X
parcare subterana piata cibin foto google earth

A doua parcare subterană a Sibiului, scoasă la licitație: 450 – 500 de locuri

Administrația Sibiului a lansat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar unei parcări subterane amenajată sub Piața Cibin. Este al doilea proiect de acest gen lansat de Primărie, după cel care vizează amenajarea unei parcări subterane la Gara CFR.

Parcarea subterană pe care Primăria vrea să o amenajeze în Orașul de Jos va avea o suprafață de aproximativ 8.000 de mp și va fi chiar sub actuala piață agro-alimentară Sibiu. “Solicităm prezentarea unei variante constructive cu un nivel și numărul de locuri rezultat și a doua variantă cu două niveluri și numărul de locuri de parcare care rezultă. Intenționăm să realizăm o parcare cu 450 – 500 de locuri. Parcarea va deservi riveranii cartierului, persoanele care se aprovizionează din piața agro-alimentară Cibin și turiștii care vizitează orașul vechi și zona centrului istoric (…). Platforma de suprafață actuală va menține în continuare destinația de piața agro-alimentară, dar va fi reconfigurată pentru realizarea intrării și ieșirii din parcarea subterană“, se arată în caietul de sarcini al documentației de atribuire a contractului pentru întocmirea studiului de fezabilitate necesar acestei investiții. Licitația a fost lansată în cursul zilei de marți, termenul de depunere a ofertelor de către cei interesați fiind stabilit pentru ziua de 24 iulie 2018. Valoarea estimată a contractului este de 70.000 de lei, plus TVA, termenul de realizare a SF-ului fiind de 90 de zile de la semnarea contractului.

Și o stație pentru transportul electric

Documentația solicitată de Primăria Sibiu prevede și proiectarea unei stații pentru mijloacele de transport în comun electrice, dotată cu puncte de încărcare lentă și rapidă. O astfel de stație a fost solicitată și prin SF-ul întocmit pentru parcarea subterană de sub Piața Gării, având în vedere proiectul unei noi linii de transport în comun, care să deservească zona centrală a orașului și pe care să circule doar vehicule cu motorizare electrică.

Primăria mai solicită ca SF-ul ce urmează a fi pregătit să prevadă și amenajarea de sisteme de supraveghere video, iluminat eco-eficient, zone verzi adiacente punctelor de acces în parcare, zece locuri de parcare pentru motociclete, dar și stație de încărcare pentru mașinile electrice.

“Parcarea va avea o schemă funcțională clară și simplă, care să evite punctele de conflict ale circulației interioare. Să fie realizată în totalitate în subteran, singura oglindire exterioară să fie accesul atât al vehiculelor, cât și al pietonilor pe scări și lifturi“, documentația de atribuire

În acte, a doua parcare subterană

Procedura de atribuire a contractului pentru realizarea parcării subterane de la Piața Cibin vine la aproape două luni de la semnarea contractului de întocmire a studiului de fezabilitate necesar amenajării unei parcări subterane sub Piața Gării (contract de 92.000 de lei, semnat în 22 mai cu SC Hentza Business București). Parcarea din această zonă ar urma să aibă două niveluri subterane cu aproximativ 200 de locuri, plus nivelul de la suprafață, pe care să fie amenajate alte 200 de locuri de parcare.
Ulterior realizării acestor studii, Consiliul local va trebui să adopte indicatorii tehnico-economici, după care Primăria Sibiu ar urma să lanseze licitația pentru proiectarea și execuția propriu-zisă a lucrării.

Susa foto: Google Earth

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

17 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Silviu

    Oricum piata este prea mica, o sa se piarda jumatate din suprafata cu accesul in parcare. Ptr ca nu este vb doar de gurile de acces, sunt si benzile aferente. Plus statia de incarcare electrica, plus zone verzi. O sa ramana un mare nimic la suprafata.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    eugen

    Silviu, intrarea/iesirea s-ar putea realiza de pe cealalta parte a drumului (din actuala parcare). Desigur daca s-ar extinde zona marcata cu rosu.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ek

    Sunteti zdraveni la cap? Faceti parcare supterana sa iesiti ca sobolanii cand vine apa. Nu vedeti ca la orice ploaie is balti peste tot nu pot duce canalele! Nu o sa parchez in nici o parcare de acest fel in ro. N.am incredere. Mai bine merg pe jos! Sic.ciuda na!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ttt

    oare de ce nu fac o parcare la nivelul solului peste care sa se construiasca o terasa cat parcarea/piata pe care sa functioneze piata? mai ales ca sub piata este (cred) fundatia unui bastion demolat.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Isarescu

    “Nu mi-as lasa masina acolo nici platit… mai ales in perioadele cu ploi abundente” daca lucrarile sunt bine facute nu va fi o problema. Exista si in alte tari parcari subterane langa rauri.
    “Dubele pietarilor” probabil, vor ocupa o mare parte din locurile de parcare.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Unu

    Debarcader are?
    Radierul probabil ca o sa fie la nivelul luciului apei din cibin , ceea ce înseamnă ca o plutească ori mașinile ori I treaba construcție. Sibiu o sa fie primul oraș cu baza de submarine la piață. Din câte știu nici în zona gării pânză freatica nu are un nivel foarte coborât.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Aurelia Ocneriu

    O inițiativă lăudabilă, asa cum ne-a obișnuit mai marii Sibiului. La Sibiu se trăiește si se dezvolta bine! An parcarea supterana nu ar strica niste standuri cu ciorba de burta si mititei. Sibienii isi doresc. Tineti-o tot asa si multumim!

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gheorghe

    De ce nu se ia in calcul realizarea unei parcari etajate peste piata? Domnilor arhitecti ai primariei Cibinul este la 10 metri . Ce faceti cu infiltratiile care necesita costuri enorme pentru rezolvare?

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alzara 1918

    O parcate mate pentru o piața mica !
    O piața agro trebuia făcută in zona Mihai Viteazu -Selimbar pt a deservi zonele de blocuri din lungul Văii Săpunului , Urbaniștilor !

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ridichie Iglesias

    Stati linistiti,se face studiul,se iau banutii iar apoi nu se face nimic. Smecherie probata de multi in ultimii ani. Asa se face peste tot.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ricardo Ceptura

    Puțin cam puține locuri de parcare… 450 în niciun caz nu ar reuși golirea Piețelor Mică și Huet, precum și interzicerea parcării pe jumătate în stradă pe atâtea străduțe din zonă. Administrația nu are în vedere faptul că orașul de sus, trebuie extins și în cel de jos? Doar prin realizarea de pietonale și străzi cu dublu sens (libere de parcări, în locul unora cu sens unic) se poate un astfel de pas foarte important pentru turism. Sunt minim 50 de dube la orice oră de weekend în zona Pieții Cibin… dube care mai de care parcate pe câte 2-3 locuri de parcare și uneori uitate în stradă pe avarii. Soluția pe care aș vedea-o de cuvință este realizarea a 3 etaje de 200 de locuri fiecare minim, sau construirea a două etaje de parcare mai mari decât Piața propriu-zisă. Minim 600 de locuri! De asemenea, amenzi pentru cei care vor ocupa din nesimțire 2 locuri cu duba sau cu SUV-ul, ori cu mașina second cu numere de Bulgaria în subteran. Că altfel avem doar 250 de locuri din 400 (sunt sigur că nu se vor gândi cu adevărat la o variantă mai mare, măcar reglemantarea să funcționeze).

    Chiar și cu cele 2 parcări subterane, nu poți goli parcarea din Piața Mică complet. Trebui să fii nebun să dorești să tai peste 100 de locuri de parcare plătite cu 3 lei ora/loc. Ce se poate face, este o micșorare. Să rămână parcare doar partea din spatele bisericii romani-catolice, dar să mai fie 50-60 de locuri disponibile. Supratarifare la 10 lei/ora cum se practică și în alte orașe. În rest, absolut orice loc de parcare în centru ar trebui să coste minim 3 lei/oră. Cam între 3 și 5 lei în funcție de proximitatea față de Piața Mare. Ne dorim să scăpăm orașul de aglomerație și de mașinile în exces nu? Ați renunțat deja la ideea aceea cu autobuzele electrice pentru zona centrală? Părea una dintre cele mai răsărite din planul de mobilitate. 10 autobuze a câte 30 de locuri fiecare care să te aducă de la gară la Kaufland, în Ștrand, două rute în colțuri diferite ale centrului, cu mijloc lângă Piața Mare și poate scăpăm definitiv de mașini parcate pe trotuare măcar în frumoasa zona centrală…

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    marie

    romanii sunt cei mai tari din lume , se pricep la orice , politica ,fotbal , studii de mobilitate , parcari subterane , etc . Si totuti traim intr-o tara de lumea a 3-a chiar daca avem atatea “genii”

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Ricardo Ceptura

      Cu tot respectul, este o diferență între a te pretinde expert în cele menționate de dvs. și a avea dreptul la o opinie cât de cât pertinentă, argumentată și justificată în baze reale. De cele mai multe ori în România, cei care nu țin cont de studiile realizate de experți sunt însăși cei ce le contractează. Sibiul a plătit sute de mii de Euro pe un studiu de mobilitate urbană, realizat în tandem de două firme, una din Austria și una autohtonă. Câte măsuri din acel studiu a implementat administrația până acum? Câte are în curs de implementare, înafara celor 2 parcări din zona periferică a Centrului Istoric? Pentru aceste proiecte nu aveai nevoie neapărată de un studiu de mobilitate, ci de bun simț, deoarece sunt singurele 2 zone suficient de mari, încă în administrație publică și fără situri arheologice (de care să știim noi cel puțin) care să împiedice o astfel de investiție. Să nu mai vorbim că după studiul de mobilitate, este nevoie de un studiu de fezabilitate separat pentru fiecare parcare în sine oricum. Eu am invocat exclusiv sugestiile și concluziile studiului de mobilitate, deoarece nu prea văd abordarea acestora în practică (studiul are deja 2 ani). Vedeți dvs.?

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    xyz

    Parcare subterana in zona respectiva, tine de domeniul SF. Indiferent unde se sapa in zona centrala, se da de te miri ce chestii vechi si se opresc lucrarile. De ce nu se face parcare peste raul Cibin? Parca de asa ceva se discuta in urma cu foarte multi ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact