportul Sibiu, în administrarea Direcției Generale a Vămilor; dați dovadă de încredere în viitorul Aeroportului Internațional Sibiu și de ce nu, dați dovadă de voință politică și puneți bazele pe acel teren pentru viitorul Terminal cargo al Sibiului“, mai scriu reprezentanții angajaților.

Președinta CJ Sibiu: negocieri pentru realizarea unui terminal cargo cu unul dintre liderii europeni

Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, se arată surprinsă în sens negativ de scrisoarea publică a sindicaliștilor din cadrul Aeroportului. Într-un răspuns transmis la solicitarea Turnul Sfatului, Daniela Cîmpean arată că, de fapt, decizia finală nu a fost luată, până la acel moment urmând a fi parcurși o serie de alți pași prevăzuți de legislație. “Conform procedurii prevăzute de OUG 54/2006, CJ a aprobat doar efectuarea unor demersuri care să stabilească dacă concesionarea solicitată de CCIAS este oportună sau nu. Acest lucru se va stabili, în baza unui studiu de oportunitate, făcut de specialiști, conform art.10 lit.h din Og 54/2006 și în urmă unor întâlniri tehnice cu toate părțile interesate. Doar dacă studiul arată că este oportună concesiunea, atunci Consiliul Județean poate aprobă studiul, expertiză prin care se stabilește valoarea redevenței și concesionarea terenului (art. 123 alin. 1-2 Lega 215/2001 ). Concesiunea ar urma să fie făcută prin licitație publică, conform art. 12 alin. 3 OUG 54/2006 și ar putea participa orice persoană interesată“, indică Daniela Cîmpean pasajele din legislație.

aeroport-53

Președinta CJ Sibiu arată că, oricum, demersurile au fost demarate după consultarea conducerii Aeroportului, ai cărei reprezentanți au arătat că proiectul unui centru de afaceri nu ar avea impact negativ asupra unor intenții viitoare de dezvoltare a AIS. În plus, despre un terminal cargo au fost purtate discuții cu potențiali investitori. “În acest moment, Aeroportul Internațional Sibiu are în derulare proiectul de modernizare și mărire a capacității parcării (în aceiași ședință au fost aprobate sume cu această destinație directă), extinderea parcării urmând să se facă pe locația din apropierea parcării existente și nu la aproape un kilometru distanța de aceasta și de terminal. La acest moment, derulăm negocieri preliminarii pentru realizarea unui terminal sau facilități cargo cu unul dintre liderii europeni de transport integrat (aerian, naval și rutier), cu care am avut o întâlnire preliminară la finalul lunii trecute. Nici această dezvoltare, pe care ne-o dorim și pe care o susținem, nu vizează clădirea fostului hangar de elicoptere și terenul aferent“, mai arată Daniela Cîmpean, pentru Turnul Sfatului.

Mai urmează un studiu

Proiectul de demarare a concesiunii terenului de lângă Aeroportul Sibiu (despre care Turnul Sfatului a scris, prima dată, aici) a fost adoptat fără niciun fel de discuții în plenul CJ Sibiu. In fost membru al Consiliului de administrație al AIS, Ciprian Faraon, a criticat – ulterior – această decizie (citiți opinia lui aici). Criticile sale au primit replică de la conducerea CCIA, care a arătat că, potrivit legii, solicitarea lor de concesiune a terenului era obligatoriu a fi pusă în discuție. Și că, de fapt, procedura de concesionare implică, mai întâi, realizarea unui studiu de oportunitate. Abia după care, eventual, concesionarea terenului ar putea fi sau nu scoasă la licitație (citiți replica celor de la CCIA aici).
“Nu este cazul să repetați această greșeală și să amanetați viitorul transportului de marfă prin Aeroportul Internațional Sibiu, concesionând pripit acel teren amplasat în cea mai favorabilă poziție pentru realizarea acestei mult dorite (și necesare) investiții“, scrisoarea deschisă a Sindicatului Aeroportului
 

Redăm mai jos, integral, scrisoarea deschisă semnată de Sindicatul Aeroportului Sibiu

Către Consiliul Județean Sibiu

Stimată doamnă președinte al Consiliului Județean Sibiu, Stimați consilieri județeni,

Am aflat cu neplăcută surprindere despre Hotărârea Consiliului Județean Sibiu Nr. 163 din 28 iunie 2018, prin care decideți concesionarea terenului aflat în administrarea R.A. Aeroportul Internațional Sibiu pe care se află fostul hangar al unității militare de elicoptere. De ce s-a omis din titlu aceasta precizare și anume că terenul se afla în administrarea Aeroportului? Pentru a fi mai ușor de trecut cu vederea de către contribuabilul mai puțin avizat? Sperăm că nu și că a fost doar o omisiune nevinovată.

Deoarece nu pare că ați fi consultat părerea unor specialiști în aviație civilă înainte de a lua decizia, vă rugăm să reveniți asupra ei și să nu amputați viitorul Aeroportului Internațional Sibiu în ceea ce privește construirea în acea zonă a unui Terminal cargo, investiție care ar putea aduce un avantaj important pentru Aeroportul NOSTRU. Și când spunem AL NOSTRU, ne referim la cetățenii acestui județ, ai căror bani au stat la baza modernizării și extinderii vechiului aeroport și ai căror bani vor putea sta și la baza extinderii operațiunilor acestuia la componenta de marfă.

Credem că este suficient precedentul nefericit al construirii clădirii Vămii într-o zonă care ar fi permis acum extinderea parcării Aeroportului, parcare aflată într-o criză evidentă de spațiu pe fondul creșterii spectaculoase a numărului de pasageri. Nu este cazul să repetați această greșeală și să amanetați viitorul transportului de marfă prin Aeroportul Internațional Sibiu, concesionând pripit acel teren amplasat în cea mai favorabilă poziție pentru realizarea acestei mult dorite (și necesare) investiții. Dați, vă rugăm, dovadă de mai multă viziune pe termen mediu și lung decât predecesorii dumneavoastră care au făcut greșeala transmiterii acelui teren din administrarea R.A. Aeroportul Sibiu, în administrarea Direcției Generale a Vămilor; dați dovadă de încredere în viitorul Aeroportului Internațional Sibiu și de ce nu, dați dovadă de voință politică și puneți bazele pe acel teren pentru viitorul Terminal cargo al Sibiului.

În lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate la nivelul întregii țări, din cauza căreia România a pierdut investiții enorme în favoarea vecinilor săi de la vest, faceți din Sibiu un exemplu despre ceea ce o comunitate locală poate oferi investitorilor străini (din întreaga zonă, nu doar din județul Sibiu) în materie de facilități de transport modern și rapid, atât de important pentru investițiile pe care aceștia le-au făcut și poate le vor mai face, inclusiv datorită acestui sprijin din partea comunității noastre.

Biroul Executiv al Sindicatului Liber Independent al Aeroportului Sibiu Patriche DRAGOȘ – lider sindical Claudiu Solomon – vicelider sindical și Olimpiu GRUMĂZESCU – vicepreședinte al Federației Sindicatelor Aeroportuare din România

 

Redăm mai jos, integral, replica președintei Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean

Cea surprinsă neplăcut sunt eu, pentru că mă așteptăm că un lider sindical să cunoască legislația, iar când are ieșiri publice să își exprime punctul de vedere documentat. Și mai mult, dacă cu adevărat era interesat de binele aeroportului și-ar fi exprimat inițial poziția în interior și abia apoi în presă.

Dacă ar fi avut în vedere aceste două chestiuni ar fi aflat ceea ce ar fi trebuit să știe, că CJ nu a hotărât concesionarea. Conform procedurii prevăzute de OUG 54/2006, CJ a aprobat doar efectuarea unor demersuri care să stabilească dacă concesionarea solicitată de CCIAS este oportună sau nu.

Acest lucru se va stabili, în baza unui studiu de oportunitate, făcut de specialiști, conform art.10 lit.h din Og 54/2006 și în urmă unor întâlniri tehnice cu toate părțile interesate,

Doar dacă studiul arată că este oportună concesiunea, atunci Consiliul Județean poate aprobă studiul, expertiză prin care se stabilește valoarea redevenței și concesionarea terenului (art. 123 alin. 1-2 Lega 215/2001 ) .

Concesiunea ar urma să fie făcută prin licitație publică, conform art. 12 alin. 3 OUG 54/2006 și ar putea participa orice persoană interesată.

Chiar dacă punerea în discuția Consiliului Județean a solicitării Camerei era obligatorie, înainte de a introduce pe ordinea de zi a ședinței propunerea de începere a procedurii, am avut întâlniri tehnice cu managementul tehnic al aeroportului, întâlniri în cadrul cărora am fost informată că punerea în valoare a acelei clădiri și terenului aferent NU are impact negativ asupra dezvoltării viitoare a aeroportului Sibiu.

În plus, în acest moment Aeroportul Internațional Sibiu are în derulare proiectul de modernizare și mărire a capacității parcării (în aceiași ședință au fost aprobate sume cu această destinație directă), extinderea parcării urmând să se facă pe locația din apropierea parcării existente și nu la aproape un kilometru distanța de aceasta și de terminal. La acest moment, derulăm negocieri preliminarii pentru realizarea unui terminal sau facilități cargo cu unul dintre liderii europeni de transport integrat (aerian, naval și rutier), cu care am avut o întâlnire preliminară la finalul lunii trecute. Nici această dezvoltare, pe care ne-o dorim și pe care o susținem, nu vizează clădirea fostului hangar de elicoptere și terenul aferent.

Ne dorim din partea Comunității o poziție activă și constructivă și sperăm că toți cei interesați vor lua poziție nu doar când se face o propunere de către alții, ci și când activele pe care le folosesc sau ar trebui să le folosească se degradează prin nefolosire timp de decenii.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

d-na Janiela Munteanu

Acum 5 ani

D-na Campeanu este ca sa zic asa "intr-o grava eroare ". Astazi PNL-ul face o opozitie politica minima si doar prin intermediul presei. Sa fii "surprinsa neplacut" de informatiile scurse pe surse sau nu in presa, este cel putin o mica infatuare. Pe care o intalnim din plin la PSD - si nu numai. Si trebuie sa facem diferenta intre "legalitate" si "oportunitate". Nu tot ce e legal e si oportun (pentru comunitate vreau sa zic, nu pentru grupuri de interese... ).
Raspunde

Gogo

Acum 5 ani

Trebuie facut un aeroport nou, singura zona ideala este intre Ocna Sibiului si oras, adiacent Surii Mici. Asa ai acces si pe cale ferata. Actuala locatie este una veche deja foarte inghesuita si aproape de zonele de locuit, care se tot extind (in spate la METRO; capat Turnisor-Zavoi).
Raspunde

eu

Acum 5 ani

De cand e vina aeroportului ca se extind cartierele??...sa se extinda in alte parti...aeroportul e acolo din 1943 si ne trezim acum hop top sa il mutam si sa lasam loc cartierelor ... buna asta... tot acel teren ar trebui valorificat pentru extinderea in orice fel a aeroportului... oricum... atat cj cat si conducerea aeroportului sunt de o incompetenta mai crasa cum nu am vazut niciodata...
Raspunde

Din_interior

Acum 5 ani

In mod legal constructiile din zonele cu servituti aeronautice nu se pot realiza fara avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane. Cei care nu-l au, inseamna ca au construit ilegal. Cei care-l au inseamna ca nu deranjeaza traficul aerian si activitatea aeroportuara.
Raspunde

Avion

Acum 5 ani

Tot urlam DICTATURA LUI DRAGNEA dar de DICTATURA PNL DIM CONSILIUL JUDETEAN SIBIU in frunte cu CÂMPEAN ajutată de DOTCOS, LUCA si MARELE LINGAU IORDĂNESCU care distrug tot si pe banii SIBIENILOR sunt tot plecati prin strainatate. Dar pentru angajati NUMAI SUNT BANI. DICTATORILOR,DRAGNEA E COPIL MIC. II SA VINA O ZI SI PENTRU VOI.
Raspunde

dancp2

Acum 5 ani

frau cimpan e profa de muzica,ce sa stie de aeroport!pasarea malai(CIUBUC)viseaza
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus