Două dintre cele patru loturi ale autostrăzii Sebeș – Turda, care leagă alte două tronsoane de autostradă (Sibiu – Deva și, respectiv, Câmpia Turzii – Gilău), au fost recepționate luni după-amiaza de reprezentanții Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere.
29 de km este lungimea totală a celor două loturi recepționate luni după-amiaza, parte a autostrăzii A10. “În această seară se va circula pe 29 de km din Autostrada Sebeș – Turda. Loturile 3 și 4 au fost recepționate astăzi. Comisia de recepție la terminarea lucrărilor a inspectat și analizat lucrările executate în cadrul acestor două loturi. Comisia a admis realizarea Recepției și a fost semnat Procesul Verbal de Recepție la terminarea lucrărilor“, se arată într-un comunicat al CNAIR, transmis redacției Turnul Sfatului.
Cele două loturi pe care circulația va fi deschisă luni seara sunt situate înspre Turda, “urcarea“ pe autostradă urmând a se realiza prin intermediul nodului de la Aiud. “Lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 41+250 – km 53+700, între localitățile Aiud – Mirăslău are o lungime de 12,45 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. Valoarea contractului aferentă lotului 3 este de 420.511.921,44 lei fără TVA. Lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 53+700 – km 70+000, între localitățile Mirăslău – Turda are o lungime de 16,30 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. - PORR Bau GmbH. Valoarea contractului pentru lotul 4 este de 470.004.894,83 lei fără TVA“, detaliază reprezentanții CNAIR.
Autostrada Sebeș – Turda este proiectată să aibă o lungime totală de 70 de km. Primele două loturi au stadii de realizare sub 50%. Banii pentru întreaga autostradă provin din fonduri europene nerambursabile, valoarea proiectului fiind estimată la aproape două miliarde de lei, cu tot cu TVA.
Care “cioturi“ ar mai putea fi recepționate anul acesta
Cei 29 de km de autostradă deschiși în cursul zilei de luni au fost finalizați de aproximativ șase luni. De atunci, reprezentanții CNAIR au cerut remedierea unor deficiențe constatate în urma recepției de la terminarea lucrărilor.Anul acesta, însă, estimările oficiale, dar și din partea asociațiilor care monitorizează lucrările publice, prevăd că vor mai fi date în folosință alți aproximativ 27,5 km de autostradă. Doar că acești kilometri sunt împărțiți în nu mai puțin de patru “cioturi“.
Spre exemplu, pe A1 (București – Sibiu – Nădlac) este preconizată deschiderea circulației pe un ciot de aproximativ 4 km, în zona localității Magina (dincolo de Deva).
Pe A3 (Autostrada Transilvania, București - Borș) ar mai trebui finalizate anul acesta lucrările pe alți aproape 14 km, împărțiți pe două loturi (Ungheni – Ogra, respectiv Ogra – Iernut). Tot pe această autostradă se așteaptă în toamnă finalizarea lucrărilor la podul de la Gilău (pod de aproape 800 de metri, situat capătul dinspre Cluj Napoca al autostrăzii). După acest pod mai există 8,7 km de autostradă finalizată, dar care – în lipsa podului – nu poate fi dată în folosință.
Sursa foto: captură filmare Asociația Pro Infrastructură
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Autostrada Sebeș , sebes , Cluj Napoca , Tren Metropolitan Gilău , Turnul Sfatului , Societa Italiana , autostrada A1 inchisa , Procesul Verbal , Câmpia Turzii , Autostrada Transilvania , Asociația Pro Infrastructura , Clubului Rotary Sibiu , Acqua Sp , Pentru Sibiu , Porr Bau Gmb , Antreprenorul Asocierea , Antreprenorul Asocierea Tirren , Gheorghe Turda
Vizualizari: 4326
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
MB
Acum 2 ore
Claudiu
Acum 2 ore
Liberal autentic
Acum 2 ore
Neli Oproiu
Acum 2 ore
Bobo