X
Optimizare SEO vs PPC Google Adwords

Optimizare SEO vs. Anunturi sponsorizate, PPC Marketing

Foarte multi antreprenori din mediul online se intreaba daca este mai avantajos sa investesti in optimizare SEO sau in PPC Marketing (Pay Per Click).

PPC Marketingul presupune campanii sponsorizate pe site-uri precum Google, Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, etc. Pentru fiecare click, clientul plateste un cost care se calculeaza automat in functie de competitia pe acel cuvant, relevanta anuntului si a site-ului, rata de click pentru anunt, etc.

Ce este foarte important de retinut in campaniile PPC prin Google Ads, daca nu reusesti cu bugetul investit sa acoperi un segment de 25-30% din piata de cautari, vei merge la “noroc”. Sunt foarte multi antreprenori sau marketeri care, cu bugetul investit, acopera 4 – 5% din numarul de cautari si se mira ca nu au rezultate pozitive. Nu este un segment reprezentativ un astfel de procent si lasa loc norocului. Poate intra clienti care genereaza conversii/vanzari sau poate nu. Pentru a testa eficienta unei campanii de PPC in Google Ads ai nevoie sa prinzi un segment reprezentativ din volumul de cautari. Fara acesta investitia nu se poate scala, nu se pot previziona rezultate, in caz de marire a bugetului.
Problema cu campaniile de PPC este ca au devenit foarte scumpe. Concurenta este foarte mare pe multe domenii de activitate, pentru ca este foarte simplu sa pornesti o astfel de campanie. Sunt foarte multi “advertiseri” incepatori care cred ca daca investesc in Google Ads o suma mica vor vinde. Majoritatea doar pierd bani, fara sanse de succes. Cei care investesc sume uriase, chiar zeci de mii de euro pe luna, au si rezultate. Insa nu multi isi permit asemenea sume investite. Vorbim aici de domenii competitive precum Fashion, IT, electronice, mobilier, etc.

Activitatea de optimizare SEO are un CPA (Cost per Aquisition) mult mai bun decat CPA-ul din PPC. In prezent tot mai multe branduri au sesizat lipsa prezentei lor in Google Organic (listarea naturala Google) si incep sa investeasca in aceste servicii.

Diferentele majore intre PPC marketing si SEO marketing ar fi:
– campaniile PPC sunt mult mai scumpe decat optimizarea SEO, insa rezultatele apar imediat. Evident multe dintre campaniile de PPC nu sunt profitabile, acestea devenind profitabile la o a 2-a, a 3-a achizitie, daca reusim sa fidelizam clientii. Exista domenii unde campaniile PPC se justifica si altele unde nu se justifica.
– optimizarea SEO nu poate fi denumita “campanie”, acest serviciu trebuie interpretat astazi ca marketing online. Rezultatele generate apar dupa 6-8 luni de activitate iar pentru magazinele online, punctul de Break Even se poate atinge dupa 1,2-1,5 ani.
– optimizarea SEO genereaza brand awareness, prezenta online, stabilitate, increderea consumatorilor, insa timpul in care isi produce efectul este considerabil mai mare.
– ROI-ul (Return on Investment) este mult mai bun pentru optimizare SEO decat in campaniile PPC si asta datorita costului mult mai mic pentru SEO decat pentru PPC.
– este mult mai greu sa gasesti o agentie SEO de calitate decat o agentie PPC buna.
– ideal ar fi sa putem sa sustinem si servicii de optimizare SEO si PPC in acelasi timp, insa bugetele de multe ori nu permit acest lucru.

In prezent serviciile de optimizare SEO inca sunt oferite majoritar de oameni tehnici, oameni care nu pun accent pe branding, pe analiza business-ului, pe profilarea clientilor si marketingul clasic. Ori atata timp cat Google este interesat de “parerea utilizatorilor” despre un site, prin indicatorii de User Experience pe care acestia ii inregistreaza, orice specialist SEO ar trebui sa aiba notiuni de marketing clasic si experienta antreprenoriala, pentru a intelege cat mai bine business-ul clientului raportat la competitia existenta.

Business-urile care nu spun o “poveste” clientilor, care nu se diferentiaza prin “ceva” de competitie, nu mai au sanse de izbanda. Activitatea de optimizare SEO se muta din zona tehnica in zona de comunicare, zona de marketing online.
Nu poti oferi servicii SEO in prezent, daca te limitezi la optimizare On-Page si analiza de backlinkuri. Din pacate majoritatea “specialistilor” se limiteaza la aceste actiuni, de altfel necesare insa insuficiente!

Un serviciu de optimizare SEO presupune in prezent mult continut de calitate, multa comunicare de brand si de produs/serviciu, apropierea consumatorului de brand, desigur, toate acestea avand la baza si cunostintele tehnice.

iAgency.ro este una dintre agentiile de SEO specializate, ce a fost infiintata acum 10 ani si a promovat sute de proiecte online, branduri de succes. Specialistii iAgency.ro ofera consultanta de business online oricarui antreprenor, oricarui client interesat de o prezenta cat mai buna in Google. Consultanta de business online si marketing reprezinta bazele oricarui proiect SEO de succes.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nicu

    Si echipa emaconsult.ro are rezultate f bune pe optimizari SEO si peste 300 de experti colaboratori cu care pot realiza si proiecte f mari cum avem noi in derulare.
    Recomand!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact