X

Cât noroc îți trebuie în trafic?

Bogdan Brylynski

De aproape o lună circul prin oraș doar cu trotineta electrică. Cea mai bună investiție pe care am făcut-o în ultimii ani. Fac între 10 și 20 de kilometri pe zi pe trotinetă și pe lângă faptul că îmi salvează cel puțin o oră, pierdută altfel în trafic, până acum am și economisit vreo 300 de lei necheltuiți pe motorină. Și câteva găleți de poluare.

De pe trotinetă vezi altfel traficul din oraș iar haotic e un compliment pentru cum se circulă prin Sibiu, mai ales la orele de vârf. La 8, la 12 și la 4 la amiază orașul ăsta este aproape paralizat. Cozi pe Coposu, pe Milea, pe Alba Iulia, la Piața Cibin e haos, pe Constituției se stă și câte 15 minute la coadă la semafoare, în Piața Mică am stat într-o zi 45 de minute la coadă la barieră. A fost și ziua în care mi-am comandat trotineta, de ciudă și de nervi că îmi pierd timpul aiurea. E un calvar să te trezești în trafic la orele alea. Toată lumea se grăbește, nimeni nu mai ține cont de regulile de circulație, în preajma școlilor se oprește pe fiecare petec de asfalt, mai rar iese nesimțirea la iveală cum iese la orele de vârf în trafic.

Tot în această lună am avut și două accidente. Primul dintre ele cu un autobuz Tursib, pe Rusciorului, la trecerea de pietoni prevăzută cu bumpere. Veneam pe pista de biciclete iar șoferul autobuzului a intrat pe pistă ca să ocolească bumperul cu roțile din dreapta fără măcar să semnalizeze sau să se asigure, pur și simplu a tras de volan. Am aruncat trotineta și am sărit pe trotuar că altfel se suia pe mine. Câteva zile mai târziu urcam pe Transilvaniei, aceeași figură. Un șofer hotărât să parcheze în dreptul unei porți trage dreapta fără să se asigure iar de data asta n-aveam unde să mă feresc și am intrat în el. Noroc că era vârf de pantă și nu aveam niciunul mare viteză. Niciunul din ei nu a oprit, n-a schițat vreun gest că îl interesează. Nesimțire curată. Tot de pe trotinetă am apucat să studiez mult mai atent și cum se comportă șoferii în sensurile giratorii. Că dacă nu te uiți tu, ei sigur nu se uită. Din 5 mașini 4 fie semnalizează aiurea fie nu semnalizează deloc. Zici că suntem înconjurați de mașini de școală.

În curând mai vin 50 de autobuze în trafic. Dacă vor fi conduse de aceiași oameni va trebui să fim atenți la alte 50 de capcane. Urmează sistemul de bike-sharing și oricât de încântat aș fi că intrăm și noi în sfârșit în lumea bună nu pot să recomand nimănui să îl folosească drept mijloc de deplasare altfel decât pentru recreere. Că dacă le iei să te plimbi prin Subarini până la Muzeu sunt perfecte. Dacă vrei să mergi din centru până la mall, însă, ai mari șanse să o pățești. Pistele de biciclete sunt îngrozitoare, sunt pline de guri de scurgere sau capace de canal, sunt pline de pietre care te invită la următoarea pană. Sunt mult prea înguste și prea apropiate de nebunia asta de trafic încât tare mă tem că vor spori accidentele. După mine, ăsta ar fi primul pas care ar trebui făcut dacă orașul chiar își dorește circulație masivă cu bicicletele, niște piste de bicicletă decente, trasate corespunzător chiar și în intersecții și separate într-un fel sau altul de carosabil. Că data viitoare s-ar putea să se termine găleata cu noroc.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

13 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Liviu

    In Sibiu este parfum de roze mersul cu bicicleta – la orice ora! Am antrenament din Bucuresti.
    Nu poti compara Sibiul cu Bucurestiul!
    In Sibiu oamenii sunt MULT mai civilizati si linistiti.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Ridichie Iglesias

        Totusi,sint mai multi branzari decat prazar i!! Si exact cu aceleasi maniere elegante.Iar orasul e condus de ca$_cavalul din marginime,nu de saxonii din oras. Se vede cu ochiul liber nu e nevoie de lupa.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ...

    Infrastructura adevarata pentru biciclete nu a fost nicidata o prioritate pentru aceasta primarie care de mult timp tot bate campii despre “dezvoltarea durabila” dar sunt convins ca ori nu stiu despre ce e vorba ori se gandesc doar la dezvoltarea durabila a averilor unor baronasi de Sibiu.

    Fara o planificare inca din stadiul de PUG/PUZ a latimii strazilor si mai ales trotuarelor nu putem vorbi de ceva sigur. Biciclistul ar trebui sa circule pe trotuar ferit de trafic iar trecerea prin intersectii pe trecerile de pietoni sau cu semafoare dedicate acolo unde se poate (in general in Sibiu asta nu este o optiune). In nici un caz nu mai continuati cu aberatiile acelea de dungi de vopsea rosie si mai ales nu le mai trasati in intersectii!!! E doar o chestiune de timp pana vom avea accidente foarte grave (au si fost unele din aceleasi motive).

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    biciclist

    Când merg cu bicicleta prin oraș:
    – știu TOT timpul dacă am mașini în urma mea (auz PLUS priviri rapide)
    – când trec pe lângă mașini parcate (sunt cam peste tot), sunt FOARTE atent la ele dacă au șofer, dacă stopurile sunt aprinse. Dacă prezența se confirmă, MĂ AȘTEPT să deschidă portiera sau să plece de pe loc;
    – când sunt în giratoriu, MĂ AȘTEPT să mi se taie calea (șoferii au ochi doar pentru mașini);
    – da, la bumpere PRESUPUN că mașina din față îl va ocoli tăindu-mi calea. Numai când sunt SIGUR că mașina nu face asta ci se încumetă să treacă peste el, doar atunci mă las să fiu lângă ea și să merg mai departe;
    – la intersecții, MĂ AȘTEPT ca mașina de lângă mine să facă dreapta tăindu-mi calea
    – în general pot anticipa ce are de gând un șofer în funcție de schimbările în turația motorului!
    – pe traseele pe care circul, cunosc toate canalele! Oricum sunt foarte atent la ce se află pe pistă. Nu ocolesc canalele decât când sunt SIGUR că n-am mașină în spate.
    – PRESUPUN că pietonii care merg pe marginea trotuarului în aceeași direcție vor traversa brusc strada (aud că nu vin mașini și întorc capul doar când sunt deja pe carosabil).
    – știu când am prioritate sau alte drepturi în trafic, dar aia e doar teoria. În practică dacă m-aș agăța de ele aș ajunge cu siguranță la SPITAL.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Cel mai corect ar fi ca pista de biciclete sa fie pe trotuar daca vrem ca bicicleta sa devina mijloc de locomotie de mase. Altfel este mult prea periculos. Da simturile te ajuta dar intr-o zi s-ar putea sa ti se joace o festa si sa iesi foarte sifonat.
      Si o corectie: daca participi la trafic rutier cu bicicleta, in intersectii/giratorii te inscrii la fel ca si autoturismele, semnalizezi schimbarea de banda si ocupi banda. Niciodata sa nu intri in giratorii pe exterior pentru ca intri in unghiul mort al multor soferi. Daca vezi dungi rosii trasate de niste inconstienti prin giratoriu nu te lasa pacalit. Daca e prea periculos (si este) mai bine foloseste trecerea de pietoni pentru a traversa intersectia.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      alt biciclist

      se vede ca ai circulat mult cu bicicleta, ai dreptate in toate punctele. Nivelul imediat superior este sa faci toate astea cu muzica in casti simtind traficul si evident mai dand cate o ocheada in spate :)

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Lostriţa du pă Cibin

    Iubim formatorii de opinie sinceri, onesti, hipsteri, biciclisti, trotinetisti, trotilisti, cu barbita care ne invata cum e bine in orasul nostru, inima universului cunoscut! Cum sa faci bani de la onesta primarie manevrand o drona si parcurgand cele 3 strazi ale Sibiului cu trici electrica. Celelalte orase care ne depasesc ne privesc cu invidie. Ma refer la Medgidia si Bailesti. Nu mai beti la ghidon, dragi hipioti de dreapta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact