X
aeroport

Peste zece milioane de euro. Oferta primului investitor pentru un terminal cargo la Sibiu

Cu aproximativ trei milioane de euro deja investite, plus alte minim șapte milioane de euro pregătite pentru dezvoltarea afacerii, un grup de investitori din zona germană solicită autorităților județene colaborarea pentru dezvoltarea unui terminal cargo în zona aeroportului.

2004 este anul în care soții Julius și Caroline Selea au decis să se reîntoarcă în România. Au înființat JBC Eden, o companie care a pornit de la importul de cafea și care în ultimii ani a intrat și pe piața serviciilor logistice, prin amenajarea unor hale de depozitare de aproximativ 6.000 de mp.
“Suntem destul de activi și în cadrul Clubului Economic German Transilvania, iar în cursul anului trecut am văzut că a fost o cerere foarte mare de air-cargo din partea companiilor din Sibiu. Și nu numai din Sibiu, ci și a unora din Brașov sau chiar și Sebeș. Noi aveam de mai demult această idee, de a investi în zona transportului de mărfuri pe cale aeriană. Acum doi ani am discutat și cu cei din conducerea Aeroportului din Sibiu, iar anul trecut, când am văzut că cererea este în creștere, am decis să și investim“, explică Julius Selea pașii care i-au adus afacerea și în această zonă.

Șapte avioane

De anul trecut, JBC Eden a adus la Sibiu un prim avion de mici dimensiuni, utilizat în prezent pentru o școală de zbor deschisă tot în 2017. Un alt aparat de zbor al companiei se află, în prezent, în Germania, iar alături de acestea, compania mai are parteneri cu alte patru avioane pregătite pentru dezvoltarea zonei de air-cargo la Sibiu. În plus, mai arată Julius Selea, luna septembrie a acestui an este termenul de predare a unui avion nou, model Cessna Caravan EX, multifuncțional. Pentru acest aparat de zbor (care poate fi folosit atât pentru transportul de pasageri, cât și de mărfuri, inclusiv cele din zona medicală), factura achitată de JBC Eden a fost de peste 2,7 milioane de euro.
“Trei din aceste avioane vor staționa aici, la Sibiu, în zona terminalului cargo pe care vrem să îl dezvoltăm. Avem deja contacte cu mai mulți operatori de pe piața logistică din Europa, care și-au manifestat intenția de a colabora“, mai spune Julius Selea. Potrivit lui, investițiile realizate în acest an pentru dezvoltarea serviciilor de air-cargo sunt de aproximativ trei milioane de euro, incluzând și avionul comandat din Statele Unite ale Americii.

Propunerea către autoritățile județene: investiții între șapte și zece milioane de euro

Cel mai bun loc pentru dezvoltarea unui terminal cargo este considerat a fi zona fostelor hangare militare de lângă aeroport. În acest sens, reprezentanții JBC Eden au solicitat Consiliului Județean Sibiu concesionarea construcțiilor fostelor hangare cu o suprafață construită de 2.975 de mp, precum și terenul de 27.500 de mp aflați între aceste clădiri și șoseaua Alba Iulia. Imobilele sunt în proprietatea județului Sibiu și în administrarea Aeroportului internațional Sibiu. Terenul și clădirile solicitate spre concesiune sunt aceleași pe care, luna trecută le-a solicitat și Camera de comerț, industrie și agricultură Sibiu pentru amenajarea unui sediu propriu, a unei clădiri expoziționale și dezvoltarea unui incubator de afaceri în zona IT. Consilierii județeni au aprobat, tot luna trecută, demararea procedurilor în vederea concesionării terenului, urmând a fi realizat un studiu de oportunitate în acest sens.

Cei de la JBC Eden cunosc intenția CCIA Sibiu, dar consideră că oferta lor se mulează mai bine pe specificul zonei. “Acele hangare se pretează activităților pe care noi vrem să le dezvoltăm la Sibiu. În mod clar, acolo trebuie investiții făcute, pornind amenajarea acestor hangare și, în paralel, crearea unei căi de acces către platforma Aeroportului. Noi sperăm ca autoritățile județene să ia în considerare solicitarea noastră. Nu vrem concesionarea cu titlul gratuit, suntem dispuși să plătim, în mod evident, un preț corect, astfel încât toată lumea să beneficieze într-un mod profitabil de un astfel de parteneriat“, explică Julius Selea primii pași pe care îi vede dacă propunerea făcută către CJ Sibiu. Propunerea făcută autorităților județene include un plan de investiții cuprinse între șapte și zece milioane de euro, care să fie realizate în următorii cinci – zece ani. “Dar partea de air-cargo am demara-o de îndată. De fapt, noi această afacere o vom demara indiferent dacă parteneriatul cu autoritățile se concretizează sau nu. Evident, situația ideală ar fi să poată fi concesionate fostele hangare, deoarece teren disponibil în jurul Aeroportului nu prea există. Iar a dezvolta un terminal cargo departe de aeroport nu are sens“.

teren cerut aeroport google erah

Fostele hangare și terenul din apropierea aeroportului au fost solicitate spre concesionare și de către CCIA Sibiu. Sursa foto: Google Earth

De fapt, terminalul cargo e doar o parte

De profesie stomatolog, Julius Selea este și pilot. Fratele său este de profesie pilot, cu peste 20.000 de ore de zbor la bordul aeronavelor comerciale. În acest context, a apărut firesc pentru Julius Selea ideea deschiderii unei școli de zbor la Sibiu. În primul an de funcționare a acestei școli, care are în dotare pe lângă un aparat de zbor și un simulator, nouă piloți și-au obținut brevetul. Această școală ar urma să fie extinsă în zona în care va fi amenajat și terminalul cargo, arată Julius Selea, inclusiv prin dezvoltarea unei școli și a unor programe de pregătire pentru cei care vor să devină însoțitori de zbor. “Dacă urmărim modul în care se dezvoltă sectorul aviatic nu doar în România, ci în întreaga Europă, cererea de piloți de aeronave comerciale și de personal de borrd va fi uriașă în următorii cinci-șase ani. De aceea, considerăm că dezvoltarea acestei școli de zbor la Sibiu ar atrage numeroși tineri. Pe lângă actualul simulator de zbor vom mai achiziționa unul mult mai performant, pe care ne gândim să îl punem și la dispoziția sibienilor. De altfel, nu întâmplător spun că pe acest simulator s-ar putea «distra» și sibienii, deoarece planurile noastre includ și dezvoltarea unei zone de distracție pentru copii și tineri, în special în aer liber, tematica acestui parc fiind cea specifică aviației“, mai arată Julius Selea.

Proiectul pentru zona viitorului terminal cargo include și dezvoltarea unor ateliere de mentenanță. În acest sens, JBC Eden a semnat deja un parteneriat cu Textron Aviation (producătorii Cessna). “În România, deocamdată, nu există facilități pentru mentenanța acestor tipuri de avioane. De aceea, avem deja clienți care așteaptă amenajarea unei astfel de baze de mentenanță“, arată Julius Selea.

Planurile celor de la JBC Eden în ceea ce privește mentenanța aeronavelor sunt, însă, mult mai mari. “Am fost deja contactați de potențiali parteneri care spun că sunt dispuși să investească în facilități de mentenanță inclusiv a avioanelor de mari dimensiuni, aici, la Sibiu. Atât comerciale, cât și militare“, spune Julius Selea.

În fine, pe termen mediu, JBC Eden are în vedere și construirea unui hotel. “Majoritatea aeroporturilor din lume au un hotel în imediata apropiere, la care să poți ajunge și pe jos. De aceea, în contextul în care vom putea concesiona acel teren, avem în vedere construirea unui «airporthotel», care să găzduiască piloți, însoțitorii de bord, chiar și pasageri. Hotelul ar urma să aibă și săli de conferințe, pe care să le putem utiliza și pentru școala de aviație“, proiectează Julius Selea.

Solicitarea de inițiere a procedurilor de concesiune pentru terenul și clădirile din zona aeroportului a fost transmisă conducerii Consiliului Județean Sibiu la începutul acestei luni. Această solicitare ar urma să fie supusă dezbaterii consilierilor județeni în cadrul următoarei ședințe în care aceștia se vor întruni.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

10 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      zzz

      iordanescu e putin ocupat cu un proiect de fuziune nucleara in paralel cu un centru de desalinizare a apei de pe marte.
      cand va termina cu succes (as in…le va pune pr butuci) se va ocupa si de subiectul asta.
      omul e pregatit, stie tot ce trebuie…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Branțu de la pantof

    Faraon are dreptate chiar daca ii un pic dus cu pluta !!!!!!!!
    terenul ii al sibienilor si al aeroprtului nu o clica de interese turcam campean si iordanescu !!!!!!!!!!!!!

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Anonymus

    buna ideea si este fireasca dezvoltarea zonei in acelasi context al aeroportului nu al CCI care poate linistit gasi teren in alta parte pentru ce vor ei. in orice oras civilizat din Germania sau Austria sau Franta in zona aeroporturilor exista astfel de terminale cargo si ar fi un mare plus pentru Sibiu mai ales ca exista si Vama in zona deci s-ar putea aduce produsele direct la sibiu fara sa mai fie nevoie de traficul anevoios si enervant din Bucuresti unde stau coletele o groaza de timp pana sunt vamuite sau verificate. sa vedem daca consilul judetean este pentru Sibieni sau sunt slugi ale bucurestiului si mai ales ale clientelei politice

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Till Eulenspiegel

    O zona Cargo fara un aeroport pregatit pentru trafic Cargo si fara acces direct la o autostrada e moarta din fasa ,excluzind un tun imobiliar.Oricum Cargo nu inseamna mentenanta,scoala de zbor si hotel.Nici macar trei aeronave DHL sau FedEX.Inseamna altceva.Poate vin ”vedetele” si cer concesiune pentru o scoala de parasute,pardon parasutism.Sa vad atunci ce alege CJ !

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cioricliul Albastru

    O idee excelenta , autostrada este aproape și poate se va decide să facă și un drum direct care sa lege aeroportul de autostradă că teren ieste har domnului ,iar nivelul de trai sar ridica extraordinar de mult. Dar cum trăim unde trăim sigur se găsesc unii să pună bețe în roate sau sa tărăgăneze până își pierd răbdarea investitorii și o lasă baltă. Vezi autostrada Sibiu Pitești , autobuze noi etc……. Sa sperăm că poate în ceasul al 12 își dau seama că o fac pentru oameni nu pentru interesul propriu.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Din_interior

    Se pare ca sindicalistii din Aeroport nu sunt chiar atat de “pafariști” cum a încercat să-i discrediteze doamna președinte al CJ. Iar dânsa avea cunoștință se pare de inițiativă, dar “a uitat”.
    @Till Buh-Oglindă – articolul vorbește de un Terminal Cargo, nu de o “zonă cargo” pe care nu știu de unde ați scos-o. Autostrada e la doi pași, iar pista de decolare-aterizare la unul singur. Trebuie construită doar o cale de rulare (și o platformă rezonabilă).
    Firme sunt, slava Domnului, destule în zonă (prin asta înțelegând și județele învecinate), iar Cluj-Napoca n-are mai deloc industrie (trăind precum se știe din IT, servicii și universități), așa că nu poate fi un competitor de temut (decât dacă noi nu suntem în stare să ne mișcăm cum ar trebui).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact