X
plan-autostrada-sibiu-boita-2 pitesti

Trei condiții pentru autostrada Sibiu-Pitești. „Niciun metru cub de pământ nu a fost clintit din loc”

Deși recunosc faptul că autostrada Sibiu-Pitești este un proiect esențial de infrastructură al României, conectând Europa de la nord la sud, cei responsabili întârzie să organizeze cel puțin șantierul. Paradoxal, dar statul, prin intermediul unor instituții, spune că pentru a începe acest proiect este necesar ca statul, prin intermediul altor instituții, să îndeplinească mai multe condiții.

„Cert este însă un lucru: niciun metru cub de pământ nu a fost clintit din loc pentru a începe măcar organizarea de șantier, darămite să mai înceapă și lucrările propriu-zise!”, a scris deputatul Simona Bucura Oprescu într-o interpelare pentru ministrul Transporturilor. Aceasta l-a întrebat încă în luna iulie pe ministrul Lucian Șova care e situația lucrărilor pentru autostrada Pitești-Sibiu și a primit răspunsul săptămâna trecută.

CNAIR a demarat în anul 2017 procedurile de achiziție publică pentru lucrările „Proiectare și execuție autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 Sibiu – Boița, km 0+000 – km 14+150 – Lot 1 km 0+000 – km 13+170” și „Proiectare și execuție autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești km 92+600 – km 122+950”.

În răspunsul ministerului, semnat de secretarul de stat, Ion Iordăchescu, se menționează că „în momentul de față, cele două proceduri se află în faza de evaluare a ofertelor de către comisiile de evaluare, urmând ca după finalizarea evaluării ofertelor, Autoritatea Contractantă să comunice ofertanților rezultatul procedurilor”. Însă nici acest lucru nu este suficient – în sensul că nici după finalizarea evaluării procesul de semnare a contractelor cu firmele câștigătoare nu va putea demara decât numai după „soluționarea tuturor litigiilor în cadrul procedurii”, precum și numai în cazul în care se îndeplinesc trei mari condiții concomitent. Condiții pe care le spune Iordăchescu în răspuns parlamentarului.

Condiția 1: Încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile;

Condiția 2: Autoritatea Contractantă nu va putea atribui contractul decât în situația în care Hotărârea de Guvern privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiție va fi actualizată;

Condiția 3: Autoritatea Contractantă nu va putea atribui contractul decât după obținerea Acordului de Mediu”.

Astfel, în ceea ce privește procedurile de atribuire pentru secțiunile 1 (Sibiu-Boița), 2 (Boița-Cornetu) și 3 (Cornetu-Tigveni) ale viitoarei autostrăzi ministerul precizează că „au fost publicate anunțurile de intenție” și că în prezent „se întreprind demersuri” la nivelul CNAIR pentru obținerea Acordului de Mediu pentru Autostrada Sibiu-Pitești, dar și pentru documentația tehnică patru secțiuni.

Termenul de construcție a primului lot din prima secțiune

Potrivit lui Iordăchescu, primul lot din prima secțiune a viitoarei autostrăzi, adică 13 km de drum care să lege Sibiul de Boița, ar urma să fie construit într-o perioadă de 36 de luni, numai după o perioadă de 12 luni de proiectare, lucrarea urmând să aibă 60 de luni de garanție. Această perioadă poate însă crește la 84 de luni, respectiv 120 luni, în funcție de garanția ofertată.

Amintim că la începutul lunii septembrie, premierul Viorica Dăncilă a anunţat că a trimis Corpul de control pentru a identifica obstacolele care blochează demararea construcţiei tronsonului de autostradă dintre Piteşti şi Sibiu. Iar comisarul european Corina Crețu, aflată zilele trecute în România, a declarat că proiectul autostrăzii este „unul întârziat” și că începerea construcției acestuia nu poate începe mai devreme de anul 2019.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

2 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    țepes

    votati de 30 ani PSD, nu v-ati saturat ca dam numai inapoi cu criminalii astia???? doar ei si familiile o duc bine de fapt ei sunt comunistii si copii lor care formeaza acest PSD. Sa va intre in cap odata atat timp cat este PSD la putere tara e praf.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Deși îmi displac cam toate partidele politice din România, nu pot să nu remarc că majoritatea progreselor în infrastructură, s-au făcut pe timpul guvernării Boc (PD-L), în vreme de criză… Că unele dintre acele segmente începute în vremea lui Boc s-au finalizat mai târziu, e drept … dar măcar s-au început, și parcă n-au fost așa de mult tărăgănate ca tot ce s-a început pe vremea PSD-ului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact