X
foto_credit_Rares_Helici

“Locuim în Sibiu, dar lucrăm pentru piețe precum Germania, Franța, Olanda,  Irlanda, Elveția și Marea Britanie”

Ne-am obișnuit să vorbim despre Metropolis ca despre un business local, de familie, însă puțini dintre noi știu că 70% din cifra de afaceri a companiei este generată de exporturi. Am aflat asta stând de vorbă despre evenimentele sportive ale Sibiului cu Smaranda Bălan, Director de marketing & produs la Metropolis.

Presupun că pentru un producător de echipament sportiv, vara este cea mai intensă perioadă a anului. Cum ați trecut peste vara aceasta?

Vara înseamnă, în primul rând, multă planificare. De regulă știm calendarul evenimentelor sportive în care suntem implicați și încercăm să  corelam fluxul de producție cu aceste momente de vârf, fără a afecta exporturile. De la companiile care doresc să poarte echipamente personalizate la Maratonul Sibiului, de exemplu și până la parteneriatul pe care îl avem cu Turul Ciclist al Sibiului și de curând, cu Turul Ciclist al României, încercăm sa fim acolo unde pulsează viața sportivă a comunității: Cindrel în Alergare, Sibiu Sands,  Streetball Sibiu, Triada MTB, sunt doar câteva exemple.

Anul acesta însă am fost prezenți si la multe evenimente din țară (Maratonul Universității de Vest din Timișoara, Mediaș Bike Marathon, Mamut Bike Race la Alba-Iulia, Streetball Satu-Mare, etc.) și ne bucurăm să constatăm de la an la an că oamenii au inclus în rutina lor zilnică obiceiul de a face sport in echipă.

Și pentru că Centenarul asezonează perfect majoritatea inițiativelor publice din acest an, trebuie să spun că cei 100 de ani de la Unire au fost sărbătoriți  și printr-un Tur al Centenarului pe biciclete, pornind din toate cele trei provincii istorice și având ca destinație finală orașul Alba Iulia. Ne-am bucurat să fim alături de Lucian Mândruță, inițiatorul turului și de sutele de bicicliști care s-au alăturat evenimentului, compania noastră fiind singura desemnată să furnizeze echipamentul dedicat acestei acțiuni. Proiectul de colaborare cu Lucian a fost însă mai amplu, pentru că am produs echipamente speciale și pentru un alt circuit foarte pitoresc, prin Dobrogea, Cu bicicleta la mare.

Ați menționat cuvântul exporturi. Pentru ce țări lucrați?

Da, este chiar o piață despre care îmi face plăcere să vorbesc, pentru că ea a crescut, organic, de  la an la an. Am identificat oportunități de colaborare prin simpla prezență la târgurile de specialitate, iar astăzi, dacă vorbim despre un portofoliu de clienți europeni este datorită seriozității în respectarea termenelor de livrare, a calității produselor noastre, dar si a relației personale dezvoltate cu partenerii noștri. Unii dintre ei ne-au devenit ulterior prieteni și admiratori ai Sibiului, pentru că au descoperit orașul vizitând fabrica noastră. Producem pentru clienți din Germania, Olanda, Irlanda, Franța și Elveția, unde livrăm echipamente de alergare, ciclism și fotbal. De altfel, ciclismul și alergarea sunt sporturile locomotivă ale producției noastre, urmate de echipamentele de fotbal și baschet. Dar pentru că ne adaptăm cerințelor pieței, producem de exemplu echipament de curling pentru cel mai mare distribuitor de echipament de curling din Scoția.

IMG_2054

Cum a venit ideea unui business de nișă, fiindcă producția de echipament sportiv personalizat este o nișa?

Natural aș zice, adaptând oportunitățile de business la cine suntem noi, ca indivizi. Afacerea  este una  de familie, începută de socrii mei și care a crescut ulterior dupa algoritmi proprii, în care ne regăsim fiecare. Soțul meu ( n.r Vlad Bălan, Managing Partner Metropolis) este foarte pasionat de ciclism, deci își dorea echipament sportiv de calitate pentru sportul lui preferat. Și pentru că eram deja activi pe piața producției textile am accesat fonduri europene cu care am dezvoltat o facilitate nouă și am  achiziționat utilaje moderne de producție a echipamentelor sportive. Pentru materiale am ales furnizori italieni, fiindcă Italia este o țară cu tradiție în ciclism si cu o calitate a produselor dovedită în timp. de Am început cu echipamentul minimal, tricouri și pantaloni, dar ulterior am adăugat și produse noi – jachete softshell, hanorace, veste de alergare, încălzitoare și răcitoare de mâini și de picioare, jachete pentru ploaie și accesorii, disponibile pe site-ul nostru www.echipamentsportiv.eu si www.ballansportswear.com

În plus,  pentru că am avut șansa prieteniei cu ciclistul Tudor Oprea, campionul României la mountain bike cross country am dezvoltat alături de el linia OPT cycling, intrată în circuitul sportivilor profesioniști europeni.

Altfel, da, echipamentul sportiv personalizat este o nișă, însă ea vine să coaguleze în mod formal un grup, o echipă, să creeze sentimentul de apartenență. În competiții, de exemplu, nivelul de angajament al membrilor echipei crește dacă este stimulat acest sentiment de apartenență și de cauză comună. Și din punct de vedere vizual, purtarea aceluiași echipament este primul element care definește o echipa.

La nivel personal, mărturisesc că n-aș putea niciodată să mă implic în ceva în care nu cred, și din acest punct de vedere îmi place să fiu parte dintr-un business care are în ADN-ul său expresia vocii și a creativității individuale, o calitate în care cred cu convingere. Așa încât voi prefera întotdeauna nișa, seriilor.

Ce altceva mai produce Metropolis?

Am început cu steaguri și continuăm să livrăm acest produs instituțiilor și organizațiilor din țară, dar și din străinătate. Costumele populare sunt, de asemenea, un segment important, cu o profundă componentă culturală, fiindcă am învățat enorm despre satele și comunitățile din România analizând în detaliu portul lor și citind despre semnificația alegerii culorilor și a stilisticii pentru fiecare regiune în parte. De asemenea, mai avem departamentul de print digital pe suport textil pentru proiecte speciale de promovare. Pentru acestea importăm sisteme inovative ca mod de expunere și foarte ușor de montat, iar în fabrica noastră realizăm partea de print exclusiv din materiale textile, reciclabile. Mamut_race

Care sunt planurile de viitor?

Planurile de viitor ale companiei sunt legate de creșterea portofoliului de clienți de echipament sportiv pe piața internă, atât pe segmentul de vânzare directă către end-users, dar și către cluburi sau organizatori de evenimente sportive.

În plan personal, am un proiect de suflet, un pet project, cum spun americanii. Intenționez să cresc un brand  pe care l-am creat cu ceva timp în urmă și care acum începe să prindă din ce in ce mai mult contur. Se numește Bizza și este propunerea mea de design pentru echipamente de ciclism ready to wear, făcute să înfrumusețeze locurile prin care  alegem să ne plimbăm cu bicicleta. Dacă trendul arată că românii din mediul urban sunt dispuși să investească tot mai mult în biciclete de calitate, discuțiile cu clienții noștri ne-au demonstrat că putem extrapola trendul și la echipamente de calitate cu un design mai spectaculos decât binecunoscutele dungi impersonale. În plus, în afară de designul special, colecția combină și materiale cu texturi și grad diferit de elasticitate, pentru a da cea mai potrivită formă celei mai surprinzătoare grafici.

Valorizarea socială a criteriului estetic este o preocupare a mea pe care am ales sa o exprim și prin acest proiect, Bizza. Din acest punct de vedere mă bucur să spun că voi lucra împreună cu Rareș Helici, unul dintre cei mai iubiți fotografi ai Sibiului.

Conform datelor publice, compania Metropolis numără în prezent 129 de angajați în cele doua locații – sediul de birouri de pe strada Mihail Kogălniceanu și fabrica de la Mârșa, iar la nivelul anului 2017 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 2 450 000 euro. Mai multe informații despre produsele Metropolis găsim pe site-urile companiei: www.echipamentsportiv.eu, www.ballansportswear.com, www.flags.ro, www.fanions.eu www.steaguri.net  www.costum-popular.ro

streetball

Foto: Rareș Helici

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Interviu
  • Contact