X
masina curatat curatenie RER

Se schimbă schimbarea. Primăria pune iar într-un singur imens contract curățenia și deszăpezirea

Abia cu două luni înainte de expirarea contractului de salubrizare a municipiului Sibiu, administrația locală a lansat licitația pentru încredințarea unui nou contract de curățenie a domeniului public. Spre diferență de tentativele eșuate în ultimul an, Primăria a decis acum ca în același contract să includă și deszăpezirea, tot pe o perioadă de patru ani. Prin urmare, a rezultat un mega-contract a cărui valoare estimată este de peste 61,8 milioane de lei, fără TVA.

După aproape doi ani de la schimbarea strategiei în ceea ce privește salubrizarea și deszăpezirea Sibiului, reprezentanții Primăriei au decis că abordarea nu este bună și revin parțial la situația anterioară.
Strategia de acum doi ani a Primăriei a fost de a împărți în contracte separate salubrizarea și, respectiv, deszăpezirea și de a aloca sume de trei ori mai mari decât până atunci pentru plata acestor servicii. Așa s-a ajuns ca, de la aproximativ 4,6 milioane de lei, fără TVA, cât plătea Sibiul pe an pentru curățenie și deszăpezire până în 2017 să se ajungă mai apoi la licitații prin care aceste servicii, împărțite pe două contracte, să fie estimate la o valoare totală anuală de 16 milioane de lei. Prin creșterea sumelor alocate, Primăria a anunțat că a crescut și pretențiile. Spre exemplu, în cazul salubrizării a cerut mașini cu ultimele dotări și salubrizarea unor suprafețe (trotuare și străzi) mult mai mari. În cazul deszăpezirii, reprezentanții administrației locale justificau suplimentarea sumelor alocate prin faptul că zăpada este transportată în afara orașului, iar în caz de ninsoare operatorului îi sunt solicitate intervenții mai prompte și mai ample.

N-a fost să fie

Sumele sensibil mai mari alocate celor două servicii n-au dus, însă, la semnarea unor contracte pe termen lung. Dimpotrivă: au generat procese și proceduri reluate.
Astfel, în cazul contractului de salubrizare, licitația a fost contestată, iar unele dintre motivele invocate a fost faptul că cerințele din caietul de sarcini al procedurii erau prea restrictive. Pregătit a fi încheiat pe o perioadă de patru ani și cu peste 51,4 milioane de lei alocate, contractul de salubrizare nu a mai fost, însă, atribuit. Procedura s-a pierdut prin contestațiile de la CNSC și Curtea de Apel Alba-Iulia, fiind în cele din urmă anulată la cererea instanței.
De cealaltă parte, contractul de deszăpezire și combatere a poleiului s-a vrut, inițial, unul de pionierat, prin caietul de sarcini fiind solicitată inclusiv o mașină de topit zăpada. Nimeni nu s-a prezentat la licitație. Prin urmare, cu câteva săptămâni înainte de venirea iernii de anul trecut, Primăria a reluat procedura: a eliminat cerințele referitoare la mașina de topit zăpada și a crescut sumele alocate de la 5,6 la 9,6 milioane de lei, fără TVA, pentru perioada de trei ani pentru care urma a fi încheiat contractul. Și această procedură a fost, mai apoi, anulată.

calea poplacii iarna masina deszapezire terra building

Iarna trecută, deszăpezirea a fost realizată de Terra Building

Negociere directă

Toate aceste proceduri au consumat timp, iar pe 8 decembrie 2017 expirau atât contractul de curățenie, cât și cel de deszăpezire. Prin urmare, Primăria Sibiu a apelat la negocierea directă și a încredințat activitatea de salubrizare a orașului firmei RER Ecologic, din Oradea, căreia i-a pus la dispoziție suma de 8,8 milioane de lei, pentru un an. Contractul cu aceștia va expira în 8 decembrie 2018.

Pe partea de deszăpezire, Primăria a negociat direct cu Terra Building, din Sibiu, căreia i-a alocat un buget pentru iarna dintre 2017 și 2018 în sumă totală de 3,2 milioane de lei. Plata va fi efectuată în funcție de serviciile realizate, anunțau reprezentanții Primăriei. Care, potrivit unui răspuns transmis redacției Turnul Sfatului, au plătit celor de la Terra Building, pentru deszăpezirea de iarna trecută suma de 3,07 milioane de lei (cu tot cu TVA).

Până la noul mega-contract, mai urmează unele directe

În urma acestor experimente, Primăria Sibiu a schimbat strategia în cursul acestei veri. Așa s-a ajuns ca în cursul zilei de marți, 18 septembrie, să publice prin intermediul Sistemului electronic pentru achiziții publice anunțul licitației pentru contractul de salubrizare și deszăpezire. Potrivit documentației de licitație, cele două servicii ar urma prestate în cadrul aceluiași contract, care ar urma încheiat pe o perioadă de patru ani.
Valoarea estimată a acestui contract este de 61,85 de milioane de lei, fără TVA, iar termenul de depunere a ofertelor de către firmele interesate a fost stabilit pentru ziua de 24 octombrie 2018.

Faptul că licitația a fost demarată abia acum va obliga, însă, din nou administrația locală să apeleze din nou la procedura negocierii directe. Potrivit documentației de atribuire a contractului, estimările autorităților locale sunt că licitația nu se va încheia mai repede de luna februarie a anului 2019.
Iar contractul de salubrizare actual expiră pe 8 decembrie 2018, în timp ce în cazul deszăpezirii, stocurile de material antiderapant trebuie asigurate – potrivit legii – până cel mai târziu pe 15 octombrie.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Konig von Siebenburgen

    Multumim primariei Sibiu si inimosilor angajati ai acestei institutii, mai ales a firmei locale de constructii pentru ca ne vom putea bucura impreuna de meciurile echipei locale, impotriva numelor tari ale campionatului pe stadionul proaspat finalizat! Suntem mandri de administratia orasului, de spiritul ardelenesc si de inaltimea de la care Sibiul priveste alte orase din tara!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact